رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190034

نامه سرگشاده فعالان حوزه موسیقی به روحانی

ساعت 24- رییس هیات مدیره انجمن صنفی هنرمندان موسیقی خراسان رضوی - میثم قومورلو - به نمایندگی از برخی فعالان حوزه موسیقی در شهر مشهد، نامه‌ای را خطاب به رییس‌جمهور منتشر کرده است.

موسیقی
در متن این نامه که نسخه‌ای از آن در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: «کار خود را به خداوند وا می‌گذارم که او نسبت به بندگان بصیر و بیناست (سوره غافر آیه ۴۴)

هنر موسیقی،‌ تلفیقی از دانش‌، اندیشه و فطرت خدادادی است که مظهر فطرت خدادادی، در درجه اول، حنجره انسان‌ها و در درجه دوم، سازهایی است که به دست انسان‌ها ساخته شده است. پس می‌بینید که پایه،‌ پایه‌ الهی است. (مقام معظم رهبری)

با سلام و احترام

ریاست محترم جمهموری اسلامی ایران

سخت است آغاز نامه‌ای که با دل‌شکستگی و جهت گلایه به رئیس جمهور محترم نوشته می‌شود. رئیس جمهور عزیزی که با انتخاب او بارقه‌های امید در دل تمامی هنرمندان و عاشقان فرهنگ و هنر فاخر این سرزمین ایجاد گردید و البته هنوز نیز با تمامی نامهربانی‌ها به افول نگراییده است. ولی چه کنیم که دست‌مان از همه‌جا کوتاه است و همه مسئولان و متولیان امر از حمایت‌مان سرباز زده‌اند و اکنون شما را به عنوان ملجا و پناهگاه خود می‌بینیم. امید داریم درد دل ما به گوش شما برسد تا بلکه در این اوضاع وانفسای موسیقی در شهر و استان‌مان، شما دستگیر این هنر پاک باشید.

جناب آقای دکتر روحانی؛

غمگینیم که در ولایت امام مهربانی‌ها، هنر موسیقی این‌گونه دستخوش نامهربانی‌هاست و دل هنرمندان از بی‌مهری‌ها گرفته‌ است. لازم است بدانید قریب به ۱۲ سال است به‌جز چند مورد انگشت‌شمار، در این شهر کنسرتی برگزار نگردیده است، ولی هنوز انتقاد از برگزاری کنسرت است و بر آن تاخته می‌شود و کنسرت‌ها یکی پس از دیگری لغو می‌شوند. طوری که هیچ هنرمندی جرأت نزدیک شدن به این شهر و استان را ندارد و سال‌هاست داغ لذت بردن از اجرای موسیقی ناب بر دل شهروندان شهر بهشت مانده است.

دردآور است که نتیجه این دوری از ارائه رسمی هنر ارزشمند و فاخر تبدیل شدن مشهد مقدس به یکی از اصلی‌ترین پایگاه‌های تولید و عرضه موسیقی زیرزمینی در سطح کشور است (که استاندار محترم نیز چندی پیش در مصاحبه خویش بر آن تأکید نمودند).

عزیز حامی هنر؛

هنرمندان این خطه همواره خالق موسیقی‌ای بوده که به‌عنوان «موسیقی لهوی» شناخته می‌شود و از دیگر سو به حضرت‌عالی اطمینان می‌دهیم در تمامی کنسرت‌هایی که توسط هنرمندان بومی و متعهد این‌ شهر و در سال‌های نه‌چندان دور برگزار گردیده به‌جز فضایی آرام و متین در طول اجرای برنامه نکته‌ دیگری مشاهده نگردیده و زین پس نیز مشاهده نخواهد گردید.

آقای رئیس جمهور؛

خواسته هنرمندان موسیقی مشهد که همانا برخورداری از حقوق تعریف‌شده در قانون اساسی این کشور است نه بی‌جاست، نه زیاده و نه نامشروع.

ما از جنابعالی که متولی اجرای قانون هستید خواستار پیگیری احترام به قانون مصوب مجلس شورای اسلامی و شورای محترم نگهبان از جانب وزیر محترم و تمامی مسئولان هستیم.

ما خواهان آنیم در این آشفته بازار که از همه جهات و تمامی رسانه‌های دیداری و شنیداری خارج از کشور، آماج موسیقی‌هایی هستیم که مصداق عینی تهاجم فرهنگ بیگانه‌اند به هنرمندان متعهد و عاشق ملک و موطن خویش اجازه داده شود با گنجینه هنر ایرانی و استفاده از موسیقی غنی این سرزمین به مقابله با این تهاجم غیرقابل کتمان برخیزند و به‌راستی برای دفاع از کیان فرهنگی ایران عزیز اسلحه‌ای قدرتمندتر از فرهنگ و هنر آسمانی این سرزمین می‌توان یافت؟

دلبر که جان فرسود از او،‌ کام دلم نگشود از او/ نومید نتوان بود از او، باشد که دلداری کند

صبورانه منتظر اقدام و بذل عنایت حضرت عالی هستیم.»

خبرآنلاین

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها