رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 180297

53 درصد از اسکاتلندیها هنوز میخواهند بخشی از بریتانیا باشند

ساعت24-به گزارش از خبرگزاری اسپوتنیک، این نتایج حاکی از تغییرات اندک در نظر اسکاتلندی‌ها در خصوص جدایی از بریتانیا (شامل انگلستان، اسکاتلند، ولز، ایرلند شمالی) در مقایسه با نظر آن‌ها پیش از خروج انگلیس از اتحادیه اروپا است.

div class="item-title col-xs-12">

نتایج نظرسنجی موسسه "یو گاو" حاکی از آن است که بیش از 50 درصد از رای‌دهندگان اسکاتلندی در حال حاضر مخالف استقلال و جدایی از بریتانیا هستند.

بر اساس این نظرسنجی، 53 درصد از اسکاتلندی‌ها مایل هستند هم‌چنان بخشی از بریتانیا باقی بمانند و 47 درصد نیز خواهان جدایی هستند. این نظرسنجی نشان داد که تنها 37 درصد از رای دهندگان اسکاتلندی مایل هستند به عنوان یک کشور مستقل در اتحادیه اروپا باقی بمانند.

دولت اسکاتلند به دنبال راه‌هایی برای حفظ جایگاه خود در اتحادیه اروپا پس از رفراندوم 23 ژوئن است که در آن اسکاتلند به عنوان بخشی از بریتانیا مجبور به ترک اتحادیه اروپا شد؛ گرچه 62 درصد از جمعیت اسکاتلند خواستار ادامه حضور در اتحادیه اروپا بودند. در پی رفراندوم ماه ژوئن، بریتانیا مجبور است ظرف مدت دو سال از اتحادیه اروپا خارج شود و همین ممکن است ضررهای مالی چشمگیری را نصیب این کشور کند. از همین رو منتقدان نسبت به سخت شدن شرایط اقتصادی هشدار داده و همچنان به دنبال راهی برای ماندن در این اتحادیه سیاسی - اقتصادی هستند. اسکاتلند هم که از نتایج این رفراندوم تاثیر می‌پذیرد، تلاش دارد تا از مزایای این اتحادیه همچنان استفاده کند و این نکته را به دولت انگلیس گوشزد کرده است. وزیر اول اسکاتلند تهدید کرده است که چنانچه منافع مردم اسکاتلند در اتحادیه اروپا حفظ نشود، رفراندوم دیگری برای جدایی از بریتانیا برگزار می‌کند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها