رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 188215

چانه‌زنی بر سر حذف ۳ تا ۱۰ میلیون یارانه بگیر

ساعت24-در حالی دولت در آخرین سال فعالیت خود نسبت به بررسی خذف برخورداران از فهرست یارانه‌بگیران، اقدام کرده است که پیش‌تر نه فقط مقامات دولتی که بسیاری از کارشناسان نیز بر این نکته تاکید کرده‌اند حذف ۲۴ میلیون یارانه بگیر ممکن نیست.

یارانه حذف یارانه
بر اساس این گزارش مجلس شورای اسلامی در قالب لایحه بودجه دولت را مکلف کرده است نسبت به حذف ٢٤ میلیون یارانه بگیرد اقدام کند. آخرین خبرهای رسیده اما نشان می‌دهد دولت چانه‌زنی بر سر حذف سه تا ١٠ میلیون یارانه‌بگیر را کلید زده است که با توجه به عملکرد سال‌های گذشته حذف سه میلیون نفر از فهرست منطقی جلوه می‌کند. سال گذشته نیز تعداد کسانی که با فهرست یارانه بگیران خداحافظی کردند در حدود سه میلیون نفر بودند.

ابوالحسن فیروزآبادی، قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی حالا از پس گذشت ٥ ماه از سال در خصوص برنامه وزارت کار برای اجرای مصوبه حذف ٢٤ میلیون نفر از دریافت یارانه نقدی چیست، گفته است: مصوبه مجلس برای حذف یارانه‌بگیران به طور کامل قابلیت اجرایی ندارد. وی با بیان «در حال شناسایی خانوارهای ثروتمند هستیم»، افزود: وزارت کار معتقد است شناسایی ٢٤ میلیون نفر برای حذف یارانه‌ها ممکن نیست. تاکنون دولت فعلا همان ٣میلیون نفر را حذف کرده است. برای حذف مابقی ثروتمندان دست نگه داشته‌ایم تا شناسایی به‌صورت کامل صورت گیرد.
قائم‌مقام وزیر کار با اعلام اینکه دولت بر سر حذف ٣ تا ١٠میلیون نفر از یارانه‌بگیران فعلی در حال بحث و چانه‌زنی است، ادامه داد: دولت قصد دارد حذف یارانه‌ها را با کمترین خطا انجام دهد و افراد با درآمدهای کافی از لیست یارانه‌بگیران حذف شوند.
به موجب مصوبه مجلس، کلیه تجار و صاحبان مشاغل آزاد که درآمد سالانه آنها حداقل ٣٥میلیون تومان است، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، قضات، اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی و پژوهشی و دولتی و غیردولتی، پزشکان و دندانپزشکان و کلیه ایرانیان مقیم خارج از کشور نیز از دریافت یارانه منع شدند.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها