رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 171349

(تصاویر) عجیب ترین بیماری ها، از مردی که هیچوقت چاق نمی شود تا مردی که سردش نمی شود

ساعت ۲۴- در دنیا چنان سندرم های عجیب و غریبی وجود دارد که می توان از آنها یک فهرست خیلی بلند بالا درست کرد، در این میان بعضی از عجیب ترین های آنها را بررسی می کنیم.

کراپ‌شده - کراپ‌شده - پسر بچه ای که نمی خوابد
dir="RTL">مردی که چاق نمی شود:

آقای پری، ۵۹ ساله، می تواند هر چقدر می خواهد بخورد وهیچوقت چاق نشود! او متاسفانه یا خوشبختانه توانایی اضافه کردن وزن ندارد زیرا مبتلا به Lipodystrophy می باشد که باعث می شود بدنش سریعا چربی های بدنش را بسوزاند. جالبیه قضیه این جاست که آقای پری در سنین کودکی بسیار چاق بوده است ولی گویا در سن ۱۲ سالگی شروع به از دست دادن شدید وزن می کند. او تا سالهای سال مورد آزمایش قرار می گیرد تا بالاخره دکترها تشخیص می دهند که بدن او ۶ برابر حالت عادی انسولین تولید می کند.

مردی که چاق نمی شود

مردی که سردش نمی شود:

ویم هوف که به اسم مرد یخی هم شناخته می شود کسی است که در زیر لایه های یخ در قطب شنا کرده است، در مخزنی پر از یخ به مدت طولانی مانده است، در حالی که چیزی بر تن نداشته است از کوه برفی بلنک بالا رفته است و هنوز هم که هنوز است به فکر رد کردن چالش های جدیدتری است. دانشمندان هنوز هم جواب قطعی برای مصونیت عجیب این مرد هلندی پیدا نکرده اند.

مردی که سردش نمی شود

پسر بچه ای که نمی خوابد:

رت لم به سان بقیه ی بچه های سه ساله ی دیگر یک پسر بچه ی شیطان است که خواب را از چشمان پدرش ربوده ولی مسئله در مورد او این است که برخلاف بقیه ی همسن و سالان خود هیچ وقت نیاز به استراحت ندارد. او از بیماری نادری رنج می برد که باعث می شود هیچ وقت نخوابد. این حالت رت باعث شده برای نگهداری از او پدر و مادرش و حتی دکترها برای خود در شبانه روز شیفت تعیین کنند. بعد تعداد زیادی آزمایش بالاخره دکتر ها متوجه بیماری او شدند، رت از بیماری بسیار کمیابی رنج می برد که Chiari Malformation نام دارد.

پسر بچه ای که نمی خوابد

دختری که به آب حساس است:

تا بحال تصور کرده اید که نتوانید به استخر بروید؟ یا نتوانید بعد از یک روز کاری سخت درون یک وان آب داغ بروید و یا یک دوش بگیرید تا خستگی از تنتان بیرون برود؟ یا حتی بدتر از همه ی اینها حتی عرق هم نتوانید بکنید چون پوستتان از خود حساسیت نشان می دهد! اشلی موریس دختر نوزده ساله ای است که از یک نارسایی پوستی خاص به نام Aquagenic Urticaria رنج می برد که باعث شده بدنش از سن ۱۴ سالگی به هر گونه رطوبتی حساسیت نشان دهد.

دختری که به آب حساس است

زنی که نمی تواند فراموش کند:

AJ زنی است ۴۰ ساله و متاهل که مدت هاست محققان UCI در حال تحقیق بر روی حافظه ی عجیب او هستند، این زن هیچ چیز را فراموش نمی کند. وقتی به صورت رندم یک روز با تاریخ را در ۲۵ سال اخیر را به او بگویید او می تواند تقریبا هر چیزی از آن روز را که تجربه کرده است را که شامل مسائل شخصی و یا حتی مسائل عمومی مثل آب و هوا را با جزئیات تعریف کند. AJ که نام رمز اوست تا آرامش زندگی اش به هم نخورد توانسته است که برای شرایط عجیب خود اسم شخصی داشته باشد چون او اولین کسی است که از این سندرم رنج می برد. سندرم Hyperthimestic

زنی که نمی تواند فراموش کند

دختری که با احساساتی شدن بر زمین می افتد:

کی آندروود ۲۰ ساله دختری است که از Cataplexy رنج می برد یعنی هر فوران احساس شدیدی باعث تضعیف ناگهانی ماهیچه های او می شود و نقش بر زمین می شود. شادی، خشم، ترس، شوکه شدن شدن، وحشت و حتی خجالت کشیدن ممکن است که باعث شود او نقش بر زمین شود. آندروود که ۵ سال است با این مشکل دست و پنجه نرم می کند می گوید: "برای مردم اینکه من اینهمه به زمین میفتم خیلی عجیبه و باور کنید بعضی اوقات تحمل عکس العمل های عجیب مردم هم برای من سخت است."

دختری که با احساساتی شدن بر زمین می افتد

زنی که به تکنولوژی حساسیت دارد:

تقریبا برای همه ی افراد استفاده از تلفن همراه، گرم کردن غذا با ماکروفر و یا حتی رانندگی با اتومبیل امری کاملا عادی محسوب می شود ولی شاید باورتان نشود که دبی برد نمی تواند این کارهای عادی را انجام دهد. این خانم ۳۹ ساله که حساسیت شدید به میدان مغناطیسی دارد پس هر چیزی که میدان مغناطیسی ایجاد کند باعث ایجاد کهیر بر روی پوست این خانم می شود. پس از آنجایی که در زندگی شهری هر چیزی می تواند یک میدان مغناطیسی ایجاد کند هیچ راهی به جز فرار به زندگی روستایی برای این خانم باقی نمانده است.

زنی که به تکنولوژی حساسیت دارد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها