رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 194127

ابتکاری که با همکاری سامسونگ و مرسدس بنز

گوشی شما به سوئیچ خودرو تبدیل می شود

ساعت24- براساس ابتکاری که با همکاری سامسونگ و مرسدس بنز انجام شده از این پس گوشی های موبایل افراد به سوئیچ خودرو تبدیل می شود.

سامسونگ و بنز
براساس این طرح که مرسدس بنز و سامسونگ در نمایشگاه کالاهای الکترونیک در آلمان ارایه کرده اند از این پس رانندگان میتوانید برای باز کردن و روشن کردن خودرو از گوشی های خود استفاده کنند.

به گزارش ساعت 24 مسئله اساسی در این طرح این است که درصورت فعال نبودن گوشی در اثر فقدان شارژ باتری نیز کارکرد گوشی به عنوان سوئیچ خودرو از کار نمی افتد.در این کار از کار کرد گوشی در شبکه های پرداخت استفاده شده است و به گفته تولید کنندگان این سیستم امنیت این برنامه بالا است.

برای استفاده از گوشی به عنوان سوئیچ باید گوشی شما در نزدیکی در ماشین قرار گیرد تا عمل کند که این امر در سوئیچ های موجود چنین محدویتی ندارد و از راه دور نیز می توان در های خود رو را بازکرد. البته بدون شک در با بهبود نرم افزار و سخت افزار گوشی های موبایل کارکرد های بیشتری در کنترل مسایل امنیتی خودرو ایفا خواهد کرد.

سامسونگ به طور رسمی اعلام کرد بزودی مدل‌های خاصی از مرسدس بنز به این قابلیت مجهز خواهند شد و تنها چند مدل از اسمارت فون‌های گلکسی این کمپانی نیز می‌توانند در این سیستم مورد استفاده قرار بگیرند؛ هنوز مدل خودروها و مدل اسمارت فون‌های پشتیبانی شده اعلام نشده است.

همچنین احتمالا پشتیبانی از این سیستم به ساعت هوشمند سامسونگ نیز اضافه خواهد شد. در ضمن شرکت بنز نیز در آینده از این فناوری برای اختصاص نرم افزاری خاص برای هر راننده استفاده خواهد کرد و رانندگان با گوشی های هوشمند خود برای باز کردن قفل خودرو استفاده خواهند کرد و یا دیگرتنظیمات خودرو را نیز از طریق گوشی خود انجام خواهند داد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها