رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 184459

تیراندازی در راهپیمایی علیه خشونت پلیس آمریکا در شهر فرگوسن

ساعت24-راهپیمایی آرام در دومین سالگرد قتل نوجوان سیاهپوست آمریکایی توسط یک افسر سفیدپوست بعد از آن با تیراندازی همراه شد که یک خودرو، یکی از معترضان را زیرگرفت.

13940129000525_PhotoA.jpg
style="text-align: justify;">راهپیمایی صلح‌آمیز به مناسبت برگزاری یادبود دومین سالگرد قتل «مایکل براون» نوجوان سیاهپوست غیرمسلح 18 ساله توسط «دارن ویلسون» افسر سفیدپوست آمریکایی در «فرگوسن» زمانی به خشونت کشیده شد که یک خودرو یک معترض را که به خیابان آمده بود، زیر گرفت.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش کرد، معترضان سپس خودرو را دنبال کردند و به سمت او با گلوله تیراندازی کردند. مأموران پلیس سپس مدعی شدند که این حادثه عمدی نبوده است.

طبق این گزارش، کسی در این حادثه دستگیر نشده است و وضعیت معترضی که با خودرو تصادف کرده است، هنوز نامشخص نیست.

9 آگوست 2014، یک پلیس سفیدپوست آمریکایی «مایکل براون» را کشت. دارن ویلسون پلیس شهر فرگوسن ادعا کرد این جوان 18 ساله سیاه پوست در یک سرقت دست داشته و چون به هشدارهای پلیس برای تسلیم شدن بی توجه بود، به همین دلیل او براون را هدف قرار داد.

ادعای افسر 28 ساله و سفید پوست فرگوسن در حالی مطرح شده که خانواده براون و حامیان وی ضمن رد این ادعاها کشته شدن او را ناشی از تعصبات نژادی این افسر پلیس دانستند چرا که مایکل براون در زمان تیراندازی پلیس مسلح نبود و همچنین او هیچ سوءسابقه‌ای هم نداشت.

مرگ جوان 18 ساله سیاه پوست تاییدی بر یک معضل ریشه‌دار در جامعه آمریکا بود و آن «تعصبات نژادی علیه سیاه‌پوستان» بوده است. اواخر ماه نوامبر هیات منصفه حکم داد که به دلیل «عدم وجود مدارک کافی» نمی‌تواند دارن ویلسون را در پرونده قتل جوان سیاه پوست فرگوسن مقصر دانسته و علیه وی اعلام جرم کند.

علام این حکم بار دیگر اعتراضات را این بار نه فقط در فرگوسن بلکه در بیش از 170 شهر مختلف در سراسر ایالات متحده آمریکا به دنبال داشت و معترضان خواستار برقراری عدالت در پرونده مایکل براون شدند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها