رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190139

ساعت ۲۴ بررسی می‌کند

خشم بیپایان اصولگرایان نسبت به روحانی

ساعت ۲۴- خشم بی‌پایان اصولگرایان نسبت به حسن روحانی از کجا سرچشمه می‌گیرد و چرا هر روز این حالت عصبانی از رفتار و گفتار رییس دولت یازدهم افزایش می‌یابد؟ واقعیت این است که حسن روحانی هرگز در جبهه اصلاح‌طلبان نایستاده بود و در همه سال‌های قبل از ۱۳۹۲ این تصور عمومی وجود داشت که او یک اصولگرا است.

جليلي
dir="RTL">حسن روحانی در دامان اصولگرایان در بازی سیاست وارد شد و زاد و رشد او در این جبهه اتفاق افتاد. موضع‌گیری‌های ضد اصلاح‌طلبی او در دهه‌های پس از پایان جنگ اندک نیست و اصولگرایان هر چند وقت یک بار برخی از گفته‌های روحانی در نکوهش اصلاح‌طلبان را به یاد می‌آورند. با این همه، اما ناکارآمدی عمیق دولت احمدی‌نژاد که برچسب اصولگرایی او آنقدر واضح بود که کسی او را فردی مستقل نمی‌دانست به کمک روحانی آمد.

روحانی با درک دقیق از نامحبوبیت اصولگرایان که ۸ سال با احمدی‌نژاد مماشات کرده و در هر مقطع زمانی که در چاله می‌افتاد او را بیرون می‌کشیدند استفاده تبلیغاتی درستی کرد. چرخش رییس دولت یازدهم به سوی اصلاح‌طلبان از زمستان ۱۳۹۲ و به ویژه اتحاد او با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را باید سرچشمه خشم بی‌پایان اصولگرایان به ویژه طیف‌های تندتر این جریان نسبت به او دانست.

حسن روحانی وقتی دید که آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به رغم د دهه تخریب و ترور شخصیت از سوی تندروهای اصلاح طلب و اصولگرا هنوز محبوبیت دارد با او متحد شد و عامل اصلی خشم اصولگرایان را پدیدار کرد. علاوه بر اینها حسن روحانی با استفاده از ادبیات اصلاح‌طلبان توانست چند چهره اصولگرایان در انتخابات یازدهم را با هم شکست داده و آنها را از نظر تبلیغاتی بی‌فایده کند.

از پیش معلوم است که جلیلی، رضایی و قالیباف شانس چندانی برای انتخابات بعدی ندارند و در یک روند منطقی مردم به آنها رای نخواهند داد و همین مساله نیز خشم اصولگرایان را چند برابر کرده است. پیامد حضور و بازی ماهرانه حسن روحانی در انتخابات سال ۱۳۹۲ این بود که کاخ آرزوها و رویاهای ادامه نشستن یک اصولگرا بر صندلی ریاست جمهوری را فرو ریخت و این کار به وسیله کسی انجام شد که خود را یک اصولگرا می‌دانست و به همین دلیل خشم بی‌پایان فعلی متوجه اوست.

یکی دیگر از پیامدهای حسن روحانی در مقام ریاست جمهوری ایجاد شکاف بزرگ‌تر در میان طیف‌های اصولگرایان بود. اکنون به روشنی دیده می شود که علی لاریجانی دیگر به جبهه اصولگرایی کمتر تعلق دارد تا نزدیکی به حسن روحانی. این رییس‌جمهور با گماردن گروهی از تکنوکرات‌های ورزیده به مقام وزارت صدای اصولگرایان را درآورد و خشمی جانکاه بر جان آنها انداخت. در حالی که اصولگرایان انتظار داشتند که وی در انتخاب وزیران از میان آنها کسانی را به مقام عالی اجرایی برساند، اما او این کار را نکرد و خشم اصولگرایان را تشدید کرد.

حسن روحانی اما شعله‌ورترین آتشی که به خیمه اصولگرایان انداخته است حرکت به سوی حل پرونده هسته‌ای و عبور دادن ایران از کابوس بدترین وضعیت اقتصادی و سیاسی بود. ایرانیان اندوهگین از تخریب زندگی‌شان به وسیله تشدید تحریم‌ها با آمدن روحانی و حل پرونده هسته‌ای نفس راحتی کشیدند و همین مساله موجب محبوبیت روحانی و دولت وی شده است. خشم بی‌انتهای اصولگرایان بابت برجام هر روز آنها را عصبانی‌تر می‌کند و هر روز علیه این مقوله بیشتر می‌گویند و می‌نویسند و البته نتیجه نمی‌گیرند.

به گزارش ساعت ۲۴، تلاش‌های ۳۰ ماهه در مسیر تخریب روحانی و اصلاح‌طلبان باقی مانده در صحنه سیاست از سوی اصولگرایان در انتخابات مجلس در اسفند پارسال نتیجه عکس داد و سران تخریب روحانی که در مجلس جمع شده بودند از طرف مردم کنار گذاشته شدند و همین مساله خشم آنها را چندین برابر کرده است.

آخرین عامل خشم لجام گسیخته اصولگرایان نسبت به روحانی این است که می‌دانند او بار دیگر با احتمال زیاد در مواجهه با چهره‌های موجود و شناخته شده جبهه یاد شده است که نمی‌دانند با پدیده روحانی چه کنند؟

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها