رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190410

سیل پیام‌های تسلیت پس از درگذشت داود رشیدی

ساعت24- در پی انتشار خبر درگذشت داود رشیدی بازیگر کهنه‌کار سینما، تئاتر و تلویزیون، هنرمندان بسیاری از بستر شبکه‌های اجتماعی برای ارسال پیام تسلیت خود بهره بردند.

داوود رشیدی
an style="font-size:8pt"> داوود رشیدی صبح جمعه پنجم شهریور چشم از جهان فروبست. با انتشار خبر درگذشت این بازیگر کهنه‌کار موجی از پیام‌های تسلیت در شبکه‌های اجتماعی به ویژه اینستاگرام به راه افتاد که بسیاری از آن‌ها به هنرمندان عرصۀ بازیگری مربوط می‌شد.

برای نمونه رامبد جوان که در برنامه «خندوانه» از علی نصیریان قول گرفته بود، کار ساخت ایدۀ او را برای اثری با حضور عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، محمدعلی کشاورز و داوود رشیدی برعهده بگیرد، در واکنش به درگذشت داوود رشیدی خیلی کوتاه نوشت: «خیلی متاسفم نمی‌دونم چی‌ بنویسم.»

حمید فرخ‌نژاد هم خیلی کوتاه نوشت: «سفرت بخیر استاد.»

شهره سلطانی در اینستاگرام نوشت: «با نهایت تاسف یکی از بهترین بازیگران و کارگردانان پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران درگذشت. تسلیت به لیلی‌جان ، خاله اتی‌ عزیز ، خانواده برومند و تنها پسرش فرهاد و البته مردم ایران. خاطرات خوب و شیرین عمو داوود عزیز هرگز از یادم نمیره.»

بسیاری از دیگر پیام‌ها نیز حال‌وهوایی به این صورت داشت. چنانچه محمد بحرانی نوشت: «خداحافظ آقای بازیگر. خداحافظ استاد. خداحافظ مرد بزرگ که بسیاری از خاطره‌هامون رو به لحظه لحظۀ زندگی شرافتمندانۀ شما مدیونیم. خداحافظ استاد داوود رشیدی بزرگ. از ته دل آرزو می‌کنم که خدای زنده بر روح بزرگ شما شادی و آرامش و رحمت بباراند.»

داوود رشیدی 25 تیر سال 1312 در تهران به دنیا آمده و دارای نشان درجه یک فرهنگ و هنر بود. «کندو»، «کمال‌الملک»، «عبور از تله» و «تکیه بر باد» برخی از کارهای سینمایی پرتعداد این بازیگر کهنه‌کار هستند.

شبنم مقدمی‌بازیگر برنده سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر برای بیان احساس خود درباره درگذشت داوود رشیدی از نوشتۀ احمدرضا احمدی بهره برد: « داریم کم کم به فرشته‌های مرگ که سهم ما شده‌اند دل می‌بندیم. درختان هم با ما ، در شگفتی دریا، و فرشته‌های مرگ جان می‌بازند و ما، آرام آرام، در گردابی که فرشته‌های مرگ برای ما تدارک دیده‌اند، غرق می‌شویم.»

هنرمندانی مانند عبدالله اسکندری چهره‌پرداز نامی نیز از نقش‌آفرینی به یادماندنی رشیدی در «هزاردستان» یاد کردند. اسکندری خطاب به علی حاتمی کارگردان «هزاردستان» نوشت: « علی جان شش‌انگشتی از ما زودتر آمد پیش تو.» هادی کاظمی دیگر هنرمندی است که از شخصیت مفتش شش‌انگشتی یاد کرد: «بدرود. دیدار به قیامت مفتش شش انگشتی. تسلیت به اهالی هنر و خانواده رشیدی.»

رشیدی در تلویزیون هم هنرمند پرکاری بود. از کارهای مهمی که او در آن‌ها ایفای نقش کرده است می‌توان به «هزاردستان»، «امام علی»، «آوای فاخته»، «مختارنامه» و «کلاه پهلوی» اشاره کرد.

جواد رضویان در پیام تسلیت خود نوشت: « به نام حضرت حق، پروازتان مبارک استاد ، آسمانی شدنتان چه زود بود .سلام و عرض تسلیت خدمت شما خوبان هنر دوست، جامعه هنری و خانواده استاد رشیدی مخصوص لیلی خانم رشیدی و مادر نازنینشون ، آرزوی صبر و سلامتی برای این عزیزان .آرامش استاد رشیدی هدیه‌ای بفرستیم با حمد و صلواتی بر محمد و آل محمد(ص)»

سارا خویینی‌ها، سحر جعفری‌جوزانی، لاله اسکندری، ویشکا آسایش، شیلا خداداد، امیرحسین رستمی، اشکان خطیبی، بیژن بنفشه‌خواه، حمید فرخ‌نژاد، برزو ارجمند، لیلا بلوکات و بهنام تشکر از دیگر چهره‌های هستند که درگذشت داوود رشیدی را در اینستاگرام تسلیت گفته‌اند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها