رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 197840

واکنش رسمی ایران به ادعای ارسال سلاح به یمن

ساعت24-در بیانیه نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل ادعای نقض قوانین بین المللی توسط ایران بی پایه و غیرمستند خوانده شده و تاکید شده که ایران راه حل بحران یمن را سیاسی و از طریق گفتگو می‌داند.

2109583.jpg
style="text-align:justify">نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد مندرجات نامه عربستان سعودی خطاب به شورای امنیت و ادعای ارسال سلاح به یمن و نقض قطعنامه ٢٢١٦ را بی پایه و غیر مستند توصیف و آن را رد کرد.

در بیانیه نمایندگی کشورمان آمده است: در نامه عربستان سعودی به ادعاهای بی اساسی اشاره شده که تاکنون هیچ مرجع بی طرفی نتوانسته این ادعاها را اثبات کند؛ این در حالی است که عربستان سعودی بیش از یک سال و نیم است که در یک جنگ گسترده، نابرابر و بی منطق علیه مردم یمن درگیر بوده و جنایات غیر قابل انکاری علیه غیر نظامیان، کودکان و زنان بی دفاع مرتکب می شود و ضمن انهدام زیر ساخت های این کشور هیچ ابائی از حمله به بیمارستان ها و مدارس نداشته و ندارد.

این کشور در حالی جمهوری اسلامی ایران را متهم به نقض قطعنامه های بین المللی می کند که بر پایه گزارش های مستند در موارد متعدد قوانین بین المللی و حقوق غیر نظامیان را نقض کرده است.

این بیانیه می افزاید: جای تعجب است در زمانی که عربستان در جنگ با یمن ده ها میلیارد دلار سلاح برای بکارگیری علیه مردم یمن خریداری و مورد استفاده قرار می دهد، به شورای امنیت درباره کاربرد سلاح در یمن شکایت می کند!

در این بیانیه تأکید شده است: جمهوری اسلامی ایران اعتقادی به راه کار نظامی در یمن نداشته و همواره خواستار پایان منازعه و اختلافات از طریق گفتگو و رجوع به سازوکارهای قانونی و مسالمت‌جویانه است.

مهر

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها