رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190506

یک میلیون امضاء برای حمایت از حیوانات بی سرپرست

ساعت24-انتشار فیلم‌های شکنجه حیوانات در همان دقایق اولیه واکنش تند عموم کاربران مجازی را به دنبال داشت و آنها خواهان مجازات افرادی شدند که به این گونه اقدامات دست می‌زنند ولی چیزی که در این بین بیش از همه چیز آزار دهنده بود خلاء قانونی، برای حمایت از حیوانات است.

21
div class="item-title col-xs-12">

چند ماهی از انتشار تصاویر و فیلم‌های آزار و اذیت حیوانات در فضای مجازی می‌گذرد. تصاویری که در آنها نشانی از انسانیت دیده نمی‌شود.پخش این گونه تصاویر و فیلم‌ها باعث شد تا نبود قانونی برای حمایت از این حیوانات و همچنین مجازاتی مشخص برای کسانی که این گونه رفتارهای غیر انسانی را دارند، بیش از پیش احساس شود.

حالا پس از گذشت چند ماه از پخش این تصاویر، کمپین "یک میلیون امضاء برای تصویب قانون حمایت از حیوانات" شکل گرفته است. قانونی که خلاء آن این روزها با اوضاع نامناسب حیوانات بی سرپرست بیشتر از قبل احساس می‌شود.

این کمپین خواستار متوقف شدن آزار حیوانات و تصویب قانون حمایت از آنان است و این روزها با حمایت جمعی از هنرمندان همراه شده است.

میلاد تفضلی موسس کمپین "یک میلیون امضاء برای تصویب قانون حمایت از حیوانات" در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: کمپین یک میلیون امضاء برای تصویب قانون حمایت از حیوانات از اوایل تیرماه امسال آغاز به کار کرده است و در ابتدای کار، این پویش را به مجموعه حمایت از حقوق حیوانات معرفی کرده‌ایم.

او ادامه می‌دهد: از بخش‌های حقوقی و رسانه‌ای افرادی را با خود همراه کرده‌ایم تا بتوانیم این پویش را فراگیر کنیم و همچنین انجمن حمایت از حیوانات ایران حامی کمپین ما شد.

به گزارش ایسنا در سال 86 از طرف انجمن حمایت از حیوانات لایحه حمایت از حقوق حیوانات به سازمان محیط زیست ارائه شده است و سازمان هم این لایحه را به مجلس ارائه داد که متاسفانه این لایحه مسکوت مانده است.

تفضلی می‌گوید قصد داریم روی این لایحه مسکوت مانده بازبینی‌هایی را انجام داده و کم و کاستی‌های آن را برطرف کنیم و آنرا دوباره به مجلس ارائه دهیم.

وی عنوان می‌کند: اخبار کمپین را در کانال تلگرامی این کمپین منتشر می‌کند و از همه می خواهد که با پیوستن به این کمپین و امضای آن برای حمایت از حیوانات قدمی برداشته تا کمتر شاهد این گونه آزار و اذیت ها برای حیوانات باشیم.

وی از 40 تراکت این کمپین می‌گوید و ادامه می‌دهد: به دلیل فرهنگ سازی مهربانی با حیوانات از تمامی مجموعه های خود خواسته‌ایم که 40 تراکت با موضوع حمایت از حیوانات و فرهنگ سازی در مکان‌های عمومی پخش کنند تا افراد را هم به مهربانی با حیوانات دعوت کنیم و هم از آن ها بخواهیم که به این کمپین پیوسته و از ما حمایت کنند.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها