رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 172878

3 مراسم یادبود برای کیارستمی در پاریس

در پاریس برای یادبود عباس کیارستمی سه مراسم جداگانه برگزار شد.

کیارستمی.jpg
h1>

کیارستمی

در یکی از مراسم‌های یادبودی که به وقت پاریس عصر پنج‌شنبه، 17 تیر از سوی احمد و بهمن کیارستمی، پسران عباس کیارستمی در خانه شعر پاریس برگزار شد، هنرمندان ایرانی و فرانسوی و دوستداران این هنرمند فقید حضور داشتند.

در مراسم یادبود این هنرمند فیلمساز، عکاس و شاعر، ژیل ژاکوب و سیف‌الله صمدیان سخن گفتند و همچنین پیام‌های ژان لوک نانسی و ژان کلود کاریر خوانده شد.

کیومرث پوراحمد، رسول صدرعاملی و رضا میرکریمی مدیرعامل خانه سینما هم از حاضران در این مراسم بودند.

همچنین سه فریم از مجموعه 24 فریم کیارستمی در مراسم یادبودش در پاریس که چند روز پیش در پی بیماری در این شهر از دنیا رفت به نمایش درآمد.

عصر 17 تیر در پاریس جمعی از مردم، هنرمندان و ایرانی‌های مقیم پاریس، عکس‌هایی از عباس کیارستمی را آراسته به شمع و گل بر بستر رودخانه سن قرار دادند و به صورت نمادین با این کارگردان سرشناس وداع کردند.

در مراسم دیگری نیز در خانه فرهنگ ایران در پاریس،مراسم یادبودی برای عباس کیارستمی برگزار شد که با سخنرانی پوراحمد،صدرعاملی و رضا میرکریمی همراه شد.

پیکر کیارستمی برای خاک‌سپاری جمعه 18 تیر ماه به ایران منتقل خواهد شد و یکشنبه 20 تیر ماه ساعت 8:30 از مقابل ساختمان کانون پرورش واقع در خیابان حجاب برای خاکسپاری در لواسان بدرقه می‌شود.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها