رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 192574

نامه مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به دادستان تهران در مورد خبر فساد هشت هزار میلیارد تومانی

ساعت24-ابهام در عملکرد صندوق ذخیره فرهنگیان یکی از سرفصل‌های طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش از سوی نمایندگان مجلس است و علیرغم اینکه بحث تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از سال گذشته به فواصل از سوی نمایندگان مجلس مطرح و پس از آن "مسکوت" مانده است، در هفته‌های اخیر مجدد مطرح شد.

IMG18450012.jpg
style="text-align:justify"> برخی سایت‌ها در هفته اخیر به نقل از برخی نمایندگان مجلس از بازداشت و دستگیری مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان به همراه همسر و فرزندش به علت فساد هشت هزار میلیارد تومانی و اعطای وام‌های میلیاردی بدون وثیقه و... خبر دادند؛ در حالی که این اخبار چندمرتبه از سوی مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان تکذیب شد.

درهمین راستا علی اصغر فانی، وزیر آموزش و پرورش درباره وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان گفته است: در ادامه سیاستهای شفاف سازی و اطلاع رسانی موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان و تعامل موثر با فرهنگیان عضو، کمیته شفاف سازی مرکب از صندوق و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل می‌شود. بخشی از مشکلات این صندوق مربوط به قبل از مدیریت فعلی آن بازمی گردد و وام هایی در مدیریتهای قبلی بدون گرفتن وثیقه‌های لازم پرداخت شده است. قرار است همه مدارکی که نمایندگان می خواهند در اختیار این کمیته قرار­گیرد و حتی گفتیم که در صندوق اتاقی در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا درباره فعالیت ها و اقداماتی که صندوق انجام داده است به منظور شفاف سازی برای فرهنگیان، بررسی‌های لازم صورت گیرد. امیدواریم که سوء تفاهم ها برطرف شود و هر کسی هم تخلف کرده باشد طبیعی است که برخورد مناسب خواهد شد.

شهاب الدین غندالی شب گذشته نیز در گفت‌وگو با ایسنا، بار دیگر خبر بازداشت خود، همسر و فرزندش را تکذیب و اعلام کرد از نماینده مجلسی که این خبر را منتشر کرده شکایت می‌کند.

وی در تازه‌ترین اقدام در نامه ای به دادستان تهران به پروژه تخریب بزرگترین نهاد اقتصادی متعلق به فرهنگیان کشور توسط عده ای افراد خاص اشاره کرد و گفت: همانگونه که مستحضرید اخیرا برخی از افراد سودجو و فرصت طلب در حوزه اقتصاد کشور با سوء استفاده از حساسیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی نسبت به جایگاه ، حقوق و دارایی فرهنگیان در صندوق ذخیره فرهنگیان، با استراتژی فرار به جلو و خرید زمان جهت حفظ منافع نامشروع خود، اقدام به شایعه پراکنی و اتهام زنی های غیر اسلامی و انسانی به اینجانب، خانواده و مدیران شرکت های تابعه صندوق نموده اند.

در ادامه این نامه خطاب به دادستان تهران آمده است: "حضرتعالی نیک مستحضرید طی سه سال گذشته با کمک دادستانی محترم تهران به ویژه معاون محترم جناب آقای نجفی در موضوع استیفای حقوق فرهنگیان در بانک سرمایه چه مرارت ها و فشارهایی وارد گردید که به خواست خداوند منجر به اصلاح امور بانک و بازگشت بخش قابل توجهی از مطالبات این بانک شد. حال چند روزی است که بدهکاران بزرگ باقیمانده با سوء استفاده از حسن نظر تعداد اندکی از نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی و همکاری برخی رسانه‌های فرصت طلب و کانال های جعلی تلگرامی سعی در تشویش اذهان پاک معلمان ایران اسلامی در آستانه شروع سال تحصیلی جدید داشته و علی رغم هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر در اولویت قرار داشتن اقتصاد در کشور و عدم تشویش اذهان آموزش پرورش که به فرموده ایشان نزدیک به ٦٠ درصد از جامعه را به صورت مستقیم درگیر می نمایند، همچنان بر گزافه گویی و تهمت های سنگین و غیر قابل باور اصرار می ورزند.

جنابعالی نیک می دانید مطابق با صورت های مالی منتشر شده طی سه سال گذشته، علی رغم رکود شدید اقتصادی با تلاش مدیران و همکاری نهادهای نظارتی دارایی اعضای صندوق نزدیک به ٣٠٠ درصد نسبت به ١٧ سال ماقبل آن افزایش یافته و همچنان به یاری خداوند این روند ادامه خواهد داشت. جای بسی تعجب است که یکی از نمایندگان محترم در حالی اتهام فساد بزرگ می زند که مبلغ مورد ادعای وی از کل دارایی های مجموعه بیشتر بوده و عجیب تر آنکه سه هزار و سیصد میلیارد تومان پنج نفر معلوم الحال را به همسر و فرزند بنده نسبت می دهد.

بسیار متاثرم از اینکه علیرغم اعلام مکرر مبنی بر آغوش باز موسسه صندوق ذخیره فرهنگیان برای نمایندگان خدوم ملت جهت دسترسی آزاد به اطلاعات، متاسفانه تعداد اندکی از آنان با اهداف نامعلوم بدون مراجعه به اسناد و مدارک، بهترین شرکت های زیرمجموعه صندوق از جمله ماشین سازی اراک را که علی رغم افت بازار سرمایه در سه سال گذشته، رشد سه برابری در ارزش بازار را تجربه کرده است هدف قرار می دهند. در حالی که در تمامی این سه سال به لطف خداوند، نهادهای نظارتی اشراف کاملی به عملکرد مجموعه داشته و کوچکترین مسائل را رصد نموده اند.

کمترین اثر این تهاجم ناجوانمردانه در طی دو هفته گذشته کاهش بیش از ٢٠٠ میلیارد تومانی ارزش شرکت های بورسی این مجموعه و مهم ترین تاثیر آن خدشه دار نمودن اعتبار عمومی جامعه بزرگ فرهنگیان و به بیراهه کشاندن استیفای حقوق معلمان تشویش اذهان و احساسات پاک ایشان در آستانه سال تحصیلی جدید می باشد.

سخن بسیار است و لیکن اینجانب به عنوان عالی ترین مقام اجرایی مؤسسه صندوق ذخیره فرهنگیان ضمن اعلام آمادگی کامل جهت در اختیار قرار دادن تمامی اسناد و مدارک لازم به نمایندگان محترم در کمیته شفاف سازی توافق شده در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و مقام عالی وزارت،از جنابعالی تقاضا دارم با توجه به حساسیت و اهمیت موضوع و جامعه فرهنگیان،دستور فرمائید ضمن بررسی عملکرد مجموعه، ریشه های این حرکت ناشایست و غیر اسلامی و انسانی را شناسایی فرموده و اقدامات لازم را جهت برخورد جدی با متخلفین صادر فرمائید.»

ایسنا

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها