رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 191069

واکنش نمایندگان به موضع گیری مطهری

فایل صوتی منتظری و جنجال مطهری در مجلس/کار به شکایت از مطهری کشید

ساعت 24-پس لرزه های انتشار فایل صوتی آیت الله منتظری در مورد وقایع سال 67 همچنان ادامه دارد.صحبتهای وزیر دادگستری در مورد پخش شدن این فایل واکنش علی مطهری را در قالب نامه ای به پورمحمدی به دنبال داشت.این سخنان مطهری را برخی از نمایندگان مجلس بی پاسخ نگذاشته و کار به شکایت از علی مطهری کشید.

مطهری
مطهری خطاب به پورمحمدی نوشته بود:"وزیر محترم دادگستری، در صحبت خود در ارتباط با انتشار فایل صوتی مرحوم آیت‌الله منتظری، فرموده‌اید: «برخی دنبال تطهیر دشمنان خون‌آشام این ملت هستند که در قساوت و خونریزی به صغیر و کبیر رحم نکردند به طوری که همه افراد در ترس قساوت آنها بودند.»

در ادامه نامه نایب رییس مجلس از مصطفی پورمحمدی سوال کرد:" انحرافات فکری و جنایات بزرگ منافقین بر همه روشن است و گروه فرقان هم که شخصیتی به عظمت آیت‌الله مطهری را به شهادت رساند شاخه‌ای از منافقین بود. این امر محل بحث نیست. محل بحث این است که با توجه به این که از نظر اسلام و در حکومت اسلامی حتی به چنین جانیانی و طرفداران آنها نیز نباید ظلم شود آیا شایعاتی که درباره اتفاق سال 67 درباره نحوه اجرای حکم امام(ره) گفته می‌شود صحت دارد یا خیر؟ جناب عالی که همراه آقایان رئیسی، نیّری و رازینی در متن این قضیه بودید باید ضمن توضیح ماجرا، یا می‌فرمودید این شایعات به هیچ وجه صحت ندارد و یا می‌فرمودید ممکن است قصورهایی هم صورت گرفته باشد که در صورت اثبات از خانواده‌های آنها عذرخواهی و جبران خسارت خواهد شد. "

تذکر به لاریجانی

محسن کوهکن نماینده مردم لنجان در مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (یکشنبه) پارلمان به علی مطهری تذکر داد و گفت: در این هفته رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر کشور به دست منافقان به شهادت رسیدند. حال در چنین وضعیتی ما نباید مطالبی بگوییم یا نامه‌ای بنویسیم که اذهان عمومی را از مسئله اصلی که پرداختن به خدمات دولت است، دور کند.

«منافقین در این کشور ده‌ها هزار نفر را به شهادت رساندند و این موضوع سیاسی و گروهی نیست. به همین دلیل ما نباید مطالبی را بگوییم که به نوعی دیگران از آن برداشت کنند تا مسائل آنطور که مدنظر امام خمینی بود، مطرح نشود».

کوهکن ادامه داد:‌آقای مطهری! انتظار از شما این است که مطالبی را طوری بگویید و طوریط بنویسید که بیگانگان و دشمنان نظام و جمهوری اسلامی چنین برداشتی را نکند؛ در پاسخ من حتما شما نفرمایید بروید آن نامه را بخوانید.

مطهری: نایب رییسی دلیل نمی‌شود حرف حق را نگویم

علی مطهری نیز در جلسه علنی امروز یک‌شنبه به تذکر محسن کوهکن در مورد دلیل ارائه نامه‌ای از سوی مطهری به وزیر دادگستری برای ارائه توضیحاتی در خصوص اعدام‌های سال 67 پاسخ داد.

وی خطاب به کوهکن گفت:‌ اولا بر خلاف آنچه فرمودید که در پاسخ به شما نگویم نامه را بخوانید، این صحبت روشن است که شما نامه را نخواندید و ان‌شاءالله حتما محتوای آن را ببینید.

نایب رییس مجلس ادامه داد: این که مسائل را با هم مخلوط کنید کار درستی نیست هر وقت به مسائل فرهنگی پرداخته می‌شود می‌گویید مشکل معیشتی دارید. هر مساله‌ای باید در جای خود حل شود و این طور نیست که فقط به یک بعد جامعه بپردازید.

مطهری افزود: این که می‌فرمایید امام زیر سوال رفته این طور نیست و چه کسی گفته امام زیر سوال رفته است. بحث درباره‌ی نحوه اجرای حکم امام بوده که اگر کوتاهی‌هایی صورت گرفته آن‌ها توضیح دهند.

وی در ادامه گفت: این که می‌گویید از این نامه بیگانگان استفاده می‌کنند سوال این است که چه استفاده‌ای می‌شود. در بسیاری از موارد امام و رهبری صحبت‌هایی را مطرح کردند که رسانه‌های بیگانه آن را تقدیر کردند. نمونه آن زمانی است که منشور 8 گانه امام صادر شد مبنی بر این که تجسس نکنید و شنود نگذارید، یک هفته رسانه‌های بیگانه از امام تمجید کردند. این دلیل نمی‌شود که امام نعوذ بالله مخالف انقلاب بوده است.

نایب رییس مجلس ادامه داد: از طرف دیگر مساله نایب رییسی هیچ ربطی ندارد که ما حرف حق را نگوییم، در موقع اداره جلسه ممکن است ملاحظاتی باشد اما در هر جایی هر نماینده برای بیان نظراتش آزاد است. در این مورد حرف این است که توضیح داده شود و توضیح دادن نیز کار لازمی است و این به معنای حمایت از منافقان نیست.

کار به شکایت از مطهری کشید



محمدعلی پورمختار با اعلام این خبر به ایسنا گفت: 30 نماینده مجلس شورای اسلامی در نامه ای خطاب به هیات ناظر در ماده 26 آیین نامه داخلی مجلس(هیات رسیدگی به اعتراضات مرکب از روسای کمیسیون های تخصصی و اعضای کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس) خواستار بررسی و سلب صلاحیت علی مطهری از نائب رئیسی مجلس شدند.

به گزارش ایسنا، نامه روز گذشته علی مطهری به مصطفی پورمحمدی درباره رفع ابهامات و ارائه توضیحات در مورد اعدام های سال 67 با واکنش های برخی نمایندگان در جلسه علنی امروز (یکشنبه ) مجلس مواجه شد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها