رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 198148

این خودروها به عابران لبخند میزنند +عکس

ساعت 24- کارخانه فناورانه سوئدی "سمکان" خودرویی را طراحی کرده که می‌تواند به عابران پیاده لبخند بزنند. این خلاقیت می‌تواند به حل یکی از مسائل کلیدی خودران‌ها کمک کند.

خودرو.jpg
div style="direction: rtl;">

کارخانه فناورانه سوئدی "سمکان" خودرویی را طراحی کرده که می‌تواند به عابران پیاده لبخند بزنند. این خلاقیت می‌تواند به حل یکی از مسائل کلیدی خودران‌ها کمک کند.

به گزارش "اتووردنیوز"، اهمیت زیاد ارتباط بین خودران‌ها و عابرین مسئله‌ای است که از نگاه کمپانی‌ها وکارخانه‌های بزرگ غافل مانده و کمتر مورد توجه قرار گرفته است.

تحقیقات صورت گرفته از سوی "سمکان" نشان می‌دهد که 80 درصد عابران به دنبال یک ارتباط چشمی و تائید روانی از سوی رانندگان برای عبور از خیابان هستند. اما زمانی که یک خودرو راننده نداشته باشد برقراری این ارتباط بصری سخت‌تر می‌شود. در این مواقع این ارتباط چشمی و بصری به جای راننده با خودرو برقرار خواهد شد.

سمکان بر این باور است ارتباط یک خودرو با صورت خندان بهترین راه برای برقراری تماس بصری با عابران پیاده است.

این کمپانی با استفاده از دوربین و فناوری لیزری می‌تواند حرکات سر افراد و نحوه نگاه کردن و خیره شدن به خودرو را دریابد. سپس خودرو برای القاء حس آرامش با چراغ‌های قرار گرفته در بالای جلو پنجره یک لبخند را شکل می‌دهد. این تصمیم می‌تواند جرئت حرکت در برابر خودرو را به عابران منتقل کند.

راه حل مشابه دیگری توسط کارخانه آمریکایی "درایو.آی ای" Drive.ai برای تقویت ارتباط چشمی با عابران پیاده ارائه شده است. در این روش ارتباط بین عابران و خودران‌ها از طریق ایکون‌های emojis برقرار می‌شود.
عصر ایران
نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها