رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190532

پلاکاردها در مراسم سخنرانی احمدی‌نژاد:

۱۶ میلیاردی که احمدی نژاد بخشید، کجاست؟

ساعت24-این‌بار سوژه سخنرانی‌اش مدیران کشور بودند، او برای مخاطبانش ویژگی‌های مدیران مردمی و غیرمردمی را برشمرد. چند ماه بیشتر تا انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ باقی نمانده است. به باور بسیاری او و حلقه مردانش خود را برای انتخابات آماده می‌کنند یا دست کم در حال محک زدن جامعه هستند.

احمدي نژاد
style="text-align:justify">در این میان اما برخی هم هستند که معتقدند همه این دست‌وپازدن‌ها و سخنرانی‌ها برای این است که همچنان در فضای سیاسی ایران زنده بمانند و فراموش نشوند. محمود احمدی‌نژاد و یارانش این‌بار قزوین را برای سخنرانی انتخاب کردند. اگر تا چند ماه پیش او بی‌دردسر سخنرانی می‌کرد و در حلقه حامیانش دست تکان می‌داد اما هرچه به انتخابات نزدیک‌تر می‌شویم شاهد هستیم که تنها حامیانش نیستند که به استقبالش می‌روند، به نظر می‌رسد از این پس احمدی‌نژاد باید به حضور منتقدانش هم در برنامه‌هایش عادت کند. قزوین برای او بدون دردسر تمام نشد، همان‌طور که ملارد هم برای او خاطره‌ای از حضور منتقدانش ساخت.

اگرچه بعدازظهر پنجشنبه برگزارکنندگان سخنرانی احمدی‌نژاد پلاکاردها و پوسترهای سخنرانی را بین مردم پخش می‌کردند اما تعدادی از جوانان این شهر نیز پلاکاردها و دستنوشته‌هایی از جنس دیگر را با خود به همراه آورده بودند. پلاکاردهایی با مضمون «دروغ با هاله نور معنا پیدا کرد» و «١٦ میلیاردی که احمدی‌نژاد بخشید، کجاست؟» اگرچه نیروی انتظامی این جمع را به ٣٠٠ متری مسجد هدایت کرد اما احمدی‌نژاد در میان استقبال حامیان و منتقدانش پای در مسجد غدیر گذاشت تا او و مردان ساختمان ولنجک بدانند هرچه به انتخابات نزدیک شویم تنها این حامیانش نیستند که به استقبالش خواهند رفت و باید به حضور منتقدان نیز عادت کنند. حاشیه‌های حضور احمدی‌نژاد مانند همه سخنرانی‌هایش است. از پوسترهای تبلیغاتی که بین جمعیت پخش می‌شود تا بازار داغ نامه‌نگاری و سخنرانی قزوین هم متمایز از دیگر سخنرانی‌ها نبود. مثل سابق چهره‌هایی همچون حمید بقایی، غلامحسین الهام و مرتضی تمدن، رییس دولت سابق را همراهی می‌کردند.

در میان جمعیت اما دو تن از نماینده‌های پیشین مجلس نیز حضور داشتند که در راهیابی به مجلس دهم ناکام ماندند، روح‌الله عباسپور و رجب رحمانی، نمایندگان پیشین بویین‌زهرا و تاکستان. احمدی‌نژاد در این سخنرانی نیز منقدانش را مورد هجوم قرار داد و گفت: با اینکه شهید رجایی صاحب علم و معرفت و در آن زمان از نظر علمی در مرتبه بالا بود، اما مخالفان بی‌مقدارش او را بی‌سواد خطاب می‌کردند. به نظر می‌رسد رییس دولت سابق همچنان استفاده از نام شهیدرجایی را برگ برنده خود می‌داند.
با وجود تهمت‌های گسترده، شهید رجایی، هرگز لب به دفاع از خود نگشود
صحبت‌هایش این‌بار بیش از هر چیز با نام شهید رجایی گره خورده بود. او از حکومت‌های الهی و غیرالهی و مدیران مردمی و غیرمردمی سخن می‌گوید. در واقع سوژه‌اش واژه‌هایی است که در سال ٨٤ برای خود برگزیده بود. احمدی‌نژاد با اشاره به مختصات حکومت‌های غیرالهی گفت: در حکومت‌های غیرالهی و غیرمردمی تحقیر داشته‌های ملت و بزرگ‌نمایی قدرت سلطه‌گران به روشنی قابل مشاهده است. می‌گویند حد ما همین است؛ توقع زیادی نداشته باشید.

وی در ادامه کنترل کردن سطح خواسته‌های مردم را از دیگر ویژگی‌های حکومت‌های غیرمردمی برشمرد و گفت: چون این حکومت‌ها توانایی ظرفیت‌سازی برای رشد استعدادهای مردم را ندارند، اصرار می‌کنند که سطح مطالبات را پایین نگه دارند. احمدی‌نژاد در ادامه افزود: در حکومت‌های غیرمردمی تامین بخور و نمیر و زندگی روزمره مردم به یک مشکل اساسی تبدیل می‌شود. این سخنان تکبیر مردم را در پی داشت. رییس دولت سابق در ادامه گفت: بی‌اطلاع نگه‌داشتن مردم از امور مهم‌، تضعیف خودباوری در مردم و ایجاد اختلاف بین مردم از جمله رویکردهایی است که در مدیریت‌های غیرمردمی دنبال می‌شود. اساس کار مدیریت‌های غیرمردمی بر تفرقه‌افکنی و ایجاد فاصله بین مردم است. وی افزود: در مدیریت‌های غیرمردمی، همواره باید عده خاصی را راضی نگه داشت تا آنها از این طریق، بقیه مردم را مدیریت کنند.

مدیران غیرمردمی خود را برتر از توده‌های مردم و مدیریت را ارثیه خویش می‌پندارند. احمدی‌نژاد ادامه داد: بی‌تردید مسخره‌ترین افراد، کسانی هستند که توده‌های مردم را به سُخره می‌گیرند. مدیران غیرمردمی و اقلیت مورد حمایت آنان، به خود اجازه می‌دهند آشکارا دروغ بگویند و به هرکس که بخواهند، هر تهمتی را بزنند اما به اکثریت مردم حتی اجازه اعتراض یا دفاع از حقوق مسلم‌شان را نمی‌دهند. رییس دولت نهم و دهم در ادامه افزود: برخی از مدیران غیرمردمی به جایی می‌رسند که برای حفظ قدرت خود، دست به دامن بیگانگان شده و تلاش می‌کنند با حمایت آنان، مخالفان را سرکوب و پایه‌های مدیریت غیرمردمی خود را تثبیت کنند. مدیران غیرمردمی در برابر مستکبران و دشمنان ملت‌ها، متواضع و فروتن و در برابر مردم خویش، خشن و گردن‌فرازند. آنها تسلیم را تئوریزه می‌کنند و مردم را به تسلیم در برابر نظام‌های شیطانی حاکم بر جهان فرا می‌خوانند.

وی افزود: اگر ملتی مطالبه یا توقع بالا نداشته باشد اصولا حرکتی نمی‌کند و اراده‌ای برای پیشرفت به وجود نخواهد آمد. بنابراین هرچه اهداف بزرگ‌تر باشند وحدت‌آفرین‌تر و زیباترند و انگیزه و شور حرکت، بیشتر است. مدیران الهی همیشه به آرمان‌های بزرگ وعده داده و جامعه را در مسیر رسیدن به آن متحد می‌کنند. آنها همواره موجد حرکت و عامل وحدت هستند.

اعتماد

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها