رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 175903

جدال آقای گل‌ها؛ خون به پا میشود!

ساعت 24-در لیگ برتر شانزدهم مهاجمان باانگیزه زیادی هستند که برای رسیدن به عنوان آقای گلی دست به هر کاری می زنند.

table align="center" border="0" cellpadding="2" cellspacing="0" id="NewsTable" style="width:95%">


در فاصله چند روز مانده به شروع لیگ برتر شانزدهم فوتبال ایران، تقریبا تیم های حاضر در مسابقات بازیکنان مورد نظرشان را جذب کردند و آماده حضور در مسابقات هستند. در این میان با توجه به تغییر سیستم اکثر تیم های فوتبال ایران به 1-3-2-4 و استفاده از تک مهاجم در خط حمله سبب شده حداقل یک فوروارد گلزن جذب لیگ برتری ها شوند. در این میان می شود پیش بینی کرد که آقای گل لیگ آینده از بین کدام بازیکنان انتخاب می شود؛ هرچند که سابقه داشته بازیکنی غیر از مهاجمان عنوان آقای گلی را به دست آورد. در ادامه به برخی مهاجمان که شانس های اول آقای گل محسوب می شوند، اشاره شده است.


مهدی طارمی؛ جبران مافات


آقای گل فصل گذشته لیگ برتر فوتبال ایران، دوران پراسترسی را پشت سر می گذارد. طارمی پشیمان از عقد قرارداد با باشگاه ریزه اسپور ترکیه در آستانه بازگشت به پرسپولیس قرار گرفته و پس از توهین هایی که از هواداران ناراحت سرخپوش شنیده، انگیزه مضاعفی برای اثبات مجدد خود یافته است. مهاجم خوش استیل پرسپولیس اگر بتواند در لیگ شانزدهم برای تیمش بازی کند، قطعا یکی از شانس های اصلی آقای گلی است. او سال قبل با 16 گل زده عنوان اقای گلی را به دست آورد و حالا با توجه به افزایش رقبایش برای کسب این عنوان به نظر می رسد باید تعداد گلهای بیشتری را در کارنامه اش ثبت کند.


لوسیانو ادینیو؛ بمب اعتماد به نفس


وقتی با مهاجم برزیلی تراکتورسازی صحبت می کنید، اعتماد به نفس بالای او را متوجه می شوید. ادینیو که به واسطه سابقه چند ساله حضور در فوتبال ایران، کشور ما را خانه دومش می داند، دو سال قبل با 20 گل با پیراهن تراکتورسازی به ثمر رساند و نشان داد از شم گلزنی بالایی برخوردار است. او حالا به تراکتورسازی برگشته است. خودش در مصاحبه هایی که انجام داده، از تکرار عنوان آقای گلی در لیگ شانزدهم سخن گفته است. ادینیو خوب می داند اگر کوچکترین لغزشی داشته باشد، فرزاد حاتمی جایش را در نوک پیکان حمله می گیرد و به همین خاطر سعی خواهد کرد پاسخ اعتماد هواداران پرشور تراکتورسازی را به خوبی بدهد.


لوسیانو پریرا؛ در اندیشه بازگشت


مهاجم برزیلی سابق فولاد هرچقدر در این تیم موفق ظاهر شد و برای کسب آقای گلی فقط چند گل کم آورد، سال گذشته با بدشانسی مواجه شد و نتوانست بازی های زیادی انجام دهد. شیمبا در سال اول حضورش در سپاهان هم عملکرد خوبی داشت و گل های زیادی زد اما در سال دوم به دلیل مشکلات مربوط به آی‌تی‌سی از هفته هجدهم در ترکیب سپاهان قرار گرفت. مهاجم برزیلی در نیم فصل دوم سال گذشته 7 بازی(دو بازی در لیگ قهرمانان و 5 بازی در لیگ) برای سپاهان انجام داد و آماری فوق العاده به جای گذاشت. پریرا در این 7 بازی 5 گل به ثمر رساند تا شم گلزنی بالایش را به رخ بکشد. شیمبا با انگیزه های فراوان به گسترش فولاد پیوسته است. آبی پوشان تبریزی که تیم پرمهره ای به حساب می آیند، روی گلزنی های شیمبا حساب ویژه ای باز کرده اند.


رضا نوروزی؛ به یاد رکوردشکنی


تنها بازیکنی که در 15 دوره قبلی مسابقات لیگ برتر فوتبال ایران 24 بار دروازه حریفان را باز کرده است، رضا نوروزی نام دارد. مهاجمی که با استیل آذین به فوتبال ایران معرفی شد و در فولاد خوزستانی رکوردی استثنایی ثبت کرد. نوروزی که با 24 گل در لیگ دهم آقای گل شد، پس از چند فصل ناموفق که پارگی رباط صلیبی را نیز برایش به همراه داشت، حالا دوباره به جنوب کشور برگشته است. او به صنعت نفت ابادان رفته تا شاید آب و هوای خوزستان بتواند او را به روزهای اوج برگرداند. نوروزی که قبلا گفته بود رکورد خودش در امر گلزنی را ارتقا می دهد، هنوز موفق به این کار نشده و شاید لیگ شانزدهم فرصت مناسبی برای او باشد.


جلال رافخایی؛ اگر پنالتی بگیرند...


جلال رافخایی تنها اقای گل تاریخ لیگ برتر است که 8 گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر رسانده است. مهاجم باسابقه سابق ملوان که در لیگ دوازدهم با 19 گل بهترین گلزن لقب گرفت، پس از سالها پیراهن تیم محبوب انزلی را از تن در آورد و در لیگ آینده برای ماشین سازی بازی خواهد کرد. رافخایی اگرچه در سال های اخیر آمار گلزنی اش به نیمی از دوره ای که اقای گل شد نیز نرسیده اما همواره مهره ای تاثیرگذار به حساب می آید. او امیدوار است با ماشین سازی به روزهای اوج برگردد و با این شرایط نمی توان از نام رافخایی به عنوان یکی از کاندیداهای کسب عنوان آقای گلی چشم پوشی کرد.


کاوه رضایی؛ امید اول منصوریان

روزی که باشگاه سایپا یک جوان را از تیم های پایه ملی به خدمت گرفت، کسی تصور نمی کرد او روزی یکی از بهترین فورواردهای فوتبال ایران لقب بگیرد. کاوه رضایی، مهاجم جدید تیم استقلال بعد از نمایش های درخشان در ذوب آهن، حالا به نظر می رسد باید نقش مهاجم نوک تیم منصوریان را بازی کند. خصوصا حالا که احتمال جدایی سجاد شهباززاده قوت گرفته، امید اول سرمربی آبی ها برای باز کردن دروازه حریفان رضایی است. او سال گذشته در لیگ برتر و جام حذفی 6 بار برای ذوب آهن گلزنی کرد و دو گل هم در لیگ قهرمانان آسیا به ثمر رساند. رضایی بی تردید انگیزه های زیادی دارد تا با درخشش در استقلال، بتواند خودش را به یکی از مردان مورد اعتماد کی روش تبدیل کند.


مسعود حسن‌زاده؛ فرصتی برای نمایش استعداد


مسعود حسن‌زاده در داماش گیلان فوق العاده بود؛ او در ذوب آهن هم آمار خوبی داشت اما به علت حضور مهاجمانی مثل رضایی، رجب زاده و تبریزی کمتر مورد اعتماد گل محمدی واقع شد. با این حال آمار گلهای حسن زاده در فصل گذشته با کاوه رضایی برابری می کند. حسن زاده با جدایی از ذوب آهن امیدوار است با پیراهن سایپا بتواند به امید اول گلزنی تیم حسین فرکی تبدیل شود. حسن زاده قبلا نشان داده اگر به او اعتماد شود، مهاجم ذاتا گلزنی است و حالا باید از فرصت ایجاد شده در سایپا برای نمایش استعدادش نهایت استفاده را ببرد.


غلامرضا عنایتی؛ به دنبال جاودانگی


قدیمی ها می گویند دود از کنده بلند می شود. بیراه هم نگفته اند. وقتی مهاجمی مثل رضا عنایتی با 41 سال سن در لیگ برتر فوتبال ایران حضور دارد و آمارش هم خوب است، باید به حرف گذشتگان اعتماد کنیم. بهترین گلزن تمام ادوار لیگ برتر فوتبال ایران، آخرین سال حضورش در فوتبال را در صبای قم سپری خواهد کرد. اگرچه تیم صبا تیم چندان قدرتمندی نیست اما عنایتی حتی اگر 41 سال سن هم داشته باشد، تلاش می کند تا فوتبالش را با خاطره ای خوب به پایان ببرد. آقای گل 3 دوره لیگ برتر فوتبال امسال برای رسیدن به عدد 4 تلاشش را انجام می دهد تا شاید بتواند جاودانه شود.


آرش برهانی؛ احیا می شود؟


آرش برهانی، بهترین گلزن تاریخ باشگاه استقلال است. او پس از 9 سال حضور در استقلال نتوانست در لیگ شانزدهم هم پیراهن این تیم را برتن کند و به تیمی پیوست که مربی اش در پاس او را به فوتبال معرفی کرده است. مجید جلالی پس از جذب برهانی گفته بود او را احیا می کند و حالا انگار آرش هم می خواهد به روزهای خوب برگردد. برهانی که در دو سال گذشته انتقادهای زیادی را تحمل کرده، با تیمی که مانند استقلال پرحاشیه نیست می خواهد برگردد. او انگیزه زیادی دارد و نمی توان از کنار نامش به عنوان یک کاندیدای آقای گلی عبور کرد.


مرتضی تبریزی؛ جایگزین خلف کاوه رضایی


اگر فکر می‌کنید آقای گل فصل گذشته تیم ذوب‌آهن شانسی برای رسیدن به کفش طلا ندارد، اشتباه می‌کنید. با جدایی مسعود حسن زاده و کاوه رضایی، اگرچه جری بنگتسون هندوراسی نیز به ذوب آهن پیوسته اما امید اول یحیی گل محمدی برای گلزنی مرتضی تبریزی است. مهاجم بلند قامتی که سال گذشته در بسیاری از بازی ها دست سبزقبایان اصفهانی را گرفت. او با استیل خاص خودش توانسته در فوتبال ایران به یک چهره تبدیل شود و حالا یکی از شانس های آقای گلی به حساب می آید.


مهرداد محمدی؛ تک مهاجم اول ویسی


تیم جوان عبدالله ویسی برای لیگ شانزدهم، برای گل زدن نگاهش به ساق های پدیده فصل گذشته فوتبال ایران است. مهرداد محمدی مهاجم سرعتی سال قبل راه‌آهن اگرچه نتوانست مانع سقوط تیمش به لیگ دسته اول شود اما حالا در سپاهان انگیزه های زیادی دارد. بر خلاف سال گذشته که محمدی بیشتر در کناره های بازی می کرد، امسال تک مهاجم اول ویسی در سپاهان است. محمدی در تورنمنت بابل عملکرد خوبی داشت و شاید اگر اعتماد به نفس خودش را بالاتر ببرد، یکی از کاندیداهای آقای گلی لیگ بعد به حساب بیاید.

ورزش سه

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها