رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 170953

چگونه سی دی رایت کنیم / سریع ترین ابزارهای رایت سی دی

معرفی و آموزش استفاده از سریع ترین ابزارهای رایت سی دی در کیفیت ها و حجم های مختلف را در این مطلب برای شما قرار دادیم تا به راحتی سی دی های خود را با انواع کیفیت رایت کنید(چگونه سی دی رایت کنیم)

2616
dir="RTL">سریع ترین ابزارهای رایت سی دی

برای همه کسانی از کامپیوتر استفاده می کنند توانایی ارسال اطلاعات بر روی سی دی از مهمترین انتظارات بوده است . اینکه چگونه سی دی رایت کنیم که در سریعترین زمان ممکن کل اطلاعات مورد نظر با کیفیت انتقال پیدا کند را در این مطلب به شما آموزش می دهیم که در ادامه می خوانید..

چگونه سی دی رایت کنیم در ویندوز 7

برای رایت کردن اطلاعات روی دیسک، در خود ویندوز این امکان را فراهم است که بدون نیاز به هر نرم‌افزاری، اطلاعاتتان را بر روی دیسک‌ها رایت کنید.

برای شروع رایت کردن (ذخیره سازی) اطلاعات، ابتدا CD یا DVD خام مورد نظر را درون دستگاه خود قرار دهید.

چگونه در ویندوز 8 سی دی رایت کنیم

2- به مسیری بروید که فایل مورد نظرتان قرار دارد روی فایل مورد نظرتان کلیک راست کنید و Copy را انتخاب کنید.

چگونه سی دی را روی کامپیوتر کپی کنیم

3- در فضایی خالی از محیط درایو، کلیک راست کنید و گزینه Paste را انتخاب کنید. خواهید دید که یک کپی کم‌رنگ از اطلاعات در درایو رایتر دیده می‌شود و آماده رایت روی دیسک است.

4- تمام فایل‌ها و اطلاعاتی که نیاز دارید را به همین طریق روی درایو رایتر خود کپی کنید. اگر بعضی‌ها نیاز به حذف داشتند، به سادگی انتخابشان کنید و کلید Delete را بزنید.

رایت ویندوز روی dvd

5- در نهایت، در پانل سمت چپ، روی گزینه Write these file on Disc یا در 7، دکمه Burn to Disc را کلیک کنید.

5- یک پنجره باز می‌شود و از شما می‌خواهد یک نام برای سی‌دی‌ای که قرار است رایت شود انتخاب کنید. این کار را انجام دهید و Nextهای متوالی را انتخاب کنید تا اطلاعاتتان روی دیسک رایت شود. اگر از گزینه‌ها سر در نمی‌آورید، فقط Next کنید، کار خاصی لازم نیست انجام دهید.

نحوه رایت دی وی دی در ویندوز 8

رایت سی دی در ویندوز7 و 8 تفاوت چندانی ندارد ولی ما در اینجا نحوه رایت هر دو را با ساده ترین و سریعترین روش ها توضیح می دهیم.

نحوه رایت ویندوز دانلود شده بر روی dvd

ابتدا CD یا DVD خام مورد نظر را درون دستگاه writer سیستم خود قرار دهید، مطابق تصویر بالا بر روی آیکون نمایش داده شده دیسک در Computer ویندوز ، ۲ بار کلیک کنید تا پنجره Burn a disc نمایش داده شود.

رایت ویندوز 10 روی dvd

همانطور که در تصویر بالا مشخص است در قسمت Disk Title میتوانید عنوانی برای دیسک رایت شده خود انتخاب کنید.

با انخاب گزینه Write a CD/DVD Player بعد از رایت اطلاعات بر روی دیسک ، شما نمیتوانید فایل های جدیدی را بر روی cd یا dvd مورد نظر اضافه کنید. ( این راه برای ذخیره سازی اطلاعات پیشنهاد میشود)

حالا بعد از انتخاب گزینه مورد نظر خود بر روی دکمه Next کلیک کنید.

توجه:اگر شما گزینه Like a USB Flash Drive را انتخاب کرده باشید، با کپی کردن فایل ها به درایوی که در آن دیسک خام وجود دارد یا با دراگ کردن فایل ها به این درایو (دیسک خام)، فایل های مورد نظر شما به طور خودکار بر روی دیسک رایت میشود.

ولی اگر شما گزینه Write a CD/DVD Player را انتخاب کرده باشید، با کپی کردن فایل ها و یا دراگ کردن فایل ها به این محل فایل ها به طور خودکار رایت نشده و امکان ویرایش اطلاعات و تکمیل آن وجود دارد. حالا بر روی گزینه Burn To Disc بالایی پنجره کلیک کنید.

آموزش رایت فایلهای iso با نرم افزار nero

با کلیک بر روی گزینه Recording Speed میتوانید سرعت رایت اطلاعات بر روی دیسک را مشخص کنید. توجه داشته باشید، هر چه سرعت را کمتر در نظر بگیرید اطلاعات بهتر رایت شده و در نتیجه بر روی تمامی دستگاه های قدیمی و جدید قابل اجرا میشود!

اگر چک باکس کناری گزینه Close The Wizard After The File Have Been Burned را انتخاب کنید، بعد از اینکه عملیات رایت اطلاعات شما بر روی دیسک به اتمام برسد، دیسک مورد نظر از دستگاه خارج میشود.

در نهایت برای تایید و رایت اطلاعات مورد نظر بر روی گزینه Next کلیک کنید.

اموزش رایت ویندوز دانلود شده

در این لحظه مشاهده میکنید که اطلاعات بر روی دیسک مورد نظر شما شروع به رایت شدن میکنند.

نحوه رایت دی وی دی با نرو

نرم افزارهای متعددی برای رایت سی دی وجود دارد اما نرم افزار Nero از همه آنها معروف تر و با قابلیت های بیشتر است.

در ابتدا این نرم افزار را با کلیک بر روی تصویر بالا دانلود و نصب نمایید.

نحوه رایت سی دی در ویندوز 7

.مطابق تصویر بالا برروي گزينه Data CD يا Data DVD( بسته به حجم اطلاعات خود) كليك كنيد .

چگونه سی دی را روی کامپیوتر کپی کنیم

از صفحه باز شده بر روي گزينه Add كليك كنيد تا فايل هاي مربوطه را انتخاب كنيم .

نکته :اگر بیشتر از اندازه اطلاعات انتخاب کردید فایل یا فولدر های اضافی را delete کنید تا به آنجا که این قسمت همانند تصوير زير به رنگ سبز در بيايد(حداکثر فایلی که در یک لوح فشرده می توانید بریزید با رنگ زرد در تصویر مشخص شده است)

نحوه رایت دی وی دی با نرو

6.بعد از انتخاب فايل ها کافیست بر روي كليد Next كليك كرده تا در صفحه بعد سرعت رايت را تعيين كنيم . در پایان بر روی کلید Burn کلیک کنید .

رایت سی دی در ویندوز 10

برای رایت موزیک ها باید مطابق تصویر بر روی گزينه Music کلیک کنید . در اين قسمت شما مي توانيد Cd یا DVD با فرمت صوتي ،MP3 رايت كنيد .اگر دقت كرده باشيد روش كار در همه قسمت ها به صورت يكسان مي باشد يعني شما بايد در ابتدا نوع فرمتي كه مي خواهيد رايت كنيد را انتخاب كرده ، سپس فايل هاي مورد نظر را با توجه به نوار سبز رنگي كه در قسمت اول آموزش توضيح داديم انتخاب كنيد و در انتها سرعت رايت را انتخاب و بر روي كليد Burn كليك نمائيد . برای رایت MP3 بر روي گزينه Jukebox Audio CD كليك كرده و فايل هاي مورد نظر را همانند تصوير زير انتخاب كنيد .در این بخش باید پوشه را انتخاب و به محیط برنامه add کنید بر خلاف رایت سی دی صوتی که فقط امکان انتخاب ترک وجود دارد .

رایت سی دی در ویندوز 8

همچنین برای رایت فیلم باید طبق تویر بالا برروي گزينه Video/Pictures كليك كرده ، سه گزينه در اختيار شما قرار ميگيرد كه به شرح زير است :

Video CD : براي رايت CD با فرمت ويدئو كه در دستگاه پلير قابل پخش باشد از اين گزينه استفاده مي كنيم

Super Video CD : سی دی هايي كه ظرفيت آنها نسبت به CD کمتر اما کیفیت بالاتر می باشد

DVD-Video Files : رايت DVD با فرمت ويدئو كه در دستگاههاي دي وي دي پلير قابل پخش مي باشد و داراي كيفيت بيشتري نسبت به CD هاي معمولي است .

چگونه سی دی رایت کنیم در ویندوز 7

بر روي كليد Add كليك كرده و فايل هاي تصويري خود را انتخاب كنيد . بعد از اتمام انتخاب ها ADD را بزنید

چگونه در ویندوز 8 سی دی رایت کنیم

همانطور كه در تصوير بالا مي بينيد فايل هاي انتخاب شده با حجم مشخص به صفحه مورد نظر اضافه شده است كافيست بر روي گزينه Next كليك كنيد .

آموزش رایت سی دی با نرو

در مرحله بعدی باید سرعت رایت را مشخص کرده و بر روی کلید Burn کلیک کنید کار به اتمام رسید و شما توانستید با موفقیت سی دی مورد نظرتان را رایت کنید(چگونه سی دی رایت کنیم)

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها