رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 185575

انتقاد فیدل کاسترو در تولد 90 سالگی از اوباما

ساعت24-فیدل کاسترو در این نامه مفصل درباره تولد 90 سالگی‌اش نوشت: از صمیم قلب از شما مردم کوبا به خاطر ابراز احترام، تبریک‌ها و تحسین‌هایتان که در روزهای اخیر به من نشان دادید تشکر می‌کنم. این کار شما به من قدرت می‌دهد تا لطفتان را جبران کنم. پزشکی مدرن به من اجازه داده تا جهان را با دقت بررسی کنم.

57333954.jpg
style="text-align: justify;">رهبر انقلاب کوبا در نامه‌ای مفصل که در رسانه‌های دولتی منتشر شد از مردم کوبا به خاطر آرزوهای خوبشان برای وی در تولد 90 سالگی‌اش تشکر و از رئیس جمهور آمریکا به شدت انتقاد کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، فیدل کاسترو در مراسم جشن تولدش در کنار رائول کاسترو، برادر کوچکترش و رئیس جمهور کوبا، نیکولاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا و جمعی از مقامات عالی رتبه ارتش و مقامات غیرنظامی نشسته بود.

وی در این نامه خاطراتش را درباره دوران کودکی و جوانی‌اش در شرق کوبا مرور و زمین شناسی و طبیعت منطقه‌ای را که در آن بزرگ شده بود، توصیف کرد.

فیدل کاسترو همچنین به فوت پدرش کمی قبل از آنکه پیروزی پسرش را در سرنگونی باتیستا، دیکتاتور کوبا در سال 1959 میلادی ببیند، اشاره کرد.

وی در پایان از باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا به خاطر عدم عذرخواهی از مردم ژاپن در جریان سفرش به هیروشیما در مه سال جاری میلادی انتقاد کرده و گفت: سخنرانی اوباما عاری از رفعت بود.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها