رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 173160

پخش شبنامه علیه هاشمی و روحانی در قم

ساعت24-در شب عید سعید فطر جمعی از نیروهای دلواپس، در حرم حضرت معصومه (س) در استان قم اقدام به توزیع شبنامه‌هایی علیه حسن روحانی و آیت‌الله هاشمی کردند.

photo_2016-07-10_13-47-31.jpg
style="text-align: justify;">به گزارش روزنامه «آرمان» با اعلام این خبر، در ادامه نوشت: اينستاگرام منسوب به رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با انتشار تصوير اين شبنامه نوشت: «بازهم دلواپسان، تندرو‌ها وخودسر‌ها با پخش شبنامه عليه آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني و حسن روحاني در شب عيد فطر در حرم حضرت معصومه (س) نشان دادند هدف آنان نشان گرفتن افراد انقلابي و به دنبال آن انتخابات رياست‌جمهوري است. اما ملت ايران هميشه از تندرو‌ها بيزارند و در مقاطع حساس نشان دادند افراطيون جايگاهي در اين انقلاب ندارند.»

هاشمي، هاشمي است

هاشمي، هاشمي است؛ نه يك كلمه بيشتر و نه كمتر! آيت‌الله هاشمي همان شخصيتي است كه امام خميني (ره) درباره او گفته است: « بدخواهان بايد بدانند هاشمي زنده است چون نهضت زنده است. آمريكا و ديگر ابرقدرت‌ها بدانند ملت ما زنده است... من به آقاي هاشمي فرزند برومند اسلام تبريك مي‌گويم كه در راه هدف تا نزديك شهادت به پيش رفته و سلامت و ادامه خدمت ايشان را از خداي تعالي خواستارم.» اين سخن بنيانگذار انقلاب اسلامي حجتي است براي آنان كه پيروان راستين امام و حافظان انقلاب هستند.

هاشمي محرم و معتمد همان امامي بود كه تاكيد بر حركت بر اساس مقتضيات هر عصري را داشت. پس طبيعي است كه آناني كه يادگار امام چنين درباره آنها گفته: «امام (ره) كم از متحجرين خون دل نخورد.

فتواي شطرنج و موسيقي ايشان كمتر از هزينه دادن در راه انقلاب نبود.» نتوانند حركت هاشمي در مسير خط امام را تحمل كنند و هر چند روز يك‌بار كه متوجه برملا شدن برنامه‌هايشان مي‌شوند كه خلاف خواست ملت است، بر هاشمي و ديگر ياران امام مي‌تازند و چه دردناك كه گاهی اوقات هم اين هجمه‌هابا شبنامه آغاز مي‌شود. چندي پيش بود كه رئيس مجمع تشخيص مصلحت درباره اين افراد گفته بود: «محافل و كساني كه دستشان از بهانه‌هاي تخريبي و اهانت خالي است، اين روزها از روي درماندگي و ضعف استدلال و منطق، به دور از ادب سياسي و اخلاق اجتماعي و آداب اسلامي و انساني، جاهلانه شخصيت‌هاي مبارز، سابقه‌دار و حتي مورد تاييد شوراي نگهبان را با انتساب تعابيري همچون انگليسي و نفوذي ياد مي‌كنند و البته مردم خوب مي‌دانند اين تعابير براي كساني صدق مي‌كند كه مي‌خواهند دانسته يا ندانسته بين مردم و انقلاب جدايي بيندازند. »

انتقام از شعارهاي حمايتي در روز قدس؟

نكته قابل تامل در اين شبنامه به موضوع آمريكا باز مي‌گردد و اينگونه القا شده است كه آيت‌الله هاشمي و حسن روحاني در تلاش براي ارتباط با آمريكا هستند كه اين تلاش دلواپسان براي سران آنها هم قابل پذيرش نيست چه آنكه افكار عمومي بي‌طرف بخواهد آن را باور كند. نشان بي‌حاصل بودن تلاش دلواپسان را بايد در شعارهايي يافت كه روز قدس در حمايت از آيت‌الله هاشمي به اين شرح داده شده بود: «مرگ بر آمريكا، مرگ بر اسرائيل، خامنه‌اي زنده باد هاشمي پاينده باد، هاشمي، هاشمي خدا نگهدارتو » اين شعارها كه هم حمايت از هاشمي است و هم اعلام انزجار از آمريكا، نشان مي‌دهد كه دلسوزان و دوستداران واقعي انقلاب به خوبي آگاه هستند كه هاشمي منافع كشور را بهتر از تندروها مي‌داند و شايد اين شبنامه‌ها پاسخ دلواپسان به آگاهي مردم بوده باشد!

موضع هاشمي در برابر آمريكا چيست؟

چنين اقدامي از سوي دلواپسان موضوع جديدي نيست و پيشتر هم آن را امتحان كرده بودند كه جز شكست دستاوردي برايشان نداشت. در سال ۹۱ بود كه آيت‌الله هاشمي در يك گفت‌وگو درباره سرنوشت روابط ايران و آمريكاگفته بود: «من در سال‌هاي آخر حيات امام (ره) نامه‌اي را خدمتشان نوشتم، تايپ هم نكردم.

براي اينكه نمي‌خواستم كسي بخواند و خودم به امام دادم. در آن نامه هفت موضوع را با امام مطرح كردم و نوشتم كه شما بهتر است در زمان حياتتان، اينها را حل كنيد، در غير اين صورت ممكن است اينها به صورت معضلي سد راه آينده كشور شود. گردنه‌هايي است كه اگر شما ما را عبور ندهيد، بعد از شما عبور كردن مشكل خواهد بود... يكي از اين مسائل رابطه با آمريكا بود. نوشتم بالاخره سبكي كه الان داريم كه با آمريكا نه حرف بزنيم و نه رابطه داشته باشيم، قابل تداوم نيست.

مگر اروپا با آمريكا، چين با آمريكا و روسيه با آمريكا چه تفاوتي از ديد ما دارند؟ اگر با آنها مذاكره داريم، چرا با آمريكا مذاكره نكنيم؟ معناي مذاكره هم اين نيست كه تسليم آنها شويم. مذاكره مي‌كنيم اگر مواضع ما را پذيرفتند يا ما مواضع آنها را پذيرفتيم، تمام است.»

امروز هم آيت‌الله هاشمي و دكتر روحاني بر اين باور هستند. سال گذشته بود كه آيت‌الله هاشمي گفته بود: «بالاخره دليل اينكه تا به حال رابطه نبوده، اين بوده كه آمريكا از قبل از پيروزي انقلاب و بعد از پيروزي انقلاب، هميشه با ايران با خصومت رفتار كرده است.

قبل از انقلاب آمريكا حامي درجه يك شاه بود. بعد از انقلاب هم كه حوادث مهمي مثل جنگ و امثال اينها بود، آمريكا عليه ما كار مي‌كرد. بسياري از وسايلي را كه قبل از انقلاب از آمريكا خريده بودند، به ما نداد. در جاهايي مثل فلسطين هم كه ما براي حقوق مردم حساسيت داريم، آمريكا بدرفتاري مي‌كند.»

نكته قابل تأمل‌تر اينكه در اين مسير هاشمي بار ديگر ديدگاه امام خميني را مدنظر قرار داد و گفت:« امام (ره) صريحا گفتند كه اگر آمريكا آدم شود، ما ديگر مشكلي با آمريكا نداريم. » همانطور كه هاشمي گفته است بهانه‌گيري‌ها و حمله‌هاي دلواپسان ناشي از واهمه آنان از انتخابات سال ۹۶ است و آنها كه به تاثيرگذاري هاشمي باور دارند بسيار تلاش مي‌كنند كه نقش او را كمرنگ كنند اما زهي خيال باطل كه تلاش‌هايشان سبب توجه و حمايت بيشتر از هاشمي و روحاني مي‌شود.

چرا هجمه به روحاني؟

آيت‌الله هاشمي و دكتر حسن روحاني را بايد دوشخصيتي دانست كه با تدبيري كه در اين سال‌ها داشتند لبخند رضايت را بر لب مردم كشور آوردند و آنها بودند كه از هجمه مخالفان نترسيدند. پس دلواپسان چاره‌اي جز تخريب دولت و شخصيت‌هاي تاثيرگذار ندارند.

زماني كه هاشمي درباره رئيس‌جمهور مي‌گويد: «ارزش كارهاي ايشان در ابعاد داخلي و خارجي آن‌گاه روشن‌تر مي‌شود كه مردم از موانع و مانع تراشي‌هاي مخالفان و دشمنان ايشان آگاه شوند كه گستره‌‌اي از جمهوري‌خواهان آمريكا تا صهيونيست‌ها و دلواپسان داخلي دارد.» و يكي از راه‌هاي حمايت مردم از دولت را حضور پرشور در انتخابات مي‌داند و مي‌گويد: «پيروزي انديشه اعتدالي جلوي ترويج تفكرات افراطي، تندروها را در جامعه مي‌گيرد».

بنابراين دلواپسان بايد به فكر راه ديگري باشند و از راهكارهاي نخ نما شده دوري كنند كه افكار عمومي بهترين تصميم را خواهد گرفت.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها