رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 191899

اعدام دو مقام دیگر پیونگ یانگ در ملا عام

ساعت24-یک روزنامه کره جنوبی مدعی شد، پیونگ یانگ دو تن از مقامات خود را در اوایل ماه جاری میلادی در ملا عام اعدام کرده است.

57343168.jpg
style="text-align:justify">به گزارش خبرگزاری رویترز، این خبر در صورت تایید تازه‌ترین مجموعه اعدام‌های مقامات ارشد کره شمالی به دست رهبر جوان این کشور است؛ رهبری که در سال ۲۰۱۱ پس از مرگ پدرش به قدرت رسید و دوران رهبری‌اش تاکنون با پاکسازی و اعدام مقامات عالی این کشور همراه بوده است.

روزنامه جونگ آنگ ایلبوی، کره جنوبی در گزارش خود به نقل از یک منبع آگاه مدعی شده است که وزیر سابق کشاورزی و یکی دیگر از مقامات عالی این کشور در وزارت آموزش و پرورش در اوایل ماه اوت اعدام شده‌اند.

این در حالی است که پیش از این برخی گزارش‌ها درباره اعدام مقامات کره‌ای در پیونگ یانگ تکذیب شده بود.

این گزارش پس از آن منتشر شد که مقامات کره جنوبی اعلام کردند، معاون سفیر کره شمالی در لندن در اقدامی که رژیم کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را شرمنده کرد به سئول پناهنده شد.

به نوشته این روزنامه کره‌ جنوبی، این دو تن به وسیله سلاح ضد هوایی در یک آکادمی نظامی در پیونگ یانگ اعدام شده‌اند. گفته می‌شود وزیر سابق کشاورزی کره شمالی به دلیل ارائه سیاست‌هایی که کیم جونگ اون را به چالش می‌کشیده و همچنین فساد و بی‌احترامی به رهبر اعدام شده است.

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها