رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190269

پیشتازی ترامپ از کلینتون در آریزونا

ساعت24-جدیدترین نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد رقابت "دونالد ترامپ" و "هیلاری کلینتون" در کارولینای شمالی بسیار نزدیک است، حال آنکه ترامپ در آریزونا یکه تازی می‌کند.

5050285_330.jpg
style="text-align:justify">به گزارش شبکه سی‌ان‌ان؛ نظرسنجی به عمل آمده از سوی "سی‌ان‌ان" و "اُ آر سی" نشان می‌دهد در ایالت کارولینای شمالی که همواره یکی از مهمترین ایالت‌های آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری بوده است، "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری‌خواه، و "هیلاری کلینتون،" نامزد دموکرات ریاست جمهوری آمریکا، شانه به شانه هم پیش می‌روند؛ اما در ایالت آریزونا که برای حزب جمهوری‌خواه از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است، ترامپ با اختلاف 5 درصدی نسبت به کلینتون، پیشتاز است.

از میان رای‌دهندگان ایالت آریزونا که برای حضور در انتخابات آتی ریاست جمهوری آمریکا ثبت نام کرده‌اند، 43 درصد به ترامپ و 38 درصد به کلینتون رای می‌دهند. در این ایالت 12 درصد خواهان رای دادن به "گری جانسون،" نامزد لیبرال، و 4 درصد به "جیل استین،" نامزد مستقل گرین پارتی هستند.

طبق نظرسنجی‌های به عمل آمده، در کارولینای شمالی کلینتون 44 درصد، ترامپ 43 درصد و جانسون 11 درصد از آرا را به خود اختصاص دادند. اختلاف یک درصصدی ترامپ و کلینتون در کارولینای شمالی، حساسیت انتخاباتی را در این ایالت دو چندان کرده است. به دلیل آنکه نظرسنجی‌های انجام شده در ویریجینیا و پنسیلوانیا به عنوان دو ایالت همسایه کارولینای شمالی، پیشتازی کلینتون را نشان می‌دهد، کمپین تبلیغاتی ترامپ نگران تاثیرگذاری این ایالت‌ها بر دیدگاه رای‌دهندگان کارولینای شمالی است. این ایالت سهم بالایی در آرای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد و می‌تواند تضمین کننده پیروزی انتخاباتی هر یک از نامزدها باشد.

در کارولینای شمالی 20 درصد از رای دهندگان انتخابات سال 2012 سیاه‌پوست و در همان سال 18 درصد از رای دهندگان ایالت آریزونا، لاتین بودند. با توجه به اظهارات ترامپ درمورد مهاجران و دیدگاه نژادپرستانه وی، معلوم نیست آیا این افراد در انتخابات نوامبر 2016 حاضر به حمایت از ترامپ خواهند بود یا خیر.

در میان سیاه‌پوستان کارولینای شمالی 88 درصد اظهار داشتند ترجیح می‌دهند به جای ترامپ از هیلاری کلینتون حمایت کنند و فقط 3 درصد از نامزد جمهوری‌خواه حمایت می‌کنند.

افزایش سطح محبوبیت "باراک اوباما،" رئیس جمهور دموکرات آمریکا، به نفع کلینتون تمام شده است. شرایط به گونه‌ای شده است که میزان مقبولیت اوباما در کارولینای شمالی و آریزونا در شرایط کنونی بهتر از وضع او در سال 2014 است. هیلاری کلینتون نیز از این موضوع سود می‌برد.

باشگاه خبرنگاران

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها