رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 182058

پسر 18 ساله با تصور ارتباطی نامشروع خانواده اش را به آتش کشید

ساعت 24- پسری نوجوان که پس از دریافت نامه‌ای از سوی افراد ناشناس، تصور کرد برادر هشت ساله‌اش حاصل ارتباط نامشروع مادرش است، با بنزین خانه را آتش زد و پدر، برادر و خواهر کوچک‌ترش را کشت.

حوادث
در مدت هفت سالی که او در زندان است، پرونده‌اش بارها به دلایل مختلف چون فوت ولی دم و جعل گواهی رضایت از سوی مادر متهم، در مراجع قضایی دست به دست شده و رسیدگی به آن به تاخیر افتاده است.

تحقیقات درباره این پرونده از ساعت پنج بامداد ۲۷ فروردین ۹۹ با اطلاع کلانتری ۲۸ مارلیک ملارد از وقوع یک فقره آتش سوزی عمدی منجر به قتل در مجتمعی مسکونی آغاز شد. با حضور ماموران در محل مشخص شد آتش‌نشانان پس از خاموش کردن حریق، مادر و پسر ۲۹ ساله خانواده را نجات داده‌اند اما پدر، دختر ۲۱ و پسر هشت ساله خانواده در آتش سوخته و کشته شده‌اند.
در همان بررسی‌های ابتدایی محل حادثه، عمدی بودن آتش سوزی محرز و مشخص شد که متهم یا متهمان، در ورودی خانه را با یک عدد قفل آویز بسته و سپس با بنزین اقدام به آتش زدن کرده‌اند. با تشکیل پرونده‌ای با موضوع «قتل عمد» تیمی از کارآگاهان جنایی مسوول رسیدگی به آن شدند و پس از مدتی، رد پای پسر ۲۹ ساله خانواده را در حادثه کشف کردند. آنها اشکان را دستگیر و مورد بازجویی قرار دادند. پسر نوجوان که در ابتدا، اتهام خود را انکار می‌کرد، پرده از رازی خانوادگی برداشت.
او گفت: اختلاف من و خانواده‌ام با یک نامه شروع شد. افراد ناشناسی آن را در خانه‌مان انداخته بودند. در آن نوشته شده بود: «مادرم با مردی غریبه ارتباط دارد و برادر هشت ساله‌ام حاصل این ارتباط است.»
مدتی بعد، وقتی با دوستم، جلوی در مجتمع ایستاده بودم، پژویی مشکی رنگ با دو سرنشین مرد جلویم توقف کرد. آنها را نمی‌شناختم اما گفتند می‌خواهند درباره نامه حرف بزنند. سوار که شدم، عکس مردی را نشانم دادند و مدعی شدند او با مادرم ارتباط دارد. موضوع را با مادرم در میان گذاشتم اما او زیر بار نمی‌رفت تا اینکه پدرم همه‌چیز را فهمید. عصبانی شد. گفت همه‌مان را خواهد کشت.
هرچند وقت یک‌بار با کنایه به برادر هشت ساله‌ام می‌گفت: امیرحسین، بابات چه کار می‌کند؟«متهم، حادثه را به مادر و پدرش نسبت داد و گفت: «روز حادثه، سر همین موضوعات با هم درگیری لفظی پیدا کردیم. پدرم تهدید کرد همه‌مان را می‌کشد. شب که شد در اتاق خوابم بودم که ناگهان متوجه شدم خانه آتش گرفته. آتش نشان‌ها من و مادرم را نجات دادند اما پدرم، برادرم و خواهرم در آتش سوختند. فکر می‌کنم این حادثه کار پدر یا مادرم باشد.»
متهم در حالی ایجاد حریق و ارتکاب قتل‌ها را رد می‌کرد که شواهد به دست آمده از صحنه جرم او را به عنوان متهم ردیف اول معرفی می‌کرد. سرانجام با بررسی بیشتر صحنه جرم، اسناد پلیسی جدیدی به دست آمد که متهم ۲۹ ساله در مواجهه با آنها دست از انکار برداشت و به جرم خود اعتراف کرد. او گفت: «نیمه‌های شب، با آتش زدن خانه با استفاده از بنزین، باعث مرگ پدر، خواهر و برادرم شدم.»
با ثبت اعتراف متهم، کیفرخواست پرونده صادر و برای صدور حکم در اختیار شعبه چهارم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی عبداللهی قرار گرفت. صبح دیروز در ابتدای جلسه رسیدگی به پرونده، وکیل اولیای دم با اشاره به فوت پدربزرگ قاتل به عنوان ولی دم، از تقاضای قصاص دو عموی متهم خبر داد.
با این همه، قاضی عبداللهی با تاکید بر وجود نقص در وکالتنامه وکیل اولیای دم و لزوم وجود گواهی حصر وراثت برای دو مقتول نوجوان، جلسه رسیدگی به پرونده را به آینده‌ای نزدیک موکول کرد.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها