رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 170260

کم کردن حجم عکس / انواع روش های کاهش حجم عکس

کم کردن حجم عکس / بهترین و کاملترین روش های کاهش حجم عکس  بدون افت کیفیت بصورت آنلاین یا با استفاده از نرم افزار با ساده ترین دستورالعمل ها برای شما در این مطلب تهیه کردیم.(کم کردن حجم عکس)

imageget2.jpg
h2 style="text-align:justify">چگونه حجم عکس کم کنیم


یکی از لذت های مسافرت و تفریح با خانواده ودوستان عکس گرفتن از خودتان و دوستانتان در مناظر زیبا است . حال اگر بخواهید عکس ها را برای آنها ایمیل کنید به این مشکل برمی خورید که حجم عکس برای آپلود بیش از حد مجاز است. در اینجاست که ما به شما آسونترین روش های کم کردن حجم عکس را آموزش می دهیم که در ادامه مطلب خواهید دید.


نرم افزار کاهش حجم عکس


یکی از نرم افزا های محبو برای کاهش سایز و ویراش تصاویر نرم افزار paint است. برای این کار کافیست ازعکس های های مورد نظرتان یک کپی تهیه کنید که درصورت عدم موفقیت در کاهش حجم عکس حداقل یک نسخه اصل از آن داشته باشید و بعد از آن مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید .
نکته: این آموزش برای نرم افزارpaint در ویندوزهای 7 به بالاتر است.( کاهش حجم عکس )
Start > all program > accessories > paint

چگونه حجم عکس را با paint کم کنیم

1- ابتدا ازاین مسیر برنامه paint را باز کنید.

تغییر حجم عکس آنلاین

2- مطابق تصویر بالا روی گزینه open کلیک کرده و از مسیر درایوها عکس تان را انتخاب کنید

چگونه حجم عکس را کم کنیم

3- همانگونه که در این تصویر ملاحظه می کنید باید منوی Image گزینه Resize را بزنید.

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت در فتوشاپ

4- در تصویر بالا در بخش Resize و دو قسمت Horizontal و Vertical با کم و زیاد کردن این مقدارعددی از هر دو قسمت می توانید تصویر خود را به میزان دلخواه کوچک یا بزرگ کنید. توجه کنید اگر بر روی گزینه maintain aspect radio تیک داشته باشد اعداد horizontal و vertical به هم قفل می شوند یعنی اگر برای یکی عددی وارد کنیم برای دومی بطورخودکار عددی به تناسب وارد می شود که سایز عکس با توجه به این اعدا تنظیم می شود. در حالت درصد هم دقیقا همان عدد وارد شده برای یکی از گزینه های horizontal یا vertical برای دیگری هم در نظر گرفته می شود.

کاهش حجم عکس png

5- برای ذخیره عکس کفیست طبق عکس بالا گزینه save as را انتخاب کنید در پنجره باز شده اگر فرمت پیش فرض jpeg بود که هیچ، اگر نبود این فرمت را انتخاب کنید، چون این فرمت فشرده ترین فرمت عکس (برای مناظر طبیعی) است که کیفیت را هم حفظ میکند.

6- مسیر دلخواه تان را انتخاب کنید و در آخر گزینه save را طبق تصویر بالا بزنید.

تغییر سایز عکس آنلاین


اگر از اینترنت پر سرعت بهره مند هستید دیگر نگران نباشید بهترین روش کاهش حجم عکس هایتان بصورت آنلاین را برای شما در ادامه مطلب توضیح می دهیم.

کاهش حجم عکس در اندروید

ابتدا بر روی تصویر بالا کلیک کنید تا بصورت آنلاین در حجم عکس هایتان تغییر ایجاد کنید این وب سایت این قابلیت را دارد که علاوه بر کاهش حجم فایل های Jpg می تواند فرمت های دیگری نظیر png، gif، bmp و .psd را نیز دریافت کرده و حجم آنها را کاهش دهد. یکی از امکانات دیگر وب سایت www.resize-photos.com وجود افکت های مختلفی می باشد که می توانید هر کدام را که تمایل داشتید بر روی تصویر خود اعمال کنید.

کاهش حجم عکس بدون افت کیفیت
با فشردن بر روی عکس بالا وارد یکی دیگر از سایت های کاهش حجم عکس آنلاین، سایت optimizilla است از ویژگی های این وب سایت بهره گیری از الگوریتم های پیشرفته کاهش حجم با تمرکز بر عدم افت کیفیت تصاویر تا جای ممکن می باشد.

کاهش حجم عکس png آنلاین
سایت compressor.io از وب سایت های خوب برای کاهش حجم تصاویر با فرمت های JPEG – PNG – GIF – SVG است که خیلی سریع کار کاهش حجم تصاویر شما را انجام می دهد. از طرفی مدعی است که می تواند تا 90 درصد حجم تصاویر را بدون اینکه کیفیت آن تغییری کند تغییر بدهد که در نوع خود بی نظیر است.

از دیگر سایت های معتبر در خصوص کاهش حجم عکس آنلاین موارد زیر قابل ارائه می باشد.
www.tinyjpg.com
www.reduceimages.com
توجه داشته باشید مراحل تغییر عکس در هر یک از سایت های که اشاره شد تقریباً مشابه هم است ولی با توجه به اینکه هر کدام با لگوریتم خاصی این کار را انجام می دهند ما چند نمونه از بهترین ها را برای شما در این مطلب قرار دادیم.( کم کردن حجم عکس)

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها