رفتن به محتوا
تلویزیون سام با ۲ سال ضمانت سام سرویس
کد خبر 199185

تکه تکه شدن کودک پنج ساله توسط سگ‌های ولگرد

ساعت24-رئیس شورای اسلامی روستای سلطان‌آباد گفت: یک کودک 5 ساله روز 29 شهریور، توسط سگ‌های ولگرد مورد حمله قرار گرفت که به‌دلیل شدت جراحات، فوت کرد.

22-229.jpg
style="text-align: justify;">
سعید فرمانی افزود: این کودک حوالی بعداز ظهر روز 29 شهریور از درب منزل خارج شده که بلافاصله سگ‌های ولگرد به او حمله کرده و آسیب‌های جدی به دست‌ها، پاها، صورت و بدن او وارد می‌کنند.

او گفت: با وجود انتقال سریع کودک به درمانگاه ابوذر غفاری و بعد از آن به بیمارستان، به دلیل شدت جراحات وارده این کودک فوت کرد.

فرمانی با اشاره به هیاهویی که بر سر سگ‌های ولگرد و رفتار ناشایستی که عده‌ای مجهول‌الهویه انجام داده و به سگ‌کشی معروف شد، گفت: اگرچه رفتار بد با حیوانات از نظر ما کاملا مذموم و ناپسند است اما چرا امروز که یک کودک توسط سگ‌های ولگرد تکه تکه شده، هیچ کسی پاسخگو نیست؟!!

او با بیان اینکه سگ‌های ولگرد و افزایش شمار آنان در اطراف روستای سلطان‌آباد، آسایش را از خانواده‌های ساکن این روستا سلب کرده است، گفت: یکی دو روز قبل هم سگ به یک کودک 8 ساله که برای خرید نان به نانوایی رفته بود، حمله کرده و هم‌اینک او هنوز در شوک بسر می‌برد.

فرمانی گفت: 2 سال قبل ما اقدام به جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های ولگرد با همکاری و نظارت یک دکتر دامپزشک کرده و سگ‌ها را به سایتی در زرقان انتقال داده و در شرایطی مناسب نگهداری می‌کردیم. بعد از اینکه موضوع سگ‌کشی مطرح شد، ما شاهد تحصن در کشورهای مختلف دنیا و ایران و سفر رئیس سازمان حفاظت محیط زیست به فارس بودیم. برای من هم مشکلاتی، ایجاد و موضوع جمع‌آوری سگ‌های ولگرد رها شد.

فرمانی با بیان اینکه کاش امروز هم همان گروه‌های نگران و حامی حیوانات، در مورد تکه تکه شدن یک کودک، واکنش نشان می‌دادند، گفت: روستای سلطان‌آباد 15 هزار سکنه دارد و یکی از معضلات ما جمع‌آوری زباله است.

او با بیان اینکه ظروف و کیسه‌های زباله‌ توسط سگ‌های ولگرد پاره و در سطح روستا پخش می‌شود، گفت: با وجود آنکه ماهیانه حدود 8 میلیون تومان برای جمع‌آوری زباله از محل خودیاری مردم هزینه می‌کنیم، اما به‌دلیل وجود سگ‌های ولگرد، این روستا با مشکلات عدیده‌ای روبرو است.

فرمانی، تردد سگ‌های ولگرد خصوصا در ساعات بعداز ظهر و شب را یکی از مشکلات عدیده این روستا، اعلام و اضافه کرد: متاسفانه علی‌رغم مکاتبات فراوان، هیچ دستگاهی ما را برای چاره‌اندیشی این مشکل یاری نمی‌دهد.

رئیس شورای اسلامی روستای سلطان‌آباد از رسانه‌ها دعوت کرد که به این روستا رفته و وضعیت را از نزدیک مشاهده کنند و گفت: مردم این روستا در معرض بیماری‌های مختلف هاری، سالک و ... هستند. لطفا به مسئولان بگویید به فریادمان برسند.

نظرات کاربران
نظر شما

ساعت 24 از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

تازه‌ترین خبرها