رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 176855

قربانی تجاوز یک بار دیگر توسط پنج مرد مورد تعرض قرار گرفت

ساعت 24-دختر دانشجویی که سه سال پیش در هند پنج مرد به او تجاوز گروهی کردند یک بار دیگر قربانی تجاوز شد.

2
این دختر که نامش فاش نشده، در حال حاضر در بیمارستان بستری است. این دختر ۲۱ ساله متعلق به یک خانواده دالیت یا رده پایین است که در نظام سیاسی- طبقاتی آیین هندو، از حقوقی برخوردار نیستند.

او گفت: "از کالج بیرون آمدم، دو نفر از متجاوزان قبلی را در خیابان دیدم و متوجه حضور سه نفر دیگرشان در ماشین شدم. وحشت زده فریاد زدم و خواستم فرار کنم، اما آنها مرا به زور داخل ماشین کشیدند."

متجاوزان سپس او را نیمه هشیار در بوته زاری رها کردند و پیکر نیمه جان او توسط رهگذران به بیمارستان منتقل شد. پلیس ایالت هاری یانا می گوید دو نفر از متهمان به دلیل عمل مجرمانه سه سال پیش، هنوز در حال محاکمه هستند.

قربانی تجاوز می گوید مهاجمان او و خانواده اش را تهدید کرده بودند که به جایی نمی رسند و به نفعشان است که از شکایت صرفنظر کنند.

تجاوز به زنان و دختران جوان در هند پدیده شایعی است و فعالان حقوق زنان و خانواده های قربانیان می گویند، نظام قضایی هند اراده و کفایت لازم برای دستگیری و مجازات متهمان را ندارد.

بنا بر آمار ملی هند، در این کشور هر ۲۰ دقیقه یک زن مورد تجاوز قرار می گیرد و سیستم قضایی هند، به رغم اصلاحات اخیر در مقابله با مجرمان، ناکارآمد است.

آنوشا سینگ فعال حقوق زنان، روند رسیدگی قضایی به تجاوز به یک دختر ۲۳ ساله هندی در اتوبوس را که در سال ۲۰۱۲ منجر به مرگ او شد، شاهدی بر این ادعا می داند.

خانم سینگ می گوید: "ستمی که بر او رفت و برخورد نظام قضایی با آن بسیار ناامید کننده است. ما خواهان آن هستیم که کشورمان حفظ جان و کرامت زنان و مجازات خاطیان را در اولویت قرار دهد."

پس از مرگ این زن قربانی تجاوز هند اصلاحاتی در نظام قضایی خود ایجاد کرد، اما نتایج یک پژوهش سازمان ملل درباره شش کشور شرق و جنوب شرق آسیا از جمله هندوستان که به تازگی منتشر شده است، نشانگر گستردگی عمل مجرمانه تجاوز در این کشورهاست و مطابق آن تقریبا یک چهارم مردانی که به پرسش‌های این تحقیق پاسخ داده‌اند، دست کم به یک زن تجاوز کرده‌اند.

جام جم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها