رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190422

کویت کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال این کشور را منحل کرد

دولت کویت دراقدامی قابل توجه و درجهت جلب رضایت کمیته بین المللی المپیک برای حضور قانونی ومشروع در میادین ورزش جهانی با منحل شدن کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال این کشور موافقت کرد.

به گزارش روز جمعه ایرنا ورزشکاران کویت که درالمپیک ریو نتایج قابل توجهی را کسب کرده وموفق به کسب نخستین مدال طلای کشورهای عربی شدند، به دلیل محرومیت ورزش این کشور با پرچم کمیته بین المللی المپیک دراین رقابت ها شرکت داشتند واین مساله موجی ازنارضایتی را در میان مردم کویت ایجاد کرد.

این موضوع سبب شد مسئولان مربوطه در راستای حل اختلافات دست به اصلاحات فوری در بدنه ورزش کویت بزنند و در اولین گام کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال این کشور را منحل کردند.
محرومیت ورزش کویت که تمامی رشته ها را نیز شامل می شود ناشی از اختلافات داخلی میان مسئولان اجرایی ورزش این کشور بود و فدراسیون فوتبال کویت نیز در دوران فعالیت رسمی با فساد مالی دست و پنجه نرم می کرد.
دولت کویت درحال حاضر دو شواری مجزا جهت اداره موقت وشش ماهه کمیته ملی المپیک و فدراسیون فوتبال این کشور را تشکیل داده تا بار دیگر با مقامات کمیته بین المللی المپیک و فیفا وارد مذاکره شود.
ورزش کویت سال گذشته به دلیل آنچه دخالت دولت در امور ورزشی بود از سوی ioc محروم شد و مذاکرات و تلاش های طرف کویتی جهت رفع این محرومیت بی نتیجه ماند.
پیش از این کمیته بین المللی المپیک سه شرط را برای لغو محرومیت ورزش کویت پیش روی مسئولان این کشور قرار داده بود که اصلاح قوانین ورزشی را شامل می شد اما کویت این شرایط را رد کرد.
از دیگر دلایل بی نتیجه ماندن تلاش کویت جهت رفع محرومیت می توان به مانع تراشی دو تن از مقامات با نفوذ این کشور از جمله رئیس کویتی کمیته المپیک آسیا به دلیل برخی اختلافات با دولت اشاره کرد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها