رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 187893

نهایت قیمت مرغ ۷۳۰۰ یا ۷۶۰۰ تومان؟!

ساعت24-از ماه‌ گذشته قیمت گوشت مرغ رو به افزایش بوده و تا بیش از کیلویی ۸۵۰۰ تومان نیز بالا رفت، اما شرکت پشتیبانی امور دام از اواسط تیرماه گوشت مرغ منجمد ذخیره‌سازی شده خود را با قیمت دولتی روانه بازار مصرف و بورس کالا کرد تا بتواند قیمت این محصول را متعادل کند که در این میان مسئولان وزارت جهاد کشاورزی همواره اعلام کردند تا رسیدن قیمت گوشت مرغ به قیمت منطقی یعنی نهایتا کیلویی ۷۳۰۰ تومان، عرضه دولتی گوشت مرغ منجمد را ادامه می‌دهند، چراکه قیمت گوشت مرغ در بازار مصرف بالاتر از ۷۳۰۰ تومان غیرمنطقی است.

قیمت مرغ
در حالی که پیش از این وزارت کشاورزی نهایت قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ برای مصرف‌کننده را ۷۳۰۰ تومان اعلام کرده بود، مدیر عامل اتحادیه مرغداران می گوید متوسط قیمت این محصول کیلویی ۷۵۰۰ تومان است و به گفته وزیر کشاورزی قیمت مرغ تا کیلویی ۷۶۰۰ تومان گران نیست.

این در حالی است که محمد علی کمالی سروستانی - مدیر عامل اتحادیه سراسری مرغداران مرغ گوشتی - در این باره به ایسنا گفت که در جلسه اخیر هیات دولت، وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد قیمت منطقی برای گوشت مرغ از کیلویی ۶۹۰۰ تا ۷۶۰۰ تومان است و متوسط قیمت این محصول در کشور کیلویی ۷۵۰۰ تومان است.

وی با بیان این‌که قیمت ۷۵۰۰ تومان بری هر کیلوگرم گوشت مرغ گران نیست، افزود: در حال حاضر مرغداران محصول خود را در مرغداری کیلویی ۴۸۰۰ تومان می‌فروشند و قیمت مرغ نهایتا باید در حد قیمت متوسط کشوری باشد و بالاتر از این قیمت اجحاف به مصرف‌کننده است که باید دستگاه‌های نظارتی با آن برخورد کنند.

کمالی سروستانی با تاکید بر این‌که گرانی گوشت مرغ در بازار، هیچ حاصلی به سود تولیدکنندگان ندارد، ادامه داد: دستگاه‌های نظارتی باید عامل گرانی گوشت مرغ در بازار را از کشتارگاه تا بازار مصرف جست‌وجو و با عاملان آن برخورد کنند، چراکه این گرانی هیچ ارتباطی با مرغداران ندارد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها