رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 190419

ظریف خطاب به کری: زمان آن رسیده که آمریکا چشمان خود را بر واقعیات موجود باز کند

ساعت24- محمد جواد ظریف به سخنان جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا که ایران را متهم به ارسال تجهیزات نظامی به یمن کرده بود، پاسخ داد.

کری و ظریف
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن تکذیب اتهامات بی پایه و اساس آمریکا پیرامون متهم نمودن ایران به ارسال تسلیحات نظامی به یمن گفت: دولت ایالات متحده با بیان این اظهارات، خود را در جنایات جنگی، ضد انسانی و کودک کش رژیم سعودی علیه مردم بی گناه و مظلوم یمن شریک کرده است و بی شک با پذیرش این مسئولیت باید پاسخگوی تمامی این جنایات ضد بشری باشد.

وی در ادامه افزود: بی تردید آقای کری به خوبی بهتر از دیگران می داند که دولت سعودی در یکسال و نیم گذشته همواره و به جد، تمامی تلاش های به عمل آمده برای برقراری آتش بس در یمن را با شکست مواجه و ناکام گذاشته است.

وی ضمن مردود دانستن اظهارات وزیر خارجه آمریکا در خصوص تهدیدات ایران گفت:زمان آن فرا رسیده است که دولت آمریکا از اشتباهات فاحش قبلی خود در سوریه و عراق عبرت گرفته و چشمان خود را بر واقعیات و حقایق موجود باز کند.
او همچنین تاکید کرد: همانگونه که بارها توسط جمهوری اسلامی ایران اعلام گردیده است، توان نظامی ایران هیچگاه تهدیدی برای هیچ یک از کشور ها نبوده و صرفا جنبه دفاعی

دارد.

وزیر خارجه ایران خاطر نشان ساخت: آنچه منطقه و جهان را امروز مورد تهدید قرار داده است مبانی فکری و منابع مالی و سیاسی تروریسم تکفیری در جهان است که آقای کری به خوبی باید از منشاء و علل آن آگاه باشد. بی تردید دولت آمریکا با حمایت های خود و چشم پوشی و بی توجهی به واقعیات موجود بر بی اعتباری سیاست هایش در منطقه بیش از پیش می افزاید.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها