رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190426

صدیقی:

اگر مساجد آباد شود، میخانه ها از رونق می افتد

ساعت24- خطیب نمازجمعه این هفته تهران خطاب به دولتمردان اظهار کرد: مساله برجام را خیلی گنده نکنید چراکه مقام معظم رهبری همیشه از بد عهدی دشمن سخن می گویند اما دوستان حاضر نیستند از این بد عهدی ها یک جمله بگویند.

dir="RTL">حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های نمازجمعه این هفته تهران گفت: من نمی خواهم پرده از روی بعضی چیزها بردارم. حرکت های دیپلماسی کشور باید در همه جا برای ما موجب سرافرازی و اقتدار باشد.عمل فردی و اجتماعی مسئولان نظام ما باید در تراز عمل شهید رجائی قرار گیرد.

وی با تبریک هفته دولت، ادامه داد: امیدوارم در هفته دولت، دولتمردان کارهای خوبی ارائه کرده و دل مردم را شاد کنند اما مغرور نشوند. آنچه باید بشود، در برابر آنچه شده است، اصلاً قابل ملاحظه نیست و نیازهای کشور خیلی زیاد است.

امام جمعه این هفته تهران، تصریح کرد: مساله‌ی برجام را خیلی گنده نکنید. مقام معظم رهبری مرتب از بد عهدی دشمن سخن می گوید اما عزیزان ما یکبار حاضر نیستند از این بد عهدی ها و خلاف های دشمن قدار ما یک جمله سخن بگویند و اگر خود ما از آنچه وعده داده شده بود و انجام نشده نقد نکنیم، دیگران نقد می کنند پس بهتر است خودمان واقعیات را برای مردم بازگو کنیم.

صدیقی همچنین بیان کرد مردم ما و جوانان گرفتاری زیاد دارند و در انتظار درآمد فی الجمله ای هستند که با دست خالی و شرمنده به سوی خانواده های خود برنگردند. ان‌شاءالله در کنار خدمات و آمارهایی که در این هفته ارائه می شود، در این فرصت باقی مانده عمر دولت سیاسی کاری نشود. شما فرصت تبلیغات انتخاباتی ندارید و اگر این فرصت ها از دست داده شود معلوم نیست دیگر چنین روزها و فرصت هایی برایتان پیش بیاید تا خدمتی به مردم عرضه شود.

وی با اشاره به قرارداشتن در هفته دولت گفت: این هفته، هفته دولت نام گذاری شده چون دو الگوی مناسب، جاوید، ماندگار، همیشه زنده و قابل ارائه در این زمان شهید شده اند و بازخوانی زندگی این دو شهید باعث باز تولیدی برای مسئولین فعلی کشور می شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران یادآور شد: شهید رجائی و شهید باهنر در عرصه انقلاب آمدند و چهره پر جاذبه ای از مسئولیت را در جمهوری اسلامی ارائه کردند، تابلو شدند و تابلو ماندند برای همین بعد از شهادت آنها یک هفته مشخص شد تا مسئولان بدون مانور تبلیغاتی ابتدا بین خود و خدایشان ببینند چه کرده اند.

وی با ذکر خاطره ای از شهید رجائی گفت: در آن دوران که شهید رجائی نخست وزیر شدند یکی از نزدیکان به ایشان گفته که موکت پوسیده دفتر را تعویض کنند اما ایشان گفتند که نمی شود، من موکتی زیر پا به مبلغ 2500 تومان داشته باشم و با کفش روی آن بروم اما مردم کمترین امکانات را نداشته باشند. صدیقی یادآور شد باید به خودمان نگاه کنیم و ببینیم امروز در دفترهای کار چه خبر است و چه امکاناتی برای خود ترتیب داده ایم.

صدیقی تصریح کرد: شهید رجائی برای همه روسای جمهور و نخست وزیرها در روز قیمات حجت است و مسئولان باید ببینند آیا راه شهید رجائی را می روند. حرفی نگوئیم که خلاف نظام و خلاف نظر نائب امام زمان باشد یا خدایی ناخواسته سوژه جدیدی برای دشمنان درست شود که بگویند اینجا این است و آن است.

امام جمعه این هفته تهران در ادامه با اشاره به مسائل سیاست خارجی گفت: سوریه در حال اضمحلال و بشار اسد در حال رفتن بود، جبهه صهیونیسم جهانی نیز در حال آمادگی برای هجمه های کاری تر بود اما این اعجاز مقاومت است که چند سال گذشت و با اینکه از 80 کشور نیرو به این فتنه منطقه ای داده می شود و عربستان نقش پر رنگی در این موضوع دارد، اما هر روز رو به ضعف بوده و مقاومت رو به اقتدار و بالاتر است و ان‌شاءالله با دعای صاحب دلان، شاهد باشیم که خطر تکفیر در منطقه با نابودی شان به کلی ریشه کن شده و سوریه و قبر شریف حضرت زینب و حضرت رقیه آزاد می شود.

وی خاطر نشان کرد: در یمن نزدیک 2 سال است که عربستان مرتب در حال آدم کشی، کودک کشی، مریض کشی و بمباران مدارس، بیمارستان ها و زیرساخت ها است اما با گذشت این مدت شرارت و دد منشی بی سابقه در تاریخ می بینیم که تشکیل شورای سیاسی در یمن با ائتلاف حزب الله و گروهی دیگر و با حضور و پشتیبانی جمعیت میلیونی یمن شکست جدید سیاسی زده شده و آب ناامیدی به دست عنصر فتنه گر منطقه، عربستان سعودی ریخته می شود.

صدیقی ادامه داد: امید داریم همانگونه که مقاومت در ایران میوه اقتدار داده و ان‌شاءالله در سوریه به بار می‌نشیند، در یمن نیز شاهد استقلال این کشور و اضمحلال ائتلاف ضد بشریت و کودک کش عربستان و حامیانش باشیم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به برخی مسائل داخلی کشور افزود: تبریک مقام معظم رهبری به قهرمانان ما بسیار ارزشمند بود و ایشان اعلام رضایت کردند.علاوه بر تفقد و تبریکی که رهبری به این مدال آوران و افتخار آفرینان داشتند، روی موضوعی عنایت داشتند و آن حضور یک بانو و دوشیزه با حجاب ایرانی و اسلامی بود که این انتقال فرهنگ است و این برای ما جای سرافرازی دارد. الحمدالله با این وضعیت بسیار پوشیده که هیچ مشکل شرعی ندارد، در آن صحنه ها حضور پیدا کرده و برای ما کسب آبرو کردند.

وی خاطر نشان کرد: دردروان هجمه حکومت بعث، با پشتیبانی شرق و غرب به ایران می دیدیم که رادیو و تلویزیون آژیر خطر می کشید و وضعیت قرمز اعلام می کرد و از مردم می خواست به پناهگاه ها بروند. یکی از مسائلی که جای آن در هفته دولت خالی است، ارائه پیشرفت های فرهنگی است. اینکه دولت چه گام هایی در مسائل فرهنگی،اخلاقی و دانشگاه ها برداشته است.

امام جمعه این هفته تهران تاکید کرد: من به آقای وزیر آموزش و پرورش گفتم که بازده خدمت شما باید این باشد که دبیرستان ها را مسجدی کنید چراکه اگر نوجوانان و جوانان به پناهگاه برده شوند از هجمه فرهنگی دور می مانند چون این هجمه ها از آن بمباران ها به مراتب خطرات بیشتری دارد. دولت شرعاً، قانوناً و اخلاقاً مکلف است جوانان را از خطرات فضای مجازی دور و هدایت کنند تا بهترین استفاده از این فضای مجازی صورت گیرد.

صدیقی همچنین گفت: همه محله ها و دانشگاه ها باید مسجد محور باشد و خدا را شکر می کنیم در هر دانشگاهی حضور داریم، مساجد دانشگاه ها در موقع نماز پر است اما این حاضرین چند درصد از دانشجویان هستند؟ و آیا همین ها نباید تشویق شده و فرهنگ سازی شود. جهش های علمی ما همه توسط جوانان متدین و نمازخوان ما صورت گرفت.

وی در پایان تاکید کرد: اگر مساجد آباد شود، میخانه ها از رونق می افتد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها