رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 191171

افتتاح مرکز تبادل تکنولوژی ایران و کره

ساعت 24- بعد از سفر رییس جمهور کره به ایران و در پی پیگیری قراردادها و تفاهم‌های این سفر مرکز تبادل تکنولوژی ایران و کره (IKTEC) با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و همتای کره‌ای وی افتتاح شد.

در این مراسم که عصر امروز - یکشنبه - برگزار شد علی یزدانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت این مرکز در افزایش سطح تعاملات و انتقال تکنولوژی و دانش بین دو کشور، اظهار کرد: یکی از تفاهم‌نامه‌هایی که امروز رسما عملی خواهد شد، افتتاح مرکز تبادل تکنولوژی ایران و کره (IKTEC) است که برای توسعه همکاری بین صنایع کوچک و متوسط بین دو کشور است.

وی در ادامه در تشریح اهمیت ایران و کره عنوان کرد: کشور کره یازدهمین قدرت اقتصادی دنیا است که درآمد سرانه آن حدود ۳۰ هزار دلار است و ۹۹ درصد از صنایع و ۸۸ درصد از اشتغال صنعتی کره را صنایع کوچک و متوسط تشکیل می‌دهند و این نشان می‌دهد که صنایع کوچک و متوسط نقش بسیار مهمی در اقتصاد این کشور ایفا می‌کنند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه اظهار کرد: امیدواریم که در این مرکز روند همکاری‌های ما با کره جنوبی در پنج محور ادامه پیدا کند که شامل بحث آموزش و پرورش، حمایت از بازاریابی و صادرات، حمایت از آموزش کارکنان، انتقال دانش فنی و برقراری تماس بین بنگاه‌های ایرانی و کره‌ای است.

در حالی که براساس آمار تراز تجاری ایران و کره به شدت منفی بوده و براساس دستور وزیر صنعت، معدن و تجارت قرار شده است کلیه محصولات کره‌ای که در بازار ایران حضور دارند، به صورت تولید مشترک و انتقال تکنولوژی ادامه فعالیت داشته باشند، یزدانی در این باره وضعیت ادامه همکاری‌های مشترک ایران و کره اذعان کرد: کره جنوبی کشوری بود چه در زمان تحریم‌ها و چه بعد از برجام همکاری بسیار خوبی با ایران داشت و از نظر فرهنگی نیز در سطح بسیار خوبی مبادلاتی بین دو کشور صورت گرفت و در وضعیت کنونی مردم ما با محصولات کره‌ای آشنایی دارند.

وی افزود: در حال حاضر در موضوع تولید مشترک نگاه ما صادراتی است و در پروژه‌ای مانند احداث خط تولید ال جی همین استراتژی در نظر گرفته شده است که بازارهایی بزرگ‌تر از بازارهای دو کشور دیده شود تا همراه با تولید داخل صادرات را نیز در نظر داشته باشیم و در این باره کره از جمله کشورهایی است که می‌تواند در این باره سرمایه‌گذاری کند.

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: کشور کره جنوبی در زمینه‌های برق و الکترونیک، مخابرات، خودرو، پتروشیمی، نساجی و پوشاک، صنایع کشتی‌سازی و صنایع فلزی صاحب‌نام است، بنابراین هم در حوزه صنایع کوچک و متوسط و هم صنایع بزرگ امکان ارتباط بیش از پیش را با ما دارد که قطعا این ایجاد روابط جدید در ارتقاء سطح صنایع کوچک و متوسط موثر خواهد بود و پیوند بیشتری بین صنایع بزرگ با دیگر صنایع و سرمایه‌گذاری مشترک به نفع دو کشور خواهد بود.

وی درباره‌ی میزان تبادلات ایران و کره عنوان کرد: صادرات جهانی کره هم‌اکنون حدود ۵۰۰ میلیارد دلار است و در حال حاضر حجم تبادلات بین دو کشور پنج میلیارددلار است که براساس تفاهم‌نامه‌ای که بین دو کشور در زمان سفر رییس جمهور ایران به تهران به امضاء رسید، برای ۱۰ سال آینده رقمی معادل ۲۵ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها