رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 172333

اصغرفرهادی:خیلی غمگینم و شوکه شدم

ساعت24- اصغرفرهادی فیلم ساز نام آور کشورمان و برنده نخستین اسکار در سینمای کشور در سخنانی در واکنش به مرگ عباس کیارستمی گفت: غمگینم و شوکه شده ام.

57314102.jpg
وی در گفت و گو با روزنامه گاردین پس از انتشار خبر در گذشت عباس کیارستمی نماد جهانی سینمای ایران افزود:او تنها یک فیلم ساز نبود.او یک عارف مدرن بود، هم در سینما هم در زندگی شخصی. فرهادی گفت :موفقیت او فیلم سازان ایرانی را توانا کرد و راه گشای نسل های بسیاری شد. فرهادی تاکید کرد که فقدان کیارستمی نه تنها جهان سینما را متاثر کرده بلکه جهان یک شخصیت بزرگ و تاثیر گذار را از دست داده است.

فرهادی همچنین در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به دیداری که چند هفته قبل پس از بازگشت از جشنواره‌ی فیلم کن با کیارستمی داشته، یادآور شد: در آخرین دیداری که با او داشتم، بیشتر درباره‌ آینده حرف زدیم تا گذشته و من وقتی از آن خانه بیرون آمدم مطمئن بودم که سال‌های سال زنده خواهد بود. برایم قابل باور نیست و بسیار دلتنگ حرف‌هایش هستم.

فرهادی ادامه داد: آنقدر از شنیدن این خبر شوکه هستم که هنوز نتوانستم باور کنم چه اتفاقی رخ داده است. فکر نمی‌کنم فقط یک فیلمساز بزرگ از دنیا رفته است بلکه امشب دنیا یک انسان بزرگ را از دست داد.

فرهادی درباره پیش‌بینی‌ خود از واکنش رسانه‌های دنیا به این خبر گفت: قطعاً به عنوان یک فیلمساز جهانی همه‌ی رسانه‌های دنیا متأثر از این خبر خواهند بود.این کارگردان در پایان گفت: بسیار متأسفم. تلخی سفر او همیشه باقی خواهد ماند.

به گزارش ساعت 24 عباس کیارستمی که برای درمان بیماری خود به فرانسه رفته بود بعد از ظهر امروز درگذشت.

این کارگردان چندی پیش برای درمان بیماری سرطان خود ایران را به مقصد فرانسه برای ادامه مداوا ترک کرد. این در شرایطی بود که کیارستمی چندین ماه در ایران بستری بود. به دنبال عدم بهبودی کافی وی برای ادامه معالجات عازم فرانسه شد و عصر امروز در این کشور درگذشت.

ایلنا افزوده خانواده کیارستمی درگذشت این کارگردان را تایید کردند.در حساب تلگرامی که با عنوان "روند درمان عباس کیارستمی" فعال شده، آمده بود: "اولین عمل، عمل جراحی درمانی بوده است. دومین عمل به دلیل خونریزی داخلی صورت گرفته و سومین عمل برای برداشتن کیسه صفرا و آخرین عمل به دلیل عفونت پیشرفته بوده است."

بر اساس آخرین اطلاعات بدست آمده درباره نحوه درگذشت این کارگردان سینما؛ عباس کیارستمی ساعت ۶ بعداز ظهر امروز به وقت ایران در منزل خود در پاریس دچار خونریزی داخلی شده و به محض رسیدن به بیمارستان سکته کرده؛ به کما رفته و دقایقی بعد از دنیا می‌رود. گویا برخی سینماگران در تلاش هستند برای اطلاع از آخرین وضعیت این کارگردان و ادای احترام به وی به فرانسه سفر کنند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها