رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 191483

تهرانیها دختر میخواهند

ساعت24- اصغر باقری، سرپرست بهزیستی استان تهران در نشست خبری به مناسبت هفته دولت گزارش عملکرد این نهاد را ارائه و در پاسخ به خبرنگار آنا مبنی‌ بر شرایط فرزندخواندگی و تعداد فرزند خوانده‌های شهر تهران اظهار کرد: اگر زوجین پس از گذشت 5 سال از زندگی مشترکشان بچه‌دار نشوند و گواهی عدم باروری را به بهزیستی ارائه دهند و همچنین در صورت داشتن صلاحیت اجتماعی و توانایی اقتصادی می‌توانند فرزندخوانده داشته باشند.

سرپرست بهزیستی استان تهران ضمن تشریح شرایط فرزندخواندگی گفت: در سال گذشته 326 فرزند تحت سرپرستی خانواده‌ها قرار گرفتند و در جامعه ما عمدتا خانواده‌ها متقاضی سرپرستی فرزند دختر هستند.

وی افزود: بر اساس قانون، دختران مجرد بالای 30 سال نیز با داشتن شرایط زوجین و تمکن مالی می‌توانند دختری را به فرزندی قبول کنند.

وی در مورد تعداد دختران در صف انتظار برای موافقت با سرپرستی فرزند گفت: تاکنون 62 دختر مجرد در انتظار دریافت فرزند هستند. البته باید به این توجه داشته باشیم که تعداد فرزندان بی‌سرپرست کم و متقاضیان سرپرستی زیاد است.

باقری ادامه داد: سال گذشته سرپرستی 326 فرزند به خانواده‌ها واگذار شد و هم‌اکنون نیز هزار نفر پشت نوبت دریافت فرزند هستند. در جامعه ما عمدتاً خانواده‌ها متقاضی پذیرش سرپرستی فرزند دختر هستند.

وی اضافه کرد: بر اساس قانون تولیت کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست برعهده سازمان بهزیستی است و هم اکنون سه هزار و 400 کودک به عنوان فرزند، تحت پوشش بهزیستی هستند که اکثر این کودکان فاقد خانواده‌اند.

باقری ادامه داد: باید مراکز شبانه‌روزی برای نگهداری فرزندان بی‌سرپرست را کوچک کنیم موضوعی که در دولت قبل مورد بی‌توجهی واقع شد.

وی ادامه داد: خیرین و نیکوکاران باید نسبت به ساخت مراکز شبانه‌روزی نگهداری کودکان توجه کنند و نباید پس از ساخت مراکز شبه خانواده نگاه مالکانه‌ای به آن داشته باشند. هم‌اکنون 46 مرکز شبانه‌روزی غیر دولتی در تهران فعالیت می‌کنند و حدود 344 فرزند شیرخوار داریم که البته نوزادان شیرخوار زیر دو سال به بخش غیر دولتی واگذار نمی‌شود و در مراکز دولتی نگهداری می‌شوند زیرا برخی از این فرزندان قابل واگذاری و برخی قابل نگهداری هستند.

آنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها