رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 172770

در اختتامیه "ماه عسل" چه گذشت؟

ساعت 24- "ماه عسل" در جشن 10 سالگی اش با حضور مهمانان منتخب مردم و علاقه مندان به حضور در صحنه "ماه عسل" در روز عید فطر به پایان رسید. میزبانی از مهمانان منتخب مردم و علاقه مندان به حضور در "ماه عسل" تشکر برخی هنرمندان و کیک تولد ماه عسل و داستان های دیگر پایان بخش ماه عسل در روز عید فطر بود.

40.jpg
h2>

تشکر ویژه هنرمندان و ورزش کاران از "ماه عسل" و احسان علیخانی


پریناز فروزان: از میان هنرمندان و ورزش کاران چهره هایی نظیر مهران غفوریان، شهرام قائدی، پژمان جمشیدی، ژاله صامتی، مرجانه گلچین، محسن مسلمان، علیرضا بیرانوند، کمال کامیابی نیا، فرشاد احمدزاده و علی انصاریان تشکر و تقدیر خود را از "ماه عسل" و احسان علیخانی در قالب ویدئو برای برنامه ارسال کرده بودند. همچنین رامبد جوان به همراه جناب خان و مهمانان "خندوانه" در ویدئویی اختصاصی، عید فطر و اختتامیه "ماه عسل" را به احسان علیخانی تبریک گفته و برای او آرزوی موفقیت و بازگشت درخشان در سال آینده کردند.


گلایه خاله بی بی و حاج محمود از آب شور و راه ناهموار روستا


در بخش بعدی مهمانان منتخب "ماه عسل" مطابق با رأی و نظر مخاطبین برنامه رو به روی علیخانی نشستند. خاله بی بی و حاج محمود نخستین کسانی بودند که برای بار دوم به "ماه عسل" آمدند. حاج محمود گفت: بعد از برنامه خیلی ها تماس گرفتند و به من مراجعه می کنند. من گفتم در محدوده خودم می توانم کمک کنم. در روستای ما حدود 1280 خانوار زندگی می کنند و ما تلاش می کنیم تا به مشکلات آنها رسیدگی کنیم. اما الان از برازجان و مرز شوروی و بروجرد به من مراجعه می کنند، اگر هر کس به اندازه ما در محدوده خودش، همین کارها را بکند، مملکت آباد می شود. علیخانی اظهار کرد: از طرفی هم برای کسانی که با هزار امید مراجعه می کنند ناراحت می شویم. چون خیلی ها به ما هم مراجعه کردند و ما شرمنده آنها می شویم، وی از نهادهای مربوطه تقاضا کرد تا به امور مردم رسیگی کنند و اعلام کرد: ما نامه هایی از جانب مردم داریم که می توانیم در اختیار نهادهای مربوطه قرار دهیم. خاله بی بی همچنین گفت: من همچنان تنها هستم. آب روستا به حدی شور است که کسی نمی تواند در آنجا زندگی کند. بعد از برنامه مردم به روستا آمدند و به من کمک کردند تا نذرم را ادا کنم. خاله بی بی که به دنبال راه اندازی دام داری صنعتی در روستای خود است، بیان کرد: من هنوز حمام ندارم، کمیته امداد قرار بود برای من حمام بسازد اما هنوز هیچ اقدامی نکرده است. خاله بی بی و حاج محمود علت مهاجرت روستاییان را در نبود امکانات مناسب در روستا دانستند.


درس هایی که "ماه عسل" به مخاطبینش داد


احسان علیخانی به قولی که در "خندوانه" داد عمل کرد و علاقه مندان به "ماه عسل" را به این قاب دعوت کرد. احسن احمدی شاعر معلول، که 9 سال برای حضور در برنامه انتظار کشید، احسن از روستای خانقاه در شهرستان پاوه در کرمانشاه آمده بود، وی گفت: دوست دارم کارگردان بشوم و تحت هیچ شرایطی حاضر نیستم میدان را خالی کنم. ولی دو درخواست دارم: اول اینکه برای درس خواندن باید حمایت بشوم، نکته دوم این که خواهش می کنم آقای سیروس مقدم که خودشان و کارهایشان انگیزه من برای کارگردانی بودند به من کمک کنند. همچنین مهمان بعد نماینده ای از جامعه اوتیسم کشور بود که 3 سال مشتاق حضور در "ماه عسل" بود، وی گفت: این برنامه به لایه هایی از جامعه پرداخت که پیش از این خاموش بود، این برنامه دل ها را به هم نزدیک کرده است. من در این برنامه دو مطلب را خوب یاد گرفتم، این که غیر ممکن غیر ممکن است و هیچ اتفاقی اتفاقی نیست. مهمان بعدی یک جوان معلول بود که اعلام کرد: سالها انتظار حضور در "ماه عسل" را کشیدم. با دیدن معلولین موفقی که مهمان این برنامه شدند فهمیدم معلولیت محدودیت نیست. وی افزود: من از لحاظ جسمی معلول هستم و از لحاظ ذهنی مشکلی ندارم.


"ماه عسل" امید می بخشد


یکی دیگر از مهمانان زوج جوانی بودند به خاطر شباهتی که بین زندگی خود با مهمانان "ماه عسل"" پیدا کرده بودند علاقه مند به حضور در برنامه بودند. مهمان علیخانی گفت: ما هم مانند احسان و سولماز دو سال پس از ازدواج تصادف کردیم و من دچار معلولیت شدم. ما بعد از تصادف تغییر مسیر دادیم و هر دو در رشته روان شناسی بالینی تحصیل کردیم. تصادف نگاه من را به زندگی تغییر داد چون معتقدم حادثه ها می توانند فرصت باشند. وی گفت: از دید یک روانشناس معتقدم در برخی برنامه ها باید کار کارشناسی بیشتری انجام می شد کما اینکه می دیدم خود شما هم به این موضوع اشاره می کردید. اما معتقدم شما کار بزرگی انجام می دهید، نشان می دهید که چطور می توان از مشکلات فرصتی برای خودشناسی و رسیدن به موفقیت یافت و از یک بن بست به گشایش رسید. همسرش بیان کرد: من "ماه عسل" را دوست دارم، چون برنامه شما خیلی به انسان ها امید می دهد و آدم هایی را نشان می دهد که با وجود مشکلات خیلی سخت توانستند خودشان را پیدا کنند، زندگی شان را نجات بدهند و در حد خودشان بهترین زندگی را برای خودشان بسازند.


جریان زندگی در "ماه عسل"


مهمان بعدی یکی از علاقه مندان به قاب "ماه عسل" بود که از سال 88 پی گیر این برنامه بوده گفت: این قاب و مدیوم را هرگز یک شوی تلویزیونی ندیدم، زندگی که در "ماه عسل" جریان دارد برایم قابل اهمیت بود و در این 10 سال قهرمانانی که روی این صندلی حاضر شدند به نوعی زندگی خودشان را برای ما تدریس کردند. پورمرادی جوان معلولی که در سانحه برق گرفتگی دو دست و یک پای خود را از دست داده به عنوان یک ورزشکار و دونده سرشار به "ماه عسل" آمد تا به کسانی که در شرایطی مانند او یا بدتر از او به سر می برند امید بدهد، من به کمک ورزش حرفه ای خودم را از یأس و نا امیدی نجات دادم و به موفقیت رسیدم.


مرتضی توانست به خواستگاری برود


عموسبحان نویسنده ای که کتاب های خودش را می فروشد و مرتضی جوان نابینایی که عاشق شده بود مهمانان بعدی علیخانی بودند. عموسبحان از محبوبیت خود و فروش بالای کتاب هایش بعد از حضور در "ماه عسل" خبر داد. مرتضی نیز اعلام کرد که توانسته به خواستگاری دختر مورد علاقه اش برود و با خانواده او به گفتگو بنشیند. از شرایط خود صحبت کرده و در نهایت پدر آن دختر به او پاسخ رد داده است. مرتضی امید دارد با جلسات بیشتر بتواند آنها را به قبول تقاضایش راضی کند با این حال به آن خانواده حق می دهد که به خاطر دلواپسی برای آینده دخترشان با او مخالفت کنند. عموسبحان نیز به خاطر تجربه یک حس مشترک در ابراز هم دردی با مرتضی چند بیت شعر از شهریار و غزلی از سعدی خواند.


برندگان پویش قهرمان من در قاب "ماه عسل"

پس از پخش آیتم لحظه های شاد و بانمک "ماه عسل" در طول 30 شب احسان علیخانی میزبان برندگان پویش قهرمان من شد. کسانی که همراه قهرمانان خود به "ماه عسل" آمدند. یکی از برندگان دختر جوانی بود که همسایه خود را به عنوان قهرمان معرفی کره بود. بانویی که از سال 82 از مادر 98 ساله اش که سکته مغزی کرده و بی حرکت روی تخت افتاده است مراقبت و پرستاری می کند. برنده دیگری،دختر جوانی از اصفهان بود که نتوانسته بود قهرمانانش را همراه خود بیاورد. قهرمانان او دختران و پسران معلولی بود که در یک مرکز توانبخشی، توانسته بودند ترانه تیتراژ "ماه عسل" را با حرکات دست اجرا کنند. سازنده ویدئو که همراه مادر خود آمده بود، خواهر یکی از همین معلول ها است. محمد حسین سروقدی یکی دیگر از برندگان از مشهد، توانسته بود آقای شاهسوند، تنها بازمانده شهدای مزارشریف را به عنوان قهرمان ملی در یک تاک شو معرفی کند. وی اعلام کرد آقای شاهسوند آرزو دارد خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) بشود و از تولیت آستان قدس تقاضا کرد تا او را به آرزویش برسانند.

اسماء، ویدئوی برگزیده پویش قهرمان من

سازنده ویدئو اسماء که بیشترین رأی مردمی را به خود اختصاص داد و به عنوان ویدئوی برگزیده انتخاب شد همراه او به "ماه عسل" آمد. اسماء دختری است که به نقص ایمنی مبتلا است. پدر و مادرش در سال 90 از خوزستان به تهران آمده اند. 4 سال از پیوند استخوان اسماء می گذرد و او هنوز نیاز به پیوند دارد. اسماء به ملاقات کودکان مبتلا به سرطان در بیمارستان می رود و برای آنها آرزوی سلامتی می کند. نماینده گروه خیریه دانشجویی ترنم که اسماء را برای ساخت ویدئو به آرش معرفی کرده، بیان کرد: هدف ما از ساخت این ویدئو این بود که نشان بدهیم اسماء نماینده تمام کودکان مبتلا به بیماری خاص است که این بیماری 3 مرحله دارد و عمده پیوند آنها در بیمارستان شریعتی تهران انجام می شود. هدف ما نشان دادن مرحله سوم و بعد از پیوند است و این بیماران بعد از پیوند احتیاج به مراقبت ویژه در منزل دارند تا بهبودی حاصل شود. آرش عناون کرد: ابتدا ساخت این ویدئو را نپذیرفتم تا اینکه یک خواب باعث شد ویدئوی اسماء را بسازم. اسماء دغاغله از آرزوهایش گفت: من6 سال دارم و نابینا هستم آرزوی من این است که یک خانه حیاط دار داشته باشیم. خودم و همه بیماران سلامت بشویم و از بیمارستان بیرون بیاییم و بتوانیم مدرسه برویم و بازی کنیم. آرش 15 سکه جایزه خود را به اسماء و خانواده اش تقدیم کرد.


پدر شهیدم قهرمان من است


برنده بعدی دختر شهید متولد اهواز و ساکن شهر قم است. وی با تماشای داستان فرمانده جواد در "ماه عسل" تصمیم می گیرد تا پدرش را به عنوان یک قهرمان معرفی کرده و از مظلومیت شهدای مدافع حرم صحبت کند. پدر او پس از حضور در جبهه ها در طول 8 سال دفاع مقدس، برای جذب جوانان به فعالیت های فرهنگی در مسجد می کوشد و همچنین با دست خالی به ساخت یک مسجد بزرگ و فعال مشغول می شود. وی در نهایت در سن 59 سالگی برای دفاع از حریم امن حرم راهی جنگ می شود و هنگامی که برای نجات هم رزمش از دست تکفیری ها تلاش می کرده به شهادت می رسد.


معلم فداکار مهمان "ماه عسل"


عزیز محمدی منش معلم فداکار از شهرستان لرستان است و محمدرضا حافظی کارگردان ویدئوی او مقابل دوربین حاضر نشد تا مردم قهرمان او را بشناسند. محمدی منش سه روز تمام از راه های صعب العبور با پای پیاده گذر می کند تا به محل سکونت کودکانی برسد که نیاز به تعلیم و تحصیل دارند. او همچنین برای تهیه لوازم تحریر و لباس دانش آموزانش از پول خود هزینه می کند. وی توضیح داد: هرسال پیش از شروع فصل مدرسه مناطق محروم که مدرسه ندارند را پیدا می کنم، کتاب های آنها را فراهم می کنم و حتی برای رسیدگی به وضع بیماران آنها با هلال احمر نیز هماهنگ می کنم. او به 9 پایه تحصیلی و پیرمردها درس می دهد. وی همچنین گفت: جایی را پیدا کرده بودم که برای رفتن به آنجا 7 روز در راه بودم، 114 دانش آموز داشتم و نمی توانستم تدریس را در آنجا ادامه بدهم.


قهرمانی فنلاندی در قاب "ماه عسل"


کارگردان این ویدئوی برگزیده زهرا خاوری یک دختر افغان است که در ایران متولد شده و تحصیل کرده و برای ادامه تحصیل به فنلاند رفته است. وی گفت: قهرمان من معلم زبان انگلیسی من است. انگیزه من از ارسال این ویدئو و معرفی آنها این بود که حال و هوای زندگی شان خیلی به فضای "ماه عسل" است. قهرمان او مردی هلندی است که همسرش به دلیل سکته تمام توان حرکتی و تکلم خود را از دست می دهد و تنها با چشمانش منظور خود را می رساند. این مرد هلندی همواره با نگاه کردن به نگاه کَتی منظور او را می فهمد و سالها است عاشقانه در کنار همسرش زندگی می کند. همسر کتی تفاوت و جذابیت زندگی خود را در این می بیند که بر خلاف زوج های دیگر که شاید وقت صحبت کردن اصلا به هم نگاه نکنند، دائم با همسرش از طریق نگاه ارتباط برقرار می کند و همین باعث ایجاد احساس عمیق در بین آنها شده است. خاوری عناون کرد: پزشکان معتقد بودند کتی تنها یک سال زنده می ماند، ولی او به واسطه عشق همسرش بیست و یک سال است که زنده است و زندگی می کند. وی افزود: قرار بود کتی برای طلب شفا و زیارت امام رضا(ع) به مشهد سفر کند اما نتوانست بیاید و همسرش برای زیارت امام رضا (ع) به ایران آمده است.
گلایه احسان معراجی فر از مشکلات مردم احمدفداله دزفول
مهمان پایانی علیخانی در این بخش احسان معراجی فر خبرنگار بود. وی با تکریم جهادگران و مردم منطقه احمدفداله دزفول اذعان داشت: تا زمانی که وارد خانه جهانبخش نشده بودم شرایط آنها را درک نمی کردم. کسی که سقف خانه اش چکه می کرد و حتی دستشویی هم نداشتند. احمدفداله منطقه ای کوهستانی و صعب العبور است که به تازگی آسفالت شده است. این منطقه نفت خیز و دارای لوله کشی نفت و گاز است اما اهالی آن خود را با هیزم و سوزاندن لاستیک گرم می کنند. بچه ها برای حضور در کلاس درس باید مسافتی حدود 2 ساعت را طی کنند. معراجی فر بیان کرد: من به خیلی از مناطق سفر کردم که با وجود برخورداری از رفاه پذیرایی ساده هم نکردند اما جهانبخش با وجود آنکه چیزی برای خوردن نداشت از تمام دارایی اش که دو بزغاله بود، یکی را سربرید تا از ما پذیرایی کند. وی با بیان اتفاقات تلخی که برای مردم منطقه محروم احمدفداله افتاده از مسئولین تقاضا کرد تا برای رفع مشکلات مردم محروم و مظلوم این منطقه چاره ای بیاندیشند.


در مجازات شایان تجدید نظر می شود

پس از پخش ویدئوهای سلفی برخی از مهمانان "ماه عسل" مانند پدر و مادر ماهان، دکتر صارمی، محمد حیدری، علیرضا و همسرش، ابوالفضل و دیگران احسان علیخانی به گفتگو با مهمانان منتخب مردمی "ماه عسل" نشست. شایان در ابتدا به خاطر درک اشتباهش از مردم تشکرکرد. وی گفت: تا قبل از حضور در برنامه از اکثر شاکیان خصوصی رضایت رفته بودم و شاکی من دولت است و به 9 سال حبس محکوم هستم. احسان علیخانی با قرائت نامه سرتیپ هادیان فر رئیس پلیس فتا ناجا اعلام کرد: پلیس فتا ضمن بررسی پرونده شایان با توجه به ندامت او و تقاضای اکثر مردم در برنامه "ماه عسل" برای تخفیف در مجازات وی پلیس فتا در این خصوص به زودی یک گزارش به محاکم قضایی ارسال می نماید. شایان از تصمیمش برای آینده گفت: دوست دارم پس از اتمام محکومیت در زمینه خدمات کامپیوتری، سخت افزار و نرم افزار مشغول به کار شوم.


روایت زندگی جلیله در "ماه عسل" زندانیان را به قرآن نزدیک کرد

روح الله جلیله بعد از حضور در "ماه عسل" از سوی طلبه های قم برای شرکت در مراسم قرآنی دعوت شده بود. وی افزود: خیلی از زندانی ها با تماشا و شنیدن سرگذشت من به سمت قرآن رفته اند و راه نجات خود را در نزدیک به خدا و انس با قرآن دیدند. علیخانی تصریح کرد: این ماجرا خیلی سر و صدا کرد و همچنین چند روز قبل در یکی از کنفرانس های مطبوعاتی آقای محسنی اژه ای راجع به تو صحبت کرده بود و ظاهرا برنامه را ایشان دیده بود. علیخانی با اشاره به گفته های آقای مظفری در برنامه جلیله اظهار کرد: علاوه بر اینکه یک حافظ قرآن می تواند با تقاضای رئیس زندان از مراجع قضایی برای طلب تخفیف در حکم، زندانیانی که توانایی حفظ قرآن را ندارند با حسن خلق و تغییر رفتار و پشیمانی م یتوانند از این فرصت استفاده کنند و با کمک رئیس زندان در مجازات خود تخفیف بگیرند.


سرگذشت پرستو صالحی باعث دادن فرصتی دوباره شد


در بخش پایانی گفتگو با مهمانان منتخب علیرضا، امید، پرستو و امیر صالحی و آرزو افشار وارد صحنه "ماه عسل" شدند. علیرضا گفت: بعد از حضور در "ماه عسل" مجوز نانوایی و سهمیه آرد به ما تعلق گرفت. یک اتفاق خوب دیگر این بود که یک نفر من را در خیابان دید و گفت بعد از شنیدن آخرین حرف تو تصمیم گرفتم مصرف نکنم و تا امروز 5 روز است که از مواد استفاده نکردم و تماس هایی داشتم که دوست داشتند فرزندان شان را برای ترک به من معرفی کنند. امیر صالحی بازخورد حضورش در "ماه عسل" را این چنین توضیح داد: برای خودمان خیلی خوب شد و من باری را که حدود 20 سال به دوش می کشیدم زمین گذاشتم، خیلی سبک شدم و دو نفر از دوستانم از کشورهای دیگر زنگ زدند و گفتند سرگذشت مشابهی داشتند و تصمیم گرفتند برای نجات پدران به ایران برگردند. پرستو صالحی نیز عناون کرد: وقتی سیل کامنت ها و ابراز هم دردی آنها را دیدم متوجه شدم خیلی ها به موضوع اعتیاد مبتلا هستند و این نگران کننده بود. خیلی ها تصمیم گرفتند به عزیزشان که در چنین شرایطی به سر می برد فرصت دوباره بدهند. مادرم با توجه به رنج هایی که کشیده بود مخالف گفتگوی ما راجع به گذشته بود، اما بعد از برنامه و بازخورد مردم از این بابت خوشحال است که با دعای مردم برای پدرمان عاقبت به خیری خریدیم و باعث شدیم آنها به عزیزانشان فرصت دوباره ای بدهند.


تأثیر حضور در "ماه عسل" بر زندگی امید و آرزو

امید که پس از 36 سال به مادرش رسیده گفت: این تنها عیدی است که با مادرم بودم. بعد از برنامه با استقبال خوب مردم گنبد رو به رو شدیم. مادرم یک هفته مهمان من بود و سپس من با استقبال مردم عراق 10 روز مهمان آنها بودم. وی افزود: یک روز یک نفر در پارک من را به اسم کوچک صدا زد و در حالی که اشک در چشمانش حلقه زده بود به خاطر پیدا کردن مادرم به من تبریک گفت. مادر من هم با وجود این که مبتلا به بیماری قند است از آن روز اصلا از انسولین استفاده نکرده است. آرزو افشار که یکی از فرزندان آمنه است و حالا خودش کودکی را به فرزندی قبول کرده، بیان کرد: بعد از حضور من در "ماه عسل" خیلی از افرادی که فرزندخوانده بودند و یا سرپرستی فرزندی را بر عهده گرفته بودند، دیگر از بیان این موضوع ترسی نداشتند و هویت بچه های شان را با افتخار عنوان می کردند و بسیاری از آنها اعلام آمادگی کردند تا در کنار بچه های بی سرپرست بتوانند همکاری کنند.


صحبت های دکتر علی عسگری در بازدید از پشت صحنه "ماه عسل"

در آیتم بازدید رئیس سازمان صدا و سیما از پشت صحنه "ماه عسل" دکتر علی عسگری عنوان کرد: "ماه عسل" یک برنامه بلندمرتبه و خوب است و امیدواریم که ان شاءالله اثراتش استمرار پیدا کند و در سال های آینده بهتر از الان باشد، کما اینکه امسال از سال های گذشته بهتر بود. وی افزود: "ماه عسل" یک برنامه دلی است و به انسان توجه می کند. انسان ها مثل جواهر و گوهرهایی هستند که شما می گردید و آنها را پیدا می کنید و آنهایی که دارای برتری ها و ویژگی های خاصی هستند مطرح می کنید و اینها پیام های خوبی را برای مردم در بر دارد. رئیس رسانه ملی با اشاره به داستان گم شدگان در تپه برهانی اعلام کرد بیننده قسمت های مختلف "ماه عسل" بوده است. وی در گفتگو با عوامل "ماه عسل" تصریح کرد: با تفکر و مطالعه موضوعات جدیدی را کشف کنید، روندهای اصلی آسیب های جامعه را بدانید چیست، ما می توانیم این روندها را که بر اساس تحقیقات انجام شده در سازمان وجوددارد در اختیار شما قرار دهیم. مثلا تمرکز بر پدیده مهاجرت معکوس ، به گونه ای که بدانند در شهر خبری نیست، باید در روستا و شهرهای خودشان بروند چون در آنجا زندگی و شرایط بهتری دارند و من مطمئنم که اگر شما روی این موضوع کار کنید اثرات عمیقی خواهد داشت.


کلام آخر


احسان علیخانی ضمن رونمایی از کیک تولد 10 سالگی "ماه عسل" عنوان کرد: آرزوی من برنامه ساز این است که روزی برسد که بدون حضور اسپانسر برنامه بسازیم. اما مدت ها است که گره مالی در تلویزیون وجود دارد و از دولت و مجلس محترم خواهش می کنیم این مشکل را حل کنند، به جهت اینکه ذات تلویزیون پویایی است و به شدت باید تغذیه بشود. اما از یک بابت سپاس گزار حامیان مالی برنامه هستم، چرا که به جای تبلیغ مستقیم در باز کردن گره از زندگی مردم کنار "ماه عسل" و قهرمانان مردمی و کودکان محسنین قرار گرفتند. وی ضمن تشکر از لطف و ارادت و اعتماد دکتر عسگری ریاست سازمان بیان کرد: از دکتر میرباقری که "ماه عسل" در دوران ایشان آغاز شد، از دکتر پورمحمدی مدیر عامل شبکه سه، آقای کریمان مدیر گروه اجتماعی شبکه سه، تشکر ویژه کرد. وی با اشاره به طرح خوب باشیم اعلام کرد: دانشگاه فرهنگیان 70 هزار دانشجو و 5 هزار نفر استاد دارد و در مجموع 75 هزار نفر از این صنف به خوب باشیم پیوستند. وی ضمن تشکر از خانواده عوامل تولید "ماه عسل" از حامد میرفتاحی، مسعود رجبیان، محمد پیوندی، عباس اختری، آرش ظلی پور، محمد بخشایش، سهیل رضایی، محسن نجفی، امیر تهرانی، رضا کرد، مرتضی محمدی، پیمان قانع و تیم طراحی صحنه، امیرحسین بزرگ زادگان، ایمان قیاسی، فرشید شکیبا، حسین کلهر، سعید رضایت، پیمان کوچکی، آقایان فارسیجانی و بیدی، حسام دیندار، روح الله مهربان، حمید محمدی، هیراد حاتمی، بهراد مهرجو و خانم ها یوسفی، دهقان، خمامی، گیوه چی، حیدری و سایر همکارانش در تیم تولید "ماه عسل" و نیز از خواهر خود تشکر کرد. وی در پایان اظهار کرد: اگر فرصتی بود ان شاءالله روزی برگردیم که بتوانیم برای کشورمان و برای شما مردم نازنین مؤثر و مفید باشیم.

تشکر از پلیس راهوار راهنمایی و رانندگی

احسان علیخانی در بخش اول گفتگو در آخرین قاب "ماه عسل" ضمن تشکر از سردار امیری و سرهنگ جهانی، با سردار مهری، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی کشور به گفتگو نشست. سردار مهری ضمن تبریک عید و تشکر از همکاران خود در راهنمایی و رانندگی از احسان علیخانی و عوامل "ماه عسل" تقدیر کرد. احسان علیخانی با اشاره به خطاهای انسانی که بیشترین آمار تصادفات را به خود اختصاص داده از سردار مهری خواست تا برای پیشگیری از تصادفات در ایام عید راه کار ارائه دهد. سردار مهری عنوان کرد: از رانندگان تقاضا می کنیم سفر ایمن را برای خود برنامه ریزی کنند. ایمنی از مبدأ تا مقصد، ایمنی خودرو و همکاری با پلیس راهنمایی و رانندگی و مدیریت زمان و برنامه ریزی برای سفر نکته مهمی است که باید به آن توجه داشت. وی اعلام کرد: مسافران برای اطلاع از وضعیت جاده ها می توانند با شماره های 888255555 یا 120 تماس بگیرند، همچنین مسافران اتوبوس، در صورت تماشای هر گونه تخلف از سوی رانندگان می توانند با شماره 110120 تماس بگیرند و گزارش دهند. وی افزود: خط قرمز پلیس برخورد با تخلفات حادثه ساز نظیر سبقت و سرعت غیر مجاز، رانندگی مارپیچ، انحراف به چپ، حرکت در شانه خاکی جاده و ... است.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها