رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 189832

انجمن های مخفی تاریخ+تصاویر!

ساعت ۲۴- در طول تاریخ انجمن های مخفی بسیاری در کشور های جهان تشکیل شده اند و همیشه مردم دید بدی نسبت به آنها داشته اند ولی نقطه نخست شکل گیری این انجمن ها با هدف های خوبی بوده و برخی در طول زمان به راه های دیگری کشیده شده و برخی روش ها ئو افکار ثابتی را ادامه داده اند، مسئله این است که همه ی آنها مخوف نبوده اند.

عکس اصلی
dir="RTL">انجمن ها ی مخفی برای زمان های طولانی چشمها و گوش های مردم رابه خود جلب کرده است. خیلی هم منطقی است چون همیشه چیزهای مخفی و ممنوعه برای مردم جذاب بوده است. از آنجایی که راز این انجمن ها همیشه سر به مهر باقی مانده است برای این انجمن ها اهداف شیطانی متصور می شدند و فکر می کردند که یا در حال کنترل دنیا هستند و یا می خواهند به این مهم دست پیدا کنند. این فهرست در مورد ۱۰ انجمن مخفی است که دقیقا مخالف این نگاه ها بوده اند.

White boys:

این گروه که در ایرلند قرن هجدهم شکل گرفت متشکل از جوان روستایی بود. آنها با قسم یاد کردن و با استفاده از اسم های مستعار وارد این گروه می شدند و به دنبال راهی برای احیای حقوق کشاورزان در مقابل زمین داران بودند. آنها در ابتدا به دنبال راه های دیپلماتیک برای بهبود وضع زندگی و کاری کشاورزان می گشتند ولی اگر این قوانین به کرسی نمی نشست آنها خشونت را شروع می کردند. با ایجاد ارعاب، از بین بردن دارایی های مالکین و حتی در بعضی از موارد با کندن قبر سوژه ی مورد نظر در مسیرش سعی می کردند که قوانین بهبود بخش را به کرسی بنشانند.

whiteboys

E Clampus Vitus:

با اسمی که اینها برای خود انتخاب کرده اند قطعا خیلی بیشتر از آنکه باید جدی گرفته شوند. این انجمن که ریشه اش به قرن نوزدهم و زمان فعالیت جویندگان طلا برمی گردد گفته می شود برای یک کار تاسیس شده است، مسخره کردن و استهزا انجمن های مخفی واقعی! این انجمن برادری تلاش می کرد که با عوض کردن تاریخ و داستان های محلی و رواج آن بین جویندگان و معدن کاران انجمن هایی مثل ماسون ها را به سخره بگیرند. حتی اسم این انجمن هم هیچ معنی نمی دهد.

E Campus vitus

Family of Love:

این انجمن تقریبا ناشناس در سال ۱۵۳۹ در هلند به وجود آمد و در هنگام تشدید ختلافات کاتولیک ها و پروتستان ها سعی بر آن داشت که با کمک سائلین عشق به خدا و یگانه پرستی را در مقابل شاخه های مذهبی مسیحیت قرار دهد. به زودی ملکه الیزابت اول آنها را مرتد خواند ودستور دستگیری رهبران آن و سوزاندن کتاب هایشان را داد ولی از همین نقطه بود که این انجمن بخاطر محبوبیت بین قشر فقیر جامعه به صورت مخفی به فعالیت خود ادامه داد.

Family of love

Mau Mau:

انجمن های مخفی آفریقایی چیزی نیست که خیلی در موردشان شنیده باشیم ولی این انجمن ارزش مطرح کردن را دارد. این انجمن که در دهه ی پنجاه میلادی تشکیل شد یک انجمن ناسیونالیست کنیایی بود که مراسم های سنتی جادوگری کنیایی را اجرا می کردند تا مردم به فرهنگ باستانی کنای آشنا شوند و وابستگی به آن داشته باشند. هدف این کار مقابله با نفوذ انگلیسی ها و مبلغان مذهبی شان بود. با گذشت زمان کار این گروه به اعمال خشونت کشید و انگلیسی ها به مقابله با آنها پرداختند و این گروه ناپدید شد، مدت کوتاهی بعد از ناپدیدی این گروه کنیا استقلال پیدا کرد و گفته میشود اولین رئیس جمهور کنیا جز این گروه بوده است.

mau mau

The Patrons of Husbandry:

این انجمن که امروز هم فعال است ولی دیگر مخفی نیست در گذشته بیشتر به نام Grange (جایی که کشاورزان در کنار اربابان زندگی می کردند) شناخته می شد. این انجمن دو ویژگی خیلی مهم داشت، یکی از آنها این بود که این انجمن انجمن برادری نبود، یعنی از زنان هم عضو گیری می کرد؛ دو اینکه شایعات زیادی وجود دارد که تاسیس کنندگان آن انجمن های ماسونی بودند. بعدها این انجمن چیزی در حدود ۸۵۰۰۰۰ عضو پیدا کرد و شروع به تصویب قانون، تاسیس مدرسه و ... کرد ولی این قوانین در راستای بهتر شدن زندگی مردم بود نه خود انجمن.

patrons of husbandry

The French Resistance:

بعد از تسخیر فرانسه توسط نازی ها مردم این کشور به سرعت دور هم جمع شدند تا در مقابل آنها ایستادگی کنند، به همین صورت بود که مقاومت فرانسه شکل گرفت. البته این گروه چون گروهی چریکی بود به یک شکل واحد فعالیت نمی کرد، شاخه ای فعالیت نظامی می کرد و با آلمان ها درگیر می شد، شاخه عملیات خرابکارانه انجام می داد و گروهی نیز با پخش اعلامیه و پخش اخبار رادیویی فعالیت می کرد. رهبری این انجمن به عهده ی شارل دو گل بود که در بریتانیا زندگی می کرد. از ۱۰۰۰۰۰ نفر عضو این گروه بیش از نیمی از آنها دستگیر شدند و در حدود ۲۵۰۰۰۰ نفر از آنها هیچ وقت برنگشتند.

resistence

Sons of Liberty:

این انجمن که برای مقابله با استعمار بریتانیا در آمریکا تشکیل شده بود راه را برای استقلال آمریکا هموار کرد. این انجمن که چهره های بسیار مشهور آن موقع مثل بندیکت آرنولد و جان هنکاک در آن فعالیت می کردند حتی از زنان که در آن زمان در فعالیت های مدنی شرکت نمی کردند نیز درخواست کرده بود برای گسترش مبارزه انجمن دختران آزادی را بنیان بگذارند. این انجمن با قاچاق سلاح به مبارزین، ایجاد ارعاب برای انگلیسی ها، راه انداختن آشوب های شهری و ... بالاخره به هدف خود رسید.

sons of anarchy

Royal Society:

این انجمن قدیمی ترین انجمن جامعه ی علمی در جهان است در سال ۱۶۶۰ در لندن تشکیل شد. آنها خود را " دانشگاه نامرئی گسترش علم فیزیک و ریاضی " می خواندند. علت انتخاب کلمه ی نامرئی هم این است که این انجمن در بحبوحه ی جنگ داخلی بریتانیا و در سال ۱۹۵۸ قرار بود تشکیل شود ولی سربازها به آن حمله کردند و بنیانگذاران بعد از جذب یکی از اعضای خانواده ی سلطنتی با اضافه کردن کلمه Royal تصمیم گرفتند که آن را مخفیانه کنند. در حال حاضر نه تنها مخفیانه نیست بلکه اسم های بسیار بزرگی مثل استفن هاوکینگ، انیشتین و بسیاری دیگر در میان اعضای این انجمن دیده می شود.

royal society

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها