رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 191134

مدارک تکراری مهدی هاشمی قابل قبول نخواهد بود/دیوان عالی پرونده را برای بررسی خواسته است

ساعت 24- سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به این مطلب که دیوان عالی کشور پرونده را برای بررسی درخواست اعاده دادرسی مهدی هاشمی مطالبه کرده است گفت: مدارک تکراری محکوم برای بررسی مجدد پرونده قابل قبول نخواهد بود.

مهدی هاشمی
در ادامه صد و یکمین نشست خبری سخنگوی قوه قضاییه خبرنگار فارس خطاب به اژه‌ای گفت:‌ اخیراً اخباری مبنی بر تحرکات خانواده مهدی هاشمی در راستای توقف اجرای حکم شنیده شده و اینکه درخواست اعاده دادرسی مطرح کرده‌اند.

همچنین شنیده شده که در این اقدامات به دو گزارش از سازمان بهینه‌سازی مصرف سوخت و دیوان محاسبات استناد کردند آیا در زمان رسیدگی به پرونده گزارش این دو سازمان مطرح نشده بود که اکنون به این دو گزارش استناد شده است؟

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ گفت: به طور طبیعی کسانی که زندانی دارند تلاش می‌کنند زندانی خود را از زندان بیرون بیاورند.

وی افزود: خانواده هاشمی اعاده دادرسی را مدتی پیش انجام داده‌اند که اگر به استناد آیین دادرسی باشد به دیوان عالی کشور می‌رود که اکنون هم این اعاده دادرسی به دیوان عالی رفته و دیوان پرونده را برای بررسی خواسته است.

وی افزود: در قانون 7 مورد است که اگر یکی یا چند تا از آنها باشد امکان اعاده دادرسی فراهم می‌شود. یکی همین است که اگر کسی در زمان رسیدگی به پرونده مدرکی برای دفاع از خودش نداشته باشد و بعداً آن مدرک را به دست آورد.

اژه‌ای گفت: مثلاً کسی علیه شما شکایت می‌کند که وجهی را به صورت امانت به شما داده اما شما آن را برنگردانده‌اید در حالی که شما پول را پرداخت کرده‌اید اما رسید آن را ندارید.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: بنابراین نمی‌توانید موضوع را ثابت کنید و محکوم می‌شوید ولی بعدها مدرکی را به دست می‌آورید که می‌توانید با استفاده از آن درخواست اعاده دادرسی بدهید.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در خصوص این پرونده اینکه مدارکی ارائه شده یا نه اطلاع ندارم اما همان موقع بحث سازمان بهینه‌سازی سوخت مطرح بوده و هرآنچه می‌توانستند را گفته‌اند در مورد دیوان محاسبات اطلاع ندارم و نمی‌دانم مدارکی که استفاده شده چه چیزی است و یا به چه بندی استناد کردند.

وی تأکید کرد: اگر مدرک تکراری باشد قابل قبول نیست اما در صورتی که مدرکی را ارائه دهند که تاکنون وجود نداشته آن مدرک مورد قبول است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها