رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 191162

کمالوندی: جاسوس اعدام شده ارتباطی با سازمان انرژی اتمی نداشت

ساعت 24- سخنگوی سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه طرف مقابل در جزئیات فنی برجام خواسته هایی داشت که قابل قبول نبود و تاکنون به آنها پاسخ منفی داده ایم عنوان کرد: ارزیابی ما این است که درز اطلاعات هسته ای ایران با یک هدف خاص سیاسی و جناحی از سوی آمریکایی ها صورت گرفته است.

بهروز+کمالوندی.jpg
بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی در نشست خبری که ظهر امروز (یکشنبه 7 شهریور) برگزار شد، اظهار کرد: احداث 2 نیروگاه در دستور کار است که عمده مشکل در این حوزه بحث تامین اعتبار مالی بود؛ تامین اعتبار نیروگاههای جدید با توجه به دستور مساعدت رئیس جمهور حل شده و به صورت جدی و در یک تاریخ نزدیک بحث نیروگاههای هسته ای جدید را شروع می کنیم.

وی با بیان اینکه طرف مقابل در جزئیات فنی برجام خواسته هایی داشت که قابل قبول نبود و تاکنون به آنها پاسخ منفی داده ایم عنوان کرد: ارزیابی ما این است که درز اطلاعات هسته ای ایران با یک هدف خاص سیاسی و جناحی از سوی آمریکایی ها صورت گرفته است.

کمالوندی ادامه داد: از آنجاییکه در موضوع درز اطلاعات هسته ای ایران، همه اطلاعات درز پیدا نکرد ما صرفا به ارائه یک یادداشت اعتراضی به آژانس اکتفا کردیم و بنای ما این نبود که آژانس را بیشتر از این تحت فشار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه در طول مدت یک سال ونیم این ظرفیت را داریم که به 100 هزار سو برسیم، ادامه داد: کار بازطراحی راکتور اراک طبق برنامه پیش می رود و متوقف نشده است؛ چینی ها در این زمینه در حال همکاری هستند.

کمالوندی با بیان اینکه قرارداد فروش آب سنگین با روسیه تقریبا نهایی شده است اظهار کرد: ما دارای بهترین آزمایشگاهها در رابطه با یافته های خرابکاری هسته ای هستیم.

وی گفت: شهرام امیری جاسوس اعدام شده ارتباطی با سازمان انرژی اتمی نداشت؛ وی از طریق دیگری دسترسی هایی داشت؛ سازمان انرژی اتمی از طریق معاونت حفاظت و امنیت خود مراقبت های دائم را اعمال می کند.

میزان

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها