رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 196012

تلاش برای تغییر زمان دیدار تیم ملی با کره جنوبی در شب تاسوعا

ساعت 24- رئیس روابط عمومی فدراسیون فوتبال می‌گوید که این فدراسیون همچنان برای تغییر زمان دیدار ایران و کره‌جنوبی تلاش می‌کند.

فدراسیون فوتبال ایران
به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، امیرحسین حسینی با اعلام این مسئله که نشست‌های مختلفی برای تغییر زمان دیدار ایران و کره‌جنوبی انجام شده گفت: به دنبال پیگیری‌ها و اعتراض شدید فدراسیون فوتبال و به خصوص رئیس این فدراسیون به زمان برگزاری دیدار ایران و کره‌جنوبی در روز تاسوعا، رئیس فدراسیون جلسه‌ای با ویندزور جان، دبیر کل AFC و همچنین جلسه‌ای با جیانی اینفانتینو، رئیس فیفا با حضور دکتر آصفی و عباس ترابیان صورت گرفت، این فدراسیون تلاش خود را به منظور تغییر زمان بازی تیم ملی با کره جنوبی انجام داد. اینفانتینو این قول را به رئیس فدراسیون فوتبال داد که در سال‌های آتی عدم برگزاری مسابقات در ایام محرم مدنظر آنها برای برنامه‌ریزی مسابقات در ایران قرار بگیرد.

وی ادامه داد: همانطور که علاقه‌مندان به فوتبال مطلع هستند، تیم ملی در تاریخ 15 مهرماه مصادف با چهارم محرم و در تاشکند به مصاف تیم ملی فوتبال ازبکستان خواهد رفت و بلافاصله بعد از آن مسابقه به ایران خواهد آمد تا در تاریخ 20 مهرماه و نهم محرم و مطابق با جدول مسابقاتی اعلام شده از سوی فیفا با تیم ملی فوتبال کره‌جنوبی دیدار داشته باشد. فاصله زمانی کوتاه بین دو دیدار و عدم وجود روزهای فیفا بعد از تاریخ 20 مهرماه، متأسفانه باعث شد که نتوانیم تغییری در برگزاری این مسابقه و انتقال آن به روزهای قبل و بعد از 20 مهرماه انجام دهیم.

رئیس روابط عمومی فدراسیون فوتبال گفت: از دیگر مشکلاتی که کره‌جنوبی با تغییر زمان بازی و برگزاری آن دو روز زودتر از تاریخ اعلامی از سوی فیفا مخالفت کرد، این است که کره‌جنوبی 15 مهر و در کره‌جنوبی با قطر دیدار می‌کند و پس از آن باید به ایران بیاید و در تاریخ 20 مهر با ایران مسابقه خود را برگزار کند.

حسینی ادامه داد: لازم به توضیح است که جلساتی هم با مسئولان کره‌جنوبی صورت گرفت تا بتوانیم در بازی برگشت میزبان آنها باشیم و بازی رفت را که در تاریخ 20 مهرماه انجام می‌شود در کشور کره‌جنوبی برگزار کنیم، اما آنها نپذیرفتند تا بتوانند از میزبانی خود در دیدار برگشت استفاده کنند و پیشنهاد ما را نپذیرفتند.

وی گفت: فدراسیون فوتبال پیگیری‌های خود را انجام داده و قطعاً هم این موضوع را ادامه خواهد داد تا بتواند این دیدار را در روز دیگری برگزار کند. البته فدراسیون همزمان با انجام مذاکرات، نامه نگاری‌های خود را با مبادی ذی‌ربط مانند شورای تأمین استان تهران، شورای امنیت کشور و حراست ورزش و جوانان انجام داده و حراست وزارت ورزش هم این موضوع را به اطلاع آنها رسانده است. قطعا در صورتی که تلاش‌های فدراسیون با توجه به مشکلات موجود که در بالا به آن توضیح داده شد، به ثمر نرسد همانند بازی‌هایی که در ایام محرم و به خصوص در لیگ قهرمانان آسیا مانند دیدارهای استقلال و جوبیلوایباتا ژاپن و دالیان چین انجام داد، یک همایش بزرگ عاشورایی را با حضور همه هواداران، مشتاقان و عاشقان اباعبدالله حسین (ع) انجام خواهیم داد.

تسنیم

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها