رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190262

وزیر ارشاد:علم الهدی مانع برگزاری کنسرت در مشهد است / قصد عقب نشینی ندارم

ساعت24- علی جنتی صبح امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری در مورد لغو کنسرت‌های موسیقی در کشور اظهار کرد: دیدگاه ما شفاف و روشن است چرا که معتقدیم وظیفه اصلی وزارت ارشاد صدور مجوز برای کل اجراهای صحنه‌ای همچون موسیقی، تئاتر و نمایش است و هیچ کس جای دیگری نمی‌تواند برای این مجوزها محدودیت ایجاد کند.

173618_645.jpg
style="text-align:justify">وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: عامل اصلی لغو کنسرت‌ها در مشهد مقدس امام جمعه این شهر است که اجازه نمی‌دهد حتی کنسرت‌های سنتی و محلی نیز برگزار شود.

جنتی یادآور شد: استدلال آنها این است که در داخل سالن‌های برگزاری کنسرت برخی حرکات و اقداماتی از سوی تماشاگران به مانند رقص در سالن‌ها انجام می‌شود که اعلام شده است مسؤول تامین امنیت بیرون از سالن بر عهده نیروی انتظامی است و داخل سالن بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که ما وظیفه خودمان را قطعا درست و دقیق انجام می‌دهیم.

وی ادامه داد: ما کنسرت‌های موسیقی سنتی بسیار خوبی را در کشور در حال اجرا داریم و البته موسیقی‌های پاپ خیلی خوبی در کشور وجود دارد که سعی داریم از این موسیقی‌ها و خوانندگان حمایت کنیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: هدف این هنرمندان این است که با آثار برجسته و منتخب خود نشاط و شور و حال خاصی را در جامعه به وجود آورند که امیدواریم با همکاری دستگاه قضایی کلیه برنامه‌های موسیقی و کنسرت‌ها به شکل مطلوب اجرا شود.

جنتی در مورد لغو کنسرت‌ها برای همیشه در مشهد گفت: 11 سال است که در مشهد کنسرت موسیقی اجرا نمی‌شود و ما خواستیم این کنسرت‌ها را برگزار کنیم اما امام جمعه مشهد مانع اصلی در این زمینه است.

وی اظهار کرد: امام جمعه مشهد معتقد است که همه این شهر مکان متبرکه امام رضا(ع) است در حالی که ما معتقدیم شرایط غیر از این وضعیت بوده و باید اجازه برگزاری کنسرت‌ها داده شود که در این زمینه با دستگاه قضایی مکاتباتی را انجام دادیم تا اجازه بدهند حداقل در سایر شهرهای خراسان رضوی کنسرت‌ها برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: جالب است بعد از 11 سال لغو کنسرت‌ها در مشهد حتی امام جمعه این شهر اجازه نمی‌دهد در سایر شهرهای خراسان رضوی همچون سبزوار، نیشابور و چناران کنسرت‌ها برگزار شود در حالی که ما بهترین خوانندگان همچون قربانی، سالار عقیلی، شهرام ناظری و کلهر را که در اجرای برنامه‌های موسیقی سنتی پیشتاز هستند و علاقمند به اجرای کنسرت در این شهرها داریم.

جنتی افزود: به هیچ‌وجه قصد عقب‌نشینی از مواضع خود را نداریم و با رئیس قوه قضاییه مکاتباتی را انجام دادیم تا موانع هر چه سریع‌تر از پیش‌ رو برداشته شود.
فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها