رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 174821

گاردین:افشای حقوق های نجومی زنگ خطر روحانی برای انتخابات 96

ساعت24-روزنامه بریتانیایی "گاردین" معتقد است که روحانی همزمان با افزایش شعارهای مخالفانش در داخل به تدریج پایگاه حمایتی را از دست می دهد.

عکس.jpg
style="text-align: justify;">روستاییان با خود می گویند یک مدیر ارشد دولتی ماهانه 240 میلیون تومان گرفته من چرا باید ماهی 850 هزار تومان حقوق داشته باشم. اصولگرایان از این موضوع به نفع خود استفاده می کنند.

این روزنامه بریتانیایی با اشاره به نظرسنجی اخیر صورت گرفته توسط "ایران پال" موسسه کانادایی نظرسنجی وابسته به دانشگاه مریلند اشاره می کند که نتایج آن خبر خوبی برای روحانی نیست. این روزنامه می نویسد:" کمتر از سه چهارم یا 74 درصد از ایرانیان در نظرسنجی ای که از تاریخ 17 تا 27 ژوئن انجام شده می گویند که بهبودی در وضعیت اقتصادی پس از برجام احساس نکرده اند. با نزدیک شدن به رقابت انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده در این نظرسنجی مشخص شده که میزان محبوبیت احمدی نژاد از 27 امتیاز در ماه مه 2015 میلادی به میزان 8 درصد افزایش یافته است".

این روزنامه اشاره می کند رشد اقتصادی در سال جاری به مراتب کمتر از حد انتظار بوده است و در این باره می نویسد:"یک روزنامه نگار ایرانی در حوزه کسب و کار می گوید که فکر نمی کند در بهترین حالت رشد اقتصادی 0.9 درصد بوده باشد در حالی که دولت هدف گذاری اش برای رشدی در حدود 3.9 درصد در سال جاری بود. به نظر می رسد افزایش صادرات نفت چندان کمکی نکرده چرا که نظم و انضباط مالی وبانکی زیادی دیده نمی شود".

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که موضوع حقوق های نجومی سبب شده تا بار دیگر مسئله عدالت اجتماعی مطرح شود. این روزنامه می نویسد:"اصولگرایان می خواهند نوستالژی برابری طلبی و توجه به شعار عدالت اجتماعی که از آرمان های انقلاب ایران بوده و در جریان جنگ هشت ساله مورد توجه قرار گرفته بود را زنده کنند. احمدی نژاد در انتخابات سال 2005 میلادی شعار داده بود که پول نفت را بر سر سفره ها خواهد اورد. در مقابل اما دولت تکنوکرات روحانی قرار دارد که چنین شعارهایی را نداده است".

این روزنامه به نقل از همان روزنامه نگار ایرانی می نویسد:"فساد همواره وجود داشته است. این موضوع در دوران احمدی نژاد نیز با ارائه وام های زیاد و ارزان بیش تر هم شد".

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که به احتمال زیاد جایگزین برای احمدی نژاد در صورت اجماع کلی اصولگرایان سردار سلیمانی خواهد بود که خود را مدافع ارمان های انقلاب می داند.

این روزنامه در ادامه می نویسد:"به نظر می رسد روحانی هنوز متوجه ابعاد بالای مخاطرات پیش رو به خصوص پس از موضوع فیش های حقوقی نشده است. تمرکز او بر روی شهرهای بزرگ و طبقه متوسط است در حالی که طبقات کم درآمد و روستاییان می گویند چرا باید به روحانی رای دهند او یک تکنوکرات است. آنان با خود می گویند یک مدیر ارشد دولتی ماهانه 240 میلیون تومان گرفته من چرا باید ماهی 850 هزار تومان حقوق داشته باشم".

این روزنامه در ادامه اشاره می کند که اصولگرایان هنوز از شبکه های اجتماعی کمتر استفاده می کنند و از مسجد و پایگاه های بسیج برای هدف قرار دادن روحانی و سیاست هایش استفاده می کنند.

گاردین پیش بینی می کند که به احتمال زیاد در انتخابات ریاست جمهوری بعدی موضوع بر سر دو شعار تعامل و تقابل و رویارویی آنان با یکدیگر باشد. این روزنامه معتقد است که شانس احمدی نژاد برای جذب آرای مردم در حاشیه شهرها و در روستاها کم نیست و در این باره می نویسد:"او می خواهد این گونه القا کند که حاشیه نشین ها مورد بی توجهی دولت قرار گرفته اند و او ناجی آنان خواهد بود".
خرداد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها