رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190427

انتقاد شهردار لندن از ممنوعیت استفاده از لباس‌های شنای پوشیده

ساعت24-شهردار لندن با محکوم کردن قانون منع استفاده از لباس شنای پوشیده در سواحل فرانسه گفت: به زنان مسلمان نباید با تحکم گفته شود که چه بپوشند و چه نپوشند.

اعتصاب کارکنان شرکت راهبری یورو استار و آوارگی مسافرین - لندن
به گزارش از شبکه خبری راشاتودی، براساس قانون مناقشه آمیز منع پوشش لباس شنای اسلامی در سواحل فرانسه، پلیس این کشور زنان مسلمان را از این نوع پوشش منع کرده است.

صادق خان، شهردار مسلمان لندن در این باره گفت: من در این مساله کاملا منصفانه فکر می‌کنم. به زنان نباید گفته شود که چه می‌توانند بپوشند و چه نمی‌توانند. من فکر نمی‌کنم که این اقدام درست باشد اما یکی از مزیت‌های لندن این است که ما به تفاوت‌های موجود احترام می‌گذاریم و حتی آنها را جشن می‌گیریم.

این اظهارات صادق خان در حالی بیان می‌شود که بسیاری نسبت به این قانون انتقادهای خود را اعلام کرده‌اند.

همچنین قرار است دو تظاهرات صلح آمیز علیه منع پوشش اسلامی شنا در سواحل برایتون در انگلیس و لوتوکه در نزدیکی کاله در فرانسه در دهم ماه سپتامبر برگزار شود. برگزار کنندگان این تظاهرات اعلام کردند که این اقدام در راستای اعتراض و اعلام هبستگی با زنان مسلمان است.

در همین حال روز پنجشنبه تجمع اعتراض به ممنوعیت استفاده از لباس شنای اسلامی در مقابل سفارت فرانسه در لندن برگزار شد.

به تازگی تصاویر جنجال برانگیزی در فضای مجازی منتشر شده که در آنها چهار پلیس فرانسوی در مقابل یک زن میانسال که مایوی اسلامی در ساحل پوشیده ایستاده و به اجبار از وی خواسته‌اند که از این پوشش استفاده نکند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها