رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 190941

وزیر آموزش و پرورش: رتبه‌بندی 40 هزار نیروی خدماتی آموزش و پرورش

ساعت24-علی اصغر فانی، شامگاه شنبه(۶ شهریور) در دومین جلسه شورای اداری استان کردستان به عملکرد دولت تدبیر و امید در بخش آموزش و پرورش، طی سه سال گذشته اشاره و اظهار کرد: بودجه آموزش و پرورش طی این مدت، بیش از ۸۲ درصد رشد داشته است.

فاني
وزیر آموزش و پرورش گفت: امسال ۱۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند و 10 هزار نفر نیز از بین تحصیلکرده‌های مقطع کارشناسی در آموزش و پرورش پذیرش خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید ۱۳ میلیون دانش آموز سر کلاس درس حاضر می‌شوند، افزود: 105 هزار مدرسه در بیش از 730 منطقه آموزشی به همت یک میلیون فرهنگی در سال تحصیلی جدید فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش به وضعیت معیشتی فرهنگیان اشاره و عنوان کرد: طی سه سال گذشته در مقایسه با قبل از دولت تدبیر و امید، حقوق فرهنگیان قریب به ۸۰ درصد افزایش داشته که این افزایش حقوق بی سابقه بوده است.

وی همچنین به رشد سهم بودجه آموزش و پرورش از بودجه دولت اشاره و بیان کرد: سهم بودجه آموزش و پرورش از کل بودجه دولت 2.7 درصد افزایش داشته است که این مساله نشان می‌دهد دولت برای بخش آموزش و پرورش اهمیت خاصی قائل است.

فانی ادامه داد: معلمان ما از سال ۱۳۳۵ تاکنون با مشکلاتی روبرو بوده‌اند و همیشه نسبت به دریافتی‌های خود در مقایسه با سایر دستگاه‌ها اعتراض داشته‌اند. ما نیز به اعتراض آنها احترام می‌گذاریم اما آنها نیز باید توان دولت را بسنجند.

وی ادامه داد: مهرماه سال ۹۴ طرح رتبه بندی معلمان را اجرا کردیم که در این طرح حدود ۷۰۰ هزار نفر از کارکنان آموزش و پرورش رتبه‌بندی شدند و هم اکنون نیز در حال پیگیری برای ۴۰ هزار نفر از نیروهای خدماتی هستیم که مشمول نظام رتبه بندی نشدند.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: در حال حاضر ۷۶۰ هزار بازنشسته آموزش و پرورش در کشور داریم که از طریق تعامل با وزارت تعاون در حال پیگیری و رفع مشکلات آنها هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه راهبرد اصلی آموزش و پرورش ارتقاء کیفیت بوده است، عنوان کرد: همچنین یکی از سیاست‌های جدی ما توسعه عدالت آموزشی در کشور بوده که در این راستا در کل کشور بیش از ۱۰۰ مدرسه تک دانش آموزی وجود دارد و برای آنها مدرسه و معلم فراهم کرده‌ایم.

فانی همچنین اعلام کرد: 4800 مدرسه با کمتر از 5 دانش آموز در کشور وجود دارد و معتقدیم هیچ کودک لازم التعلیمی نباید از مدرسه رفتن محروم باشد.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: در روستاهای کم جمعیت از طریق مدارس روستا مرکزی، خوابگاه مرکزی و یا شبانه روزی اقدام به تحت پوشش تحصیلی دانش آموزان در مقطع متوسطه کرده‌ایم و هیچ دانش آموزی در کشور از امکانات آموزشی محروم نیست.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: همچنین در استان‌هایی همچون کردستان، آذربایجان و خوزستان که زبان مادری آنها فارسی نیست و مناطق دو زبانه هستند دانش آموزان باید در دوره پیش از دبستان مهارت‌های لازم را ببینند.

فانی، پوشش پیش دبستانی را در استان کردستان ۷۵ درصد عنوان کرد که این میزان در در کشور ۵۷ درصد است.

وی اعلام کرد: امسال برای اولین بار در بودجه آموزش و پرورش، سهم بودجه‌ای را برای توسعه مقطع پیش دبستانی لحاظ کردیم که با اولویت مناطق محروم و دو زبانه بوده است.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه سخنان خود یکی از مشکلات مناطق کمتر توسعه یافته را درخواست انتقالی معلمان به مناطق توسعه یافته عنوان کرد و افزود: سعی بر این است که پذیرش از بوم برای بوم را در کشور اجرا کنیم که طی آن هر فردی از هر منطقه‌ای که جذب می‌شود برای خود آن منطقه پذیرش و استفاده خواهد شد.

فانی اعلام کرد: امسال ۱۰ هزار نفر در دانشگاه فرهنگیان پذیرش می‌شوند و 10 هزار نفر نیز از بین تحصیلکرده‌های مقطع کارشناسی در آموزش و پرورش پذیرش خواهند شد.

وی در ادامه تاکید کرد: از محل بودجه‌های استانی به هر میزانی که به بخش آموزش و پرورش تخصیص یابد از محل بودجه ملی نیز به همان میزان به آموزش و پرورش استان‌ها اختصاص داده خواهد شد که تشخیص هزینه کرد آن با شورای آموزش و پرورش استان خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه ذکر کرد: در زمینه ادبیات زبان‌های محلی، مطالعات عمیقی در آموزش و پرورش صورت گرفته که پیشنهاد آن نیز تقدیم رئیس جمهور شده است و در صورت موافقت نهایی، امیدواریم که از طریق مبادی قانونی، تدریس ادبیات محلی را در مدارس داشته باشیم.

وی در بخشی دیگر از سخنان خود به وضعیت کنونی کشور و مقایسه آن با سه سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: علیرغم همه مشکلات اقتصادی و کاهش درآمدها، دولت یازدهم اقدامات خوبی در عرصه‌های مختلف در سطح کشور انجام داده است.

فانی به کاهش درآمدهای نفتی کشور اشاره و خاطرنشان کرد: با اقدامات انجام شده تورم 40 درصدی در کشور به یک رقمی کاهش پیدا کرد و رشد منفی 6 درصد در بخش اقتصادی به مثبت 4 درصد رسید که بر اساس پیش بینی دولت تا پایان سال به 5 درصد خواهد رسید.

وزیر آموزش و پرورش، موفقیت در برجام و مذاکرات هسته‌ای، اجرای طرح تحول نظام سلامت و کاهش هزینه‌های درمانی مردم، ایجاد امنیت و آرامش و تقویت امید به آینده کشور، خودکفایی در تولید گندم بعد از 12 سال و تقویت سرمایه های اجتماعی را از جمله بزرگترین دستاوردهای دولت تدبیر و امید برشمرد.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها