رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 193226

راهنمای سفر به آنتالیا

ساعت24- اگر پای صحبت افرادی که به آنتالیا سفر کرده‌اند بنشینید، حرف‌های زیادی از روزهای آفتابی و شب‌های ساکت و آرام مدیترانه برایتان می‌زنند.

الی گشت

از آب‌های شفاف و سواحل دلنشینش! این شهر برای خود در ترکیه دنیایی به حساب می‌آید. آنتالیا یکی از محبوب‌ترین شهرهای توریستی در ترکیه و غرب آن است، شهری ساحلی که بخش بزرگی از تاریخ و فرهنگ ترکیه را در خود جا داده و جز اولین سکونتگاه‌های انسانی در ترکیه به حساب می‌آید. همین باعث شده دیدنی‌های باستانی و تاریخی زیادی را در شهر آنتالیا ببینید.

در سفر به ترکیه با هر زمانی که در اختیار داشته باشید باز هم وقت برای گشت و گذار کم می‌آورید، سواحل بی‌نظیر مدیترانه، بناهای تاریخی و قدیمی، طبیعتی بکر و تماشایی، مراکز خرید و بازارهای مملو از سوغاتی همراه با شب‌های زنده و دوست‌داشتنی رضایت‌تان را در سفر به دست می‌آورند. وجود هتل‌های مدرن و مجلل و ریزورت‌های دیدنی به رویایی بودن این مقصد اضافه کرده است.

وضعیت آب و هوا

در آنتالیا آب و هوا، مدیترانه‌ای با تابستان‌های آفتابی و زمستان‌های معتدل و بارانی است. برای شنا در سواحل آن از ماه فروردین تا آبان ماه را پیشنهاد می‌کنیم.

فرودگاه

آنتالیا دارای یک فرودگاه بین‌المللی است که چیزی حدود ۱۰ کلیومتر در شرق شهر قرار گرفته است، اما اگر عازم آنجا هستید بهتر است بدانید پروازهای ایرانی در فرودگاه اسپارتا که با آنتالیا ۳ ساعت فاصله دارد انجام می‌شوند.

حمل و نقل

برای رفت و آمد در آنتالیا وسایل متنوعی در دسترس شماست. می‌توانید به راحتی از دولموش و یا مینی‌بوس استفاده کنید. با اینکه دولموش کمی گران‌تر از مینی بوس است اما هر جایی که بخواهید می‌توانید از آن پیاده شوید.

در آنتالیا چه کنیم؟

در آنتالیا سرگرمی‌های زیادی را تجربه کنید. می‌توانید ورزش‌ها و تفریحات آبی را روی آب‌های مدیترانه امتحان کنید، روی شن‌های ماسه‌ای و سفید راه بروید و زیر آفتاب به تماشای آرامش مدیترانه بنشینید. به یاد داشته باشید ساحل‌های معروف آنتالیا ساحل لارا و ساحل کتبا آلتی هستند. اما ما پیشنهاد می‌کنیم تمام زمانتان را در ساحل سپری نکنید چرا که آنتالیا مملو از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی دیدنی است. رودخانه و آبشار ماناوگات، آبشار دودن و آبشار کورسونلو از جاذبه‌های بی‌نظیر آنتالیا هستند.

در یکی از روزهایی که در آنتالیا هستید به تماشای آبشار زیبای دودان بلند بروید و پشت آن قدم بزنید و یا از بازدید غار کارایین لذت ببرید. چشم‌اندازهای رویایی آنتالیا همراه با سواحل سنگی خستگی زندگی شهری و روزمره را برای مدتی از ذهنتان دور می‌کنند.

سواحل آنتالیا به دو دسته‌ی غربی (ساحل نور) و شرقی (سواحل ماسه‌های طلایی) تقسیم می‌شوند.

سواحل معروف آنتالیا

ساحل کمر
ساحل لارا
ساحل فاسلیس
ساحل پاتارا
ساحل کلئوپاترا
ساحل اولیموس
ساحل سورگون
ساحل کونیالتی


مراکز خرید

اگر چه خرید در آنتالیا مانند خرید در استانبول نیست، اما با هر سلیقه‌ای که باشید مراکز خرید متنوع آنتالیا رضایت شما را کسب می‌کنند. مراکزی چون؛ تراسینی، فروشگاه تانساش، دپو، میکروس، اوزدیلک، شی مال و….در ادامه به معرفی چند مرکز خرید معروف آنتالیا می‌پردازیم.

بازار اورینت

در این بازار انواع متنوعی از گلیم، فرش‌های آنتیک، قالی و… با کیفیت‌های مرغوب به فروش می‌رسد.

بازار قدیمی

بازار قدیمی آنتالیا روبروی میدان ساعت قرار گرفته است. این بازار که یکی از آثار تاریخی این شهر به حساب می‌آید گزینه‌ خوبی برای خرید کالاهای سنتی است.

مرکز خرید مارک آنتالیا

با رفتن به این مرکز خرید انواع مارک‌های ترکی و اروپایی با قیمت‌های مناسب‌تر از دیگر مراکز خرید پیش روی شما هستند. پس از کلی گشت و گذار در این مرکز می‌توانید به یکی از کافه‌ها ورستوران‌های طبقه‌ی بالای آن مراجعه کنید و خودتان را میهمان یک غذای خوشمزه ترکی کنید.

پاساژ میگروس

مرکز خرید بزرگ میگروس نیز با اجناس مختلفی لذت خریدتان را در سفر به آنتالیا کامل می‌کند. این مرکز خرید دارای چندیدن سالن سینما و رستوران است.

دوگو گاراژی

در دوگو گاراژی می‌توانید صنایع دستی ترکیه به علاوه سبزی‌ها، میوه‌ها و ادویه‌های ترکی متنوعی را خریداری کنید.

شکم‌گردی در آنتالیا

در آنتالیا نگران غذا نباشید، یکی از لذت‌بخش‌ترین بخش‌های سفرتان می‌تواند شکم‌گردی باشد، با هر سلیقه‌ای که هستید در آنتالیا خوشمزه‌ترین غذاها را با بهترین قیمت‌ها می‌توانید پیدا کنید. در رستوران‌های متنوع از غذاهای سنتی ترکیه گرفته تا غذاهای دریایی و مدیترانه‌ای حسابی وسوسه‌تان می‌کنند.

برای انتخاب رستوران‌های خوب آنتالیا، پیشنهاد می‌کنیم رستوران آلپ پاشا با فضایی دلنشین، رستوران حسن آقا با غذاهای ترکی و گیاهی و رستوران اکیجی با ارایه غذا در قایق‌های شناور را در لیستتان اضافه کنید.
اگر هوس غذای خانگی را کردید به رستوران ۷ مهمت بروید و تا مدت‌ها طعم غذایی که صرف کردید را از یاد نبرید.

جاذبه‌های آنتالیا

آنتالیا دنیایی از جاذبه‌های طبیعی، تاریخی و تفریحی است، آنقدر که اگر فرصت گشت‌وگذار کامل را در آن داشته باشید بعید نیست بتوانید یک سفرنامه‌ مهیج و خواندنی را بنویسید. در آنجا می‌توانید به تماشای سرزمین شن، کارالیوگلو، پارک دلفین‌ها، باغ وحش آنتالیا، مناطق قدیمی و… بروید. در ادامه به معرفی چند جاذبه‌ معروف آنتالیا می‌پردازیم.

منطقه باستانی آسپندوس

شهر باستانی آسپندوس در روزگار قدیم شهری تجاری و مذهبی بوده و خرید و فروش اسب در آن مرسوم بوده است. آنچه که از این شهر باقی مانده شامل حمام‌ها، معابد، سالن تئاتر، استادیوم، میدان اصلی، کلیسا و...است.

غار موزه کارائین

این غار بسیار قدیمی که قدمت آن به دوران پارینه سنگی برمی‌گردد، در شرق کوه چان قرار گرفته است. در اینجا موزه‌ای کوچک وجود دارد که برخی آثار متعلق به ۱۶۰ هزار سال قبل از میلاد یافت شده در این غار را به نمایش می‌گذارد.

پاموک قلعه (قلعه پنبه‌ای)

پاموک قلعه یکی از بهترین و مهم‌ترین دیدنی‌های آنتالیا است. تراس پاموکاله از تراورتن و سنگ‌های رسوبی تشکیل شده است و به خاطر چشمه‌های آب گرم و رسوب‌های باقی مانده شکل و رنگ منحصر به فردی پیدا کرده است.

موزه باستان شناسی آنتالیلا

این موزه بزرگ با ۱۳ تالار نمایشگاهی و یک گالری بالغ بر ۵ هزار اثر هنری از آناتولی را به نمایش می‌گذارد. در این موزه آثار ساخته دست مربوط به عصر پالئولیتیک تا دوران عثمانی را می‌توانید ببینید.

دروازه هادریان

در سفر به آنتالیا تماشای این بنای تاریخی شما را به زمان‌های گذشته می‌برد. به سال‌های قبل از میلاد! دروازه هاریان، قسمتی از دیواری باستانی است که اطراف شهر قدیمی کشیده شده است.

آکواریوم آنتالیا

می‌خواهید به تماشای بزرگ‌ترین آکواریوم دنیا بروید؟ آنتالیا را انتخاب کنید. این آکواریوم در زمینی به مساحت سه هکتار در سال ۲۰۱۲ ساخته شد. تونل‌های طویل این آکواریم با طراحی خاص خود دنیای زیر آب را بیش از آنچه که فکر کنید برایتان ملموس می‌کنند.

اولد تاون

شهر قدیمی آنتالیا به داشتن خانه‌هایی با سقف‌های قرمز معروف است؛ در اینجا با یک شهر سرزنده اما قدیمی روبرو می شوید. با رفتن به این شهر در کنار خرید و گشت‌وگذار می‌توانید به تماشای میدان اصلی، دروازه بزرگ، برج ساعت و مسجد معروف آن بروید.

منبع: وبلاگ الی‌گشت

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها