رفتن به محتوا
سام سرویس
کد خبر 197318

شکایت رسمی عربستان و امارات از ایران در پی درج تصاویر و نام خلیج فارس +عکس

عربستان و امارات از ایران به کمیته بین المللی پارالمپیک بابت استفاده از نام و تصویر خلیج فارس در زمان برگزاری پارالمپیک ۲۰۱۶ ریو به طور رسمی شکایت کردند.

طلوع خورشید در پار المپیک در ریو دو ژانیرو
مسئولان کاروان های پارالمپیکی عربستان و امارات با ادعای نقض قوانین بین المللی و حقوق اولیه کمیته بین المللی پارالمپیک مبنی بر عدم دخالت مسائل سیاسی و مذهبی در ورزش از ایران به این نهاد شکایت کردند.

علت اصلی شکایت دو کشور عربستان و امارات از ایران به دلیل طراحی خاص پرچم ایران و نام انگلیسی خلیج فارس در تمامی تجهیزات و لوازمی است که کاروان پارالمپیکی ایران همراه خود دارند. این دو کشور عربی مدعی شده اند که در تصویر چاپ شده روی تجهیزات ورزشکاران و همه کادر فنی و پشتیبانی، پرچم ایران تمامی نواحی خلیج فارس تا مرزهای عربستان و امارات را در بر گرفته و نام انگلیسی خلیج فارس نیز در Hن درج شده است.

عربستان و امارات در شکایت خود به کمیته بین المللی پارالمپیک خواستار حذف ورزشکاران ایرانی به خاطر این حرکات شدند. ناصر القحطانی، مدیر کاروان پارالمپیکی عربستان نیز این اقدام ایران را هدفمند و در مقابله با دیگر کشورهای عضو کمیته بین المللی پارالمپیک عنوان کرد.

به گزارش تسنیم، وی تاکید کرد: ایرانی ها در هر رقابت ورزشی علیه ما و کشورهای برادرمان در خلیج فارس اقدامات هدفمند و تحریک آمیز را انجام می دهند. با کشورهای برادر در خلیج فارس هماهنگ هستیم و شکایت مشترکی را برای این اقدام ایران به کمیته بین المللی پارالمپیک ارسال کرده‌ایم. این اقدامات تحریک آمیز ایران جایی در ورزش ندارد.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تیتر داغ
تازه‌ترین خبرها