رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 172864

دو زن نامزدهای نهایی انتخابات

نخست‌وزیری بریتانیا یک زن خواهد بود

ساعت 24-«ترزا می» و «آندره‌آ لیدسام» به عنوان نامزدهای نهایی انتخابات نخست‌وزیری بریتانیا معرفی شدند. «گوو» از این دور رقابت‌ها باز ماند.

نخست وزیر جدید انکلستان
رأی‌گیری میان نمایندگان حزب محافظه‌کار بریتانیا در پارلمان این کشور به منظور تعیین نخست‌وزیر جانشین «دیوید کامرون» که پس از اعلام نتایج همه‌پرسی خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، استعفا کرده بود، روز سه‌شنبه با 5 نامزد آغاز شد.

در رأی‌گیری اولیه، سه کاندیدا موفق شدند به دور دوم رأی‌گیری راه یابند: «ترزا می» وزیر کشور بریتانیا، «آندره‌آ لیدسام» وزیر انرژی این کشور و در نهایت «مایکل گوو» وزیر دادگستری بریتانیا.

به گزارش خبرگزاری «فرانسه»، دور دوم رأی‌گیری میان نمایندگان حزب محافظه‌کار امروز برگزار شد که در این رأی‌گیری ترزا می با 199 رأی و آندره‌آ لیدسام با 84 رأی موفق شدند به دور نهایی انتخابات راه یابند.

بنا بر گزارش خبرگزاری «رویترز»، «مایکل گوو» با کسب 46 رأی از این دور رقابت‌ها باز ماند.

نخست وزیر جدید انگلستان

«استفن کرب» وزیر کار و امور بازنشستگی و «لیام فاکس» از وزرای سابق دفاع بریتانیا، دیگر نامزدها بودند که در دور نخست از این رقابت‌ها کنار گذاشته شدند.

بعد از رأی نمایندگان برای انتخاب تنها دو نامزد، ‌اوایل ماه سپتامبر اعضای حزب محافظه‌کار در سراسر کشور برای رای به رهبر منتخب خود به پای صندوق‌های رای می‌روند و کسی که به رهبری این حزب برگزیده شود، نخست وزیر بعدی بریتانیاست.

بعد از همه‌پرسی تاریخی جدایی بریتانیا از اتحادیه اروپا دیوید کامرون نخست وزیر و رهبر حزب حاکم که در کمپین ماندن بود، از سمت خود کناره‌گیری کرد.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها