رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 181847

نحوه تشخیص عسل طبیعی / ساده ترین راه ها برای تشخیص عسل طبیعی

نحوه تشخیص عسل طبیعی / ویژگی عسل طبیعی / راهکارهای ساده تشخیص عسل طبیعی / تست عسل طبیعی در منزل / شکرک زدن عسل چه علتی دارد / رفع شکرک عسل / رنگ عسل طبیعی / نحوه تشخیص عسل طبیعی

an dir="RTL">در تعریف عسل به ماده غذایی غلیظ وشیرین گفته میشود که زنبورهای عسل با ایجاد تغییراتی در شهد گلها در محیط هایی بنام کندو آن را تولید میکند.

عسل از جمله مواد غذایی میباشد که با مزاج اکثر افراد سازگاری دارد همچنین بدلیل طعم بسیار خوب و وجود مواد مغذی بسیار مثل انواع ویتامین ها قندهای طبیعی برای تامین انرژی روزانه و قند مورد نیاز بدن و انواع مواد آلی و معدنی طرفداران بسیار زیادی دارد. به دلیل همین استقبال و شرایط مشکل تهیه عسل طبیعی امروزه شاهد تولید عسل های تقلبی بسیاری هستیم.

اما مساله مهم این است که اگر عسلی که ما مصرف میکنیم طبیعی نباشد و توسط مواد شیمیایی و قندهای غیرطبیعی ساخته شده باشد نه تنها هیچ یک از فواید فوق را ندارد بلکه به مراتب آسیبهایی هم به بدن وارد میکند. به همین دلیل نحوه تشخیص عسل طبیعی بسیار مهم است

زنبورداران و مراکز معتبر پخش عسل با استفاده از روشهای آزمایشگاهی عسل طبیعی را تشخیص میدهند اما روشهای عامیانه نیز برای تشخیص وجود دارد که در ادامه به بررسی نحوه تشخیص عسل طبیعی در منزل میپردازیم

عسل خوب

ویژگی عسل طبیعی

نحوه تشخیص عسل طبیعی از روی ویژگی های ظاهری :

عسل طبیعی علاوه بر مزه ی شیرینی دراری طعم خاصی نیز میباشد که بسته به گیاهی که زنبور عسل از آن شهد گرفته متفاوت میباشد در صورتیکه عسل تقلبی فقط مزه ی شیرینی مثل مزه ی شکر و شیره دارند.

بوی عسل :

عسل طبیعی دارای بوی خاص و منحصر بفرد خود است که پس از اینکه درپوش آن برداشته میشود براحتی قابل استشمام است اما عسل تقلبی بو و رایحه ی خاصی ندارد.

سفتی و غلظت عسل طبیعی :

عسل طبیعی دارای غلظت و سفتی متوسط است و در دهان براحتی آب میشود اما عسل تقلبی بعد از مدتی ماندن در فضا یا زیادی سفت و غلیظ میشوند یا خیلی روان وشل.

رنگ عسل طبیعی

نحوه تشخیص عسل طبیعی از روی رنگ کار ساده ای نیست چراکه با توجه به شهد گلها رنگها هم متفاوت است اما تیرگی بیش اندازه ی عسل مشکوک به تقلبی بودن آن است . اما یکی از روشهای مطمین این است که بدلیل خاصیت کلوییدی عسل نور مستقیم از آن عبور نمیکند و تصاویر از پشت شیشه ی عسل طبیعی دیده نمیشود در صورتیکه عسل های تقلبی بدلیل اینکه از قندهای تجاری ددرست شده اند خاصیت کلوییدی نداشته و نور را بطور مستقیم عبور میدهند در نتیجه تصاویر را میتوان از پشت شیشه عسل دید.

تست عسل طبیعی

ریختن عسل در آب سرد میتواند کمک کننده باشد به این ترتیب که اگر عسل تقلبی باشد خیلی سریع در آب حل میشود اما عسل طبیعی همان حالت چسبندگی خود را حفظ میکند.

‌ُ

قیمت عسل خوب

تعویض ظروف عسل

عسل را از ظرفی به ظرفی دیگر منتقل کنید اگر به سرعت درون عسل حبابهای زیادی تشکیل شد نشاندهنده ی طبیعی بودن عسل میباشد.

رنگ عسل طبیعی

شکرک زدن عسل

اغلب افراد تصور میکنند که شکرک زدن عسل پس از مدتی نشانه ی تقلبی بودن آن و وجود قند و شکر مصنوعی در عسل است اما حقیقت این است که عسل طبیعی یک محلول قندی فرا اشباع میباشد و مقدار قند آن بیش از آن است که حلال توانایی نگهداری تمام مدت آن در خود را داشته باشد به همین دلیل پس از مدتی پیوندهای قندهای حل شده مجددا به هم متصل میشوند از حلال جدا شده و بصورت شکرک ظاهر میشوند. اما در کارخانه های تولید شکرهای تقلبی برای جلوگیری از پیوند دوباره ی قندها اسیدهای امولسیون کننده به عسل اضافه میکنند.

با توجه به مطلب گقته شده نحوه تشخیص عسل طبیعی از روی شکرک زدن بسیار ساده و روشی مطمین است چرا که نشاندهنده ی کارخانه ای نبودن عسل و نبود مواد نگهدارنده ی مصنوعی و امولسیون کننده ها میباشد.

رفع شکرک زدن عسل

برای رفع شکرک عسل براحتی میتوانید آن را به مدت چند دقیقه داخل آب داغ با دمای ۶۰-۷۰ درجه قرار دهید. اعمال حرارت بصورت غیر مستقیم باعث شکستن مجدد پیوند قندها و حل شدن مجدد آن در حلال میشود.

عسل خواص

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها