رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 197810

اعلام جزییات حادثه مرگبار برای دوچرخه‌سوار ایرانی در پارالمپیک 2016/پنهان کاری عجیب مسئولان درباره فوت گلبارنژاد

ورزشکار جانباز ایرانی در رقابت های دوچرخه سواری پارالمپیک ریو دچار سانحه شد و به دلیل شکستگی گردن درگذشت.

8
وقتی از ریو خبر رسید در رقابت های دوچرخه سواری پارالمپیک، بهمن گلبارنژاد ورزشکار جانباز ایران در یک شیب تند زمین خورده و به بیمارستان منتقل شده، کمتر کسی تصور می کرد همین زمین خوردن، جانباز قهرمان ورزش را از ما بگیرد اما متاسفانه تلاش پزشکان برای نجات بهمن عزیز که از ناحیه گردن دچار آسیب جدی شده بود، جواب نداد و گلبارنژاد درگذشت.

گلبارنژاد در جرین این رقابت، در یک شیب تند تعادل خود را از دست داد و زمین خورد و گویا به این دلیل که با گردن فرود آمده بود، دچار شکستگی از ناحیه گردن شد و این شکستگی که به مجاری تنفسی او آسیب زد، شانس ادامه زندگی را از جانباز قهرمان ورزش ما گرفت.

* پنهان کاری عجیب مسئولان در اعلام خبر

گلبارنژاد ساعت 17:00 به وقت تهران مسابقه را شروع کرد و حوالی ساعت 18:30 در حالی که حدود یک سوم مسیر تا خط پایان فاصله داشت، تعادل خود را از دست داد. ساعت 19:30 با پایان مسابقه و عبور ورزشکاران از خط پایان معلوم شد بهمن گلبارنژاد که سابقه قهرمانی آسیا را داشت و یکی از شانس های مدال بود، به خط پایان نرسیده است.

اینجا اولین خبر باید منتشر می شد که گلبارنژاد دچار آسیب دیدگی شده اما در حالی که این ورزشکار حوالی ساعت 20 در بیمارستانی در ریو درگذشت، چند دقیقه بعد از طریق خبرگزاری های رسمی تازه اعلام شد بهمن صدمه دیده و حال ورزشکار آسیب دیده ما خوب است!

البته که مقصر خبرگزاری نیست و دوستان در کاروان منا به دلایل عجیب ترجیح دادند آن زمان خبر درگذشت بهمن را اعلام نکنند. حتی حوالی ساعت 22 که خبرنگاران ایرانی حاضر در ریو از طریق رسانه های برزیلی متوجه فوت بهمن شدند و می خواستند این خبر را با 2 ساعت تاخیر رسانه ای کنند، باز هم از آنها خواسته شد منتظر اعلام رسمی کاروان منا بمانند.

دوستان در توجیه این پنهان کاری عجیب در عصر ارتباطات می گویند می خواستند نماینده ای به بالین بهمن بفرستند و از فوت او مطلع و مطمئن شوند!

* روایت ورزشکار برزیلی از لحظه به هم خوردن تعادل گلبارنژاد؛ این پا بهمن را از ما گرفت

یک ورزشکار برزیلی که از نزدیک شاهد زمین خوردن زنده یاد بهمن گلبارنژاد بود، به عکاس ایرانی حاضر در ریو گفت شیب تند و در رفتن پای مصنوعی باعث سقوط بهمن شد.

یک ورزشکار برزیلی که لحظه زمین خوردن بهمن نازنین ما را دیده بود، به یکی از عکاسان ایرانی حاضر در ریو که از کانادل به پارالمپیک رفته و برای نشریه ای آمریکایی عکاسی می کند، گفت: «بهمن در دسته پیشتازان بود و البته هنوز فاصله زیادی تا خط پایان داشتیم. قبل از او چند دوچرخه سوار در شیب های تند مسیر تعادل خود را از دست دادند اما سرعت زیادی نداشتند و به نظر نمی رسد شدت صدمه آنها زیاد باشد اما ورزشکار ایرانی سرعت بالایی داشت و در یک شیب تند پای مصنوعی او از روی رکاب در رفت و در حرکت تعادلش را از دست داد و دوچرخه به شکل عجیبی برگشت و او با گردن زمین خورد و حالا شنیدم این زمین خوردن باعث درگذشت او شده چون گردنش شکسته و جلوی نفس کشیدن او را گرفته بود.»

جالب اینکه وقتی این ورزشکار برزیلی گفت شنیدم بهمن فوت کرده، پنج دقیقه ای می شد که برخی مسئولان کاروان ورزش ایران در پارالمپیک به خبرنگاران ایرانی گفته بودند حال عمومی بهمن مساعد است!

* جانبازی که جانش را سر ورزش گذاشت

زنده یاد گلبارنژاد در پارالمپیک قبلی به این دلیل که درگیر بیماری سرطان همسر مرحوم خود بود، عملکرد خوبی نداشت و در این پارالمپیک می خواست برای مدال گرفتن رکاب بزند اما تقدیر اینگونه رقم خورد که آسمانی شود.

به هر حال بهمن گلبارنژاد، جانباز ورزشکاری که عاشق ورزش بود و می خواست با مدال پارالمپیک به ورزش جانبازان و معلولین ما اعتبار دو چندان ببخشد، در ریو جان به جان آفرین تسلیم کرد. خدا بیامرزدش.

جام نیوز ضمن همدردی با خانواده مرحوم گلبارنژاد این ضایعه را به جامعه ورزش تسلیت می‌گوید.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها