رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190381

وزیر دفاع: اوباما به ایران نامه داد و حق غنیسازی را پذیرفت/ برای انتقاد از دولت سیاه‌نمایی نشود

ساعت24-وزیر دفاع گفت: دولت در نظر دارد در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی خود هفت‌هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی را به بهره‌برداری برساند.

دهقان
style="text-align:justify">حسین دهقان شامگاه پنجشنبه در نشست خود با مردم و اقشار تخصصی استان اصفهان، با اشاره به اینکه دولت وقتی بر سرکار آمد اصل را بر عمل قرار داد، اظهار داشت: دولت سعی دارد از نیروهای متخصص و کارشناس در بخش‌های مختلف استفاده کند که از همین‌رو گرایش‌های مختلفی در دستگاه‌های اجرایی به چشم می‌خورد.

اهم اظهارات وزیر دفاع را بخوانید:

* برای اینکه کارها بر مدار قانون انجام شود باید فضای آرام و با ثبات در جامعه ایجاد شود. با ایجاد ثبات در جامعه، جامعه مدیریت‌پذیر شکل می‌گیرد که بر همین اساس هر فرد در جایگاهی قرار می‌گیرد می‌تواند وظایف خود را به‌خوبی ایفا کند.

* در صورت کنترل تنش‌های درونی می‌توانیم تنش‌های بیرونی را نیز مدیریت کنیم. مساله هسته‌ای حدود ۱۲ سال گریبان ملت را گرفته بود اما ما حاضر نشدیم حتی در شرایط دشوار، عزت و اقتدار خود را از دست بدهیم.

* در مساله هسته‌ای ما در برابر کشوری قرار داشتیم که قابل‌اعتماد نبود و ما تعبیر شیطان بزرگ را برای آن داشتیم اما با این وجود ایران با تمام قدرت در برابر شش قدرت جهانی ایستادگی کرد و در مساله هسته‌ای به‌دنبال احقاق حق ملت و کشور بود.

* ما اجازه نمی‌دهیم کسی حق را برای ما تعریف کند زیرا حق را فقط رهبر معظم انقلاب و ملت تعریف می‌کنند.

* در شرایطی وارد مذاکره شدیم که تحریم‌های بسیاری علیه ما اعمال شده بود و غرب ما را به‌عنوان تهدیدی برای امنیت جهانی مطرح کرده بود. ما باید امکان تعامل سازنده را ایجاد می‌کردیم.

* ما هیچ پیامی برای آمریکا به منظور مذاکره نفرستادیم و این رییس‌جمهور آمریکا بود که به ایران نامه داد و حق غنی‌سازی ایران را پذیرفت.

* با توافق هسته‌ای تحریم‌های هسته‌ای برداشته شد و تحریم شرکت‌ها و اشخاص نیز باید طی برجام برداشته شود.

* کشورهای جهان برای سرمایه‌گذاری در ایران در رقابت هستند. اکثر بانک‌های جهان با ما در مراوده هستند اما فقط بانک‌های تاثیرگذار با ما فعالیتی نمی‌کنند.

* دولت در نظر دارد در راستای توسعه فعالیت‌های اقتصادی خود هفت هزار و ۵۰۰ واحد تولیدی را به بهره‌برداری برساند. برای انتقاد از دولت نباید دست به سیاه‌نمایی زده شود و باید بدانیم که نقد سازنده سبب حرکت در فعالیت‌های دولت می‌شود.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها