رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190549

5 شرط مصر برای آزادی 4 عضو گردان‌های «القسام»

ساعت24-چهار عضو گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس 12 ماه پیش (19 آگوست 2015)  در مسیر سفر به سمت فرودگاه قاهره ربوده شدند.

13940531000348_PhotoA.jpg
style="text-align: justify;">یک وبگاه نزدیک به حماس اعلام کرد مصر برای آزادی 4 عضو ربوده شده شاخه نظامی این جنبش 5 شرط گذاشته است.

وبگاه «الرساله» وابسته به حماس اعلام کرد قاهره برای آزادی این 4 نفر ، 5 شرط زیر را گذاشته است:

اول: اصرار مقامات مصر برای مداخله حماس در عملیات‌های امنیتی در داخل صحرای سینا و به خصوص در مقابله با داعش بوده؛ عملیات‌هایی که در نهایت امر به درگیری مستقیم با عناصر داعش خواهد انجامید.

دوم: درخواست مصر برای تشدید امنیت در مرز غزه و مصر ( میان رفح و مصر) از طریق استقرار نیروهای اضافی؛ این شرط اکنون محقق شده و نمایندگانی از گروه‌های مختلف فلسطینی در این مرز مستقر شده اند اگرچه مکررا مورد شلیک از سوی طرف مصری قرار گرفته‌اند.

سوم: مصر از حماس درخواست کرده افرادی که گفته می‌شود تابعیتی فلسطین دارند و در عملیات‌های خشونت‌آمیز در منطقه سینا دست دارند را به قاهره تحویل دهد اما مصر اطلاعاتی کاملی از هویت افرادی که ادعا کرده ارائه نداده است به عنوان مثال از حماس خواسته فردی به نام «محمد علی» را بازداشت کند اما هیچ توضیح دیگری نداده است.

چهارم: درخواست مصر از حماس برای تحویل تعدادی از مصری‌های تحت تعقیب؛ اما مشخص شده این افراد اصلا در داخل غزه نیستند و برخی از آنها در صحرای سینا کشته شده‌اند.

پنجم: مصر از حماس خواسته خانواده‌ای با اصلیتی فلسطینی که گفته می‌شود از منطقه سینا به غزه فرار کرده، را تحویل دهد که دستگاه‌های امنیتی حماس آن را تکذیب کرده‌اند.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها