رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 186154

شوخی مهران مدیری حاشیه‌ساز شد

ساعت 24-یک شوخی مهران مدیری در یکی از برنامه های دورهمی حاشیه ساز شده است و نمایندگان اهل تسنن مجلس به این شوخی مدیری اعتراض کرده اند.

مهران مدیری.jpg
بیست نفر از نمایندگان فراکسیون اهل سنت مجلس در تذکر کتبی خواستار برخورد جدی با عوامل تولید و مجری برنامه دورهمی بدلیل آنچه اهانت به بزرگان اهل سنت می‌خواندند،‌ شده اند.


این نمایندگان در تذکر کتبی خود به وزیر فرهنگ ابراز کردند که به منظور پیشگیری از اهانت به بزرگان اهل سنت با عوامل تولید و مجری برنامه دورهمی که اخیرا در برنامه خود به اهل سنت اهانت کرده‌اند برخورد شود.

همچنین روز گذشته علی مطهری نایب رییس مجلس، که ریاست مجلس را برعهده داشت در پاسخ به تذکر محمدقسیم عثمانی دراین باره گفت: «توهین به افراد اهل سنت کارزشتی است و صدا و سیما باید عذرخواهی کند.»

برنامه دورهمی به تهیه کنندگی هاشم رضایت و حمید رحیمی نادی از ۲۷ اسفند از شبکه نسیم پخش می‌شود.

مهران مدیری، مجری این برنامه از قسمت سیزدهم کارگردانی آن را نیز بر عهده گرفته است.

در تازه‌ترین قسمت این برنامه که جمعه ۲۲ مرداد با موضوع «تظاهر و ریا» پخش شد، مدیری داستان فردی ریاکار را روایت کرد که برای استخدام از روی ریاکاری بدون هیچ ارتباطی با موضوع استخدام به دو تن از بزرگان اهل سنت یعنی طلحه و زبیر لعنت می‌فرستد.

هنوز عوامل برنامه دورهمی نسبت به اعتراضات واکنشی نشان نداده‌اند.

این دومین حاشیه جدی برنامه دورهمی است. پیش از این در آیتمی از این برنامه مهران مدیری موی سر، یا ریش و سیبیل مهمانان خود را می تراشید و به نوعی آن ها را تنبیه می کرد که با اعتراض های صورت گرفته این آیتم از برنامه حذف شد.

خطای مهران مدیری
محمد رضا زائری روزنامه نگار و فعال فرهنگی اصولگرا نیز در این باره خطاب به اهل سنت نوشت "من به دلیل آشنایی با جایگاه صحابه و شخصیت هایی چون جناب طلحة الخیر و جناب زبیر در نزد اهل سنت کاملا ناراحتی و آزردگی شما را درک می کنم ولی عموم مردم ما به دلیل عدم ارتباط نزدیک میان جامعه شیعیان و اهل سنت از این موضوع مطلع نیستند."

به نوشته زائری"آقای مهران مدیری هم قطعا و بدون شک در ذکر نام این دو شخصیت تاریخی نه عمدی داشته اند و نه حتی احتمال چنین موضوعی را می داده اند، بلکه به طور طبیعی و کاملا عادی برای ذکر مثال چیزی بر زبان ایشان جاری شده و گفته اند."

زائری معتقد است: "آقای مهران مدیری به عنوان یک هنرمند طنزپرداز و نه شخصیت دینی مرتکب سهوی شده اند که قابل جبران است."

با آگاهی کامل مراقب کسانی باشید که می خواهند از آب گل آلود ماهی بگیرند و از این بهانه برای تشنج و فتنه انگیزی استفاده کنند که رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله و سلم چنان که جناب بخاری از أبوهریره نقل کرده است فرمود: "هناک الزلازل والفتن وبها یطلع قرن الشیطان " همه باید خیلی مراقب باشیم که شیطان از حساسیت های ما به نفع خودش استفاده نکند.

فرارو

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها