رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 191144

ورود قوه قضائیه به ماجرای واگذاری زمین به مدیران شهری

ساعت 24- سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد واگذاری مسکن به برخی مدیران شهرداری هنوز گزارش رسمی به سازمان بازرسی ارسال نشده و هنوز گزارش نهایی نیامده فقط این گزارش را به شهرداری ارسال کردند و گفتند حرف و دفاع شما چیست.

غلامحسین محسنی اژه‌ای در خصوص فایل منتشر شده منتظری و نامه مطهری به پورمحمدی در مورد اعدام‌های سال 69 گفت: ما اینجا در مورد نامه‌ای که فردی به فرد دیگر می‌زند صحبت نمی‌کنیم اما اگر در مورد اصل موضوع سؤال می‌کنید باید بگوییم امام بزرگوار ما آنچنان مقید به موازین بودند که همه دوست و دشمن می‌دانستند امام کوچکترین تخطی از موازین اسلامی نمی‌کنند.

وی افزود: همه فقها بدون استثنا قبول دارند که اگر یک گروهی علیه یک حکومت رسمی قیام کرد و مرکزیت آن باقی بود و به تجاوزات علیه آن حکومت ادامه داد تکلیف‌شان روشن است که باید مجازات شوند و اینکه چگونه آن فایل صوتی پخش شده مراجع ذی‌ربط در حال بررسی هستند.

اژه‌ای با اشاره به خاطره‌ای از فعالیت خود در سال 65 گفت: سال 65 یکی از قتل‌هایی که گروه مهدی هاشمی انجام داده بود این بود که یک پدر و پسر را کشته و جسد آنان را در یک گودال پنهان کرده بود.

وی افزود: آن زمان پرونده‌ای تشکیل شد که کار قضایی آن را من انجام می‌دادم و دادیار پرونده بودم. زمانی که آنها به قتل اعتراف کردند رفتیم و جنازه‌ها را بیرون آوردیم و نکته جالب این بود که این جنازه‌ها هنوز به طور کامل از هم نپاشیده بود؛ آن موقع گوشه‌ای از آن تصاویر هم در تلویزیون پخش شد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: همان زمان آقایی که در فایل صوتی حرف زده معترض بود که چرا به مردم گفته‌ایم و فیلم را نشان داده‌ایم. گفتم یک پدر و پسر را کشتند در حالی که قرار نبود پسر کشته شود اما چون دیدند همراه پدر است و ممکن است لو بروند او را هم کشته‌اند. اما ایشان معتقد بود که نباید به مردم گفته می‌شد.

اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود در خصوص واگذاری املاک میلیاردی به مدیران شورای شهر و شهرداری آن هم با تخفیفات خاص گفت: خدا را شکر. زمانی که گزارشی به سازمان بازرسی کل کشور ارسال شود اگر جایی حوزه‌ای صلاحیتش باشد وارد می‌شود و یا براساس وظیفه‌ایی که سالیانه دارد بدون گزارش وارد می‌شود و گزارشی هم که تهیه می‌کند چند مرحله دارد.

وی با بیان اینکه گزارش‌های سازمان بازرسی طبقه‌بندی شده است، گفت: اگر تخلفی احراز شود برای دستگاهی که تخلف کرده ارجاع می‌شود. اما اگر جرم واقع شده باشد گزارش به دستگاه قضایی می‌رسد.

سخنگوی قوه قضاییه گفت: در مورد این موضوع هنوز گزارش رسمی سازمان بازرسی ارسال نشده و هنوز گزارش نهایی نیامده فقط این گزارش را به شهرداری ارسال کردند و گفتند حرف و دفاع شما چیست که تا قبل از ظهر که پرسیدم گفتند هنوز جواب شهرداری نیامده است.

فارس

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها